Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Krijg nieuw Medion tablet - wie kan aangeven hoe ik van alles een BackUp kan maken, ook van OS/ (4)

burgkop

burgkop

• Lid sinds 19 mei 2012
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2016
  • 22:49

Krijg nieuw Medion Tablet S10365, daarvan wil ik van alles een kopie maken, ook van OS.
Meen dat er Android 5 op staat, weet niet of hij gelijk geupdate moet worden naar 6.

Met een telefoon is het eerder eens fout gegaan met rooten, werkt het een en ander niet meer, blijkbaar teveel weggehaald, ook al leek verwijderde app niets met tablet te maken te hebben.
Er zullen wel meer apps zijn die, als je ze denkt weg te kunnen halen, het tablet niet meer of niet meer goed laat werken.
Dit wil ik natuurlijk voorkomen, maar aan ongevraagde apps heb ik ook niets.

Waar kun je daar iets over vinden, liefst stap voor stap,  om van alles een backup te maken, ook OS en weg te zetten op een externe HDD. Zodat in ieder geval garantie blijft bestaan.

Kingroot gebruik ik op een paar Android dingen, meer om te kijken of het werkt, want zo te zien wil niet echt alles eraf, ook al denk je dat het nergens wat mee te maken heeft.
Ik wilde het eigenlijk gebruiken vanaf ontvangst, zodat er niet teveel troep op zit.
Kun je wel terug zetten naar fabrieksinstelling, maar volgens mij is dat toch niet helemaal zoals bij ontvangst. Vanwaar anders dat de nieuwe schermen gelijk vaak op nl staan?

Iemand een bruikbare tip?

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1246
  • Reputatie 10
  • 25 mei 2016
  • 00:24

Begrijp niet helemaal wat/waarom je alles wilt updaten. .. OS is over het algemeen te downloaden  (hoewel bij Medion weet je niets zeker).

Anyway, na root kun je custom recovery flashen (Bijv ClockworkMod recovery of TWRP) en dan kun je een Nandroid backup maken. Dit is een complete img kopie van je telefoon, dus ook OS.

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

burgkop

burgkop

• Lid sinds 19 mei 2012
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2016
  • 01:01

Dus ik moet toch naar Root?
ik heb alleen KingRoot gebruikt, omdat het makkelijk gaat, van al die andere mogelijkheden moet ik eigenlijk niet zoveel hebben.

Als het OS te downloaden is, vind ik het uiteraard ook best, maar ik heb daar geen sjoege van,
ben al blij als een update lukt.
Als je zo'n tablet ontvangt, moet je hem meestal als eerste updaten, zit nu android 5 in.
Maar ben beetje huiverig om te Rooten, - Je hebt nog een Proeftijd en ik denk dat Garantie dan ook weg is.
( met telefoon OnePlus One heb je dat probleem niet, garantie blijft)

Dus kan ik beter op zoek gaan naar het originele OS, iemand ervaring met Medion?
Heb wel een tablet S9512, maar verder dan terug zetten naar fabrieksinstelling ben ik niet gekomen.
Kon hem wel rooten met KingRoot, enkele apps eraf gemikt, maar zit al geen garantie meer op.

Met Alcatel 918D ook apps eraf gemikt, heeft zo'n kleine opslag, kun je niets mee.
Maar opeens was Google Play ook weg, en een losse even erop zetten lukt niet, moet blijkbaar ook compleet nieuw OS op, nog niet gevonden hoe dat moet.

Timelord

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 25 mei 2016
  • 12:06

Ik ben bezig met mijn tweede Medion (lenovo) tablet en ben er wel content mee.

Rooten en dan een freeze app installeren. Dan kun je apps uitzetten zonder dat je ze verwijderd.
Zo voorkom je dat je iets weggooit wat niet had gemogen.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.