Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

djmvt

djmvt

• Lid sinds 11 april 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2013
  • 21:08

Zijn er meer mensen op androidworld met een cube u30gt2 tablet?
Ik heb deze nu een maand in bezit en ben blij verrast door het apparaat!
Het is een rappe quadcore op 1, 6ghz met 32GB opslag, 2GB werkgeheugen en full HD scherm.
Mocht er interesse zijn dan wil ik wel een review schrijven over dit apparaat.

In use:
LG G4
Teclast X98 air 3G (2x)
Pebble time steel

fvoske

fvoske

• Lid sinds 21 juli 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 21 juli 2013
  • 23:14

Ben erg blij met jouw boodschap. Ik wil een CUBE kopen en heb daar geen ervaring mee dus,,,, vertel!!!!!

Met vriendelijke groet, Fvoske

djmvt

djmvt

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 23 juli 2013
  • 21:41

Ok here we go:

Aangezien dit mijn eerste review is zullen er zeker fouten in zitten en misschien ontbreekt er ook de nodige info maar doe er je voordeel mee. En heb je vragen? Stel ze gerust!

De Cube U30GT2 dus, wat is het?
- 10.1“ 1920x1200 HD android tablet
- 16 of 32 GB intern geheugen
- 2 GB ram
- 1.6Ghz quadcore processor type rockchip rk3188 en mali 400 graphics
- front en rear camera (2mp front fixed focus, 5mp rear autofocus met led flash)
Verder een licht sensor, gyroscoop, bluetooth, hdmi, usb otg en micro sdcard slot.

Daarmee heb je de belangrijkste specs op een rij volgens mij.

De cube draait officieel op android 4.1 jellybean maar er zijn tests aan de gang met android 4.2.2 o.a. te vinden bij arctablets.com
Antutu tests enzo vind ik niet bijzonder interessant, gebruikerservaring vind ik belangrijker.
Mijn ervaring met dit apparaat is behoorlijk goed! De meeste games spelen ok alleen ben ik geen gamer dus kan ik me daar ook niet zo in verdiepen. Webbrowsen, facebook, tekstverwerken (officesuite), email enz. werkt allemaal prima en is super te lezen op het hoge resolutie scherm, een hele verademing vergeleken met mij vorige tab (p7510).

Daarnaast gebruik ik mijn cube veel om verbinding te maken met mijn desktop pc welke op de bovenvervdieping in huis staat (rdp connectie) en dit werkt perfect, mede door de hoge resolutie past mijn volledige desktop scherm met gemak op de cube display.

De accuduur bij redelijk intensief gebruik zit op een uurtje of 8, leg ik de cube aan de kant met wifi en notificaties aan dan moet ie na een dag of 3 op de lader.

Belangrijke zaken:

Wat zijn de voordelen van dit ding?

Super scherm, vlijmscherp, responsive (ook de touch werkt goed) en goede kijkhoek. Scherm zou een soort van ips zijn, geen idee of dit zo is.

Heel veel connectie mogelijkheden: usb otg, hdmi! Headphones, micro sd. Allen getest en werken goed.

Ingebouwde bluetooth. Erg handig voor bluetooth speakers/audio connectie. Let wel op, net als bij wifi (zie hieronder) is het bereik van bluetooth erg laag. Verder dan 3 meter van mijn bluetooth speaker is het einde verbinding.

Geen nadelen? Jazeker wel, komen ze:

Intern geheugen is TRAAG. Bij normaal gebruik geen probleem maar zodra de cube besluit om updates uit de play store te plukken kun je beter het apparaat maar even aan de kant leggen want hij reageert dan als een slak. Misschien dat dit nog beter wordt met nieuwe firmware maar dat is speculeren.

Graphic glitches: sprites in games gaan nogal eens in de fout, geen idee of dit aan de cube ligt (hardware of software) of aan de games die niet overweg kunnen met de hoge resolutie.(Erg goed zichtbaar in simpsons taped out bijvoorbeeld)

WIFI is de zwakke plek van dit apparaat. In mijn huis heb ik geen problemen omdat ik mijn router zo geplaatst heb dat de ontvangst overal zo goed mogelijk is. Mijn vriendin heeft met haar sony tablet s overigens hetzelfde zwakke bereik. Dus met een degelijke router of extra wifi versterking in je huis geen enkel probleem maar heb je de router in de meterkast en zitten er meerdere muren tussen jou en de router dan vergeet het maar, wifi gaat het dan niet doen.

Aanrader?
Moeilijk, ik (behoorlijk technisch onderlegd, niet bang om de tablet open te schroeven, hardware te modificeren, software opnieuw te flashen en te experimenteren) vind t een erg grappig apparaatje.
Maar wil je een tablet die out of the box ”alles doet“ dan kun je volgens mij beter voor 1 van de ”gerenomeerde" merken gaan.

Volgens mij kun je een tablet zoals deze het beste vergelijken met bv een raspberry pi: super device maar je moet het wel durven om te experimenteren.

Overigens heb ik er wel (bewust) voor gekozen om de tablet bij een nederlandse webwinkel te kopen, dit ivm eventuele aanspraak op garantie bijvoorbeeld.

In use:
LG G4
Teclast X98 air 3G (2x)
Pebble time steel

djmvt

djmvt

• Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2013
  • 22:34

OK kleine update op mijn review: mijn cube tablet had het opgegeven. Flashen ging goed maar vervolgens startte deze niet meer op.
Teruggestuurd naar de webwinkel, daar kwamen ze tot dezelfde conclusie.

Nu heb ik een nieuwe cube u30gt2 toegestuurd gekregen en kan ik met zekerheid zeggen dat een hoop van mijn problemen hardware gerelateerd waren.

Wifi is nu prima in orde, bluetooth ook en de hardware glitches is games zijn verdwenen.

Antutu score schoot ook een eind omhoog dus volgens mij doet de cube nu eindelijk wat ie hoort te doen :-)

In use:
LG G4
Teclast X98 air 3G (2x)
Pebble time steel

daflux

daflux

• Lid sinds 02 januari 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 6 september 2013
  • 07:37

Hier ook nieuwe eigenaar van een cube u30gt.

Welke score heeft jullie tablet op de nieuwste versie van Antutu?

En wat ik ook raar vind op de doos staat 1.8 Ghz rockchip maar als ik onder device info kijk bij Antutu geeft hij bij CPU een Samsun Exynox 41212 weer aan 1.6 Ghz is dit bij jullie ook ?

Klopt toch niet?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.