Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

josvh88

josvh88

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 13:20

Beste mensen,

Al volg ik dit forum al sinds ik zelf een Galaxy S heb, vandaag was de dag dat ik me eindelijk heb geregistreerd. Ik was gewend aan een ander forum en dat is zo goed als uitgestorven, dus ik wil het graag eens hier proberen
Ik zal me later nog wel eens voorstellen hoe en wat, maar nu eerst even to the point.

Mijn broertje heeft een HTC HD2. Hierop draait Windows Mobile en daar is hij totaal niet tevreden mee. Hij ziet wat wij allemaal met onze Android-toestellen kunnen en was al van plan om zijn telefoon te verkopen en extra geld uit te geven voor een Android-telefoon.

Naar mijn idee is de HTC HD2 een perfecte telefoon als je kijkt naar de specificaties, alleen is het zeer jammer dat HTC heeft gekozen voor Windows Mobile.
Nu heb ik een tijdje geleden al voor mijn broertje geprobeerd om Android op zijn telefoon te zetten, dit is gelukt, alleen was de ROM toentertijd nogal ‘basic’. Niet alles werkte en wanneer zijn scherm uit ging, ging gelijk de hele telefoon uit.

Nu ben ik een beetje rond gaan zoeken op internet en het blijkt dat er op dit moment genoeg ROMs zijn voor zijn telefoon. Alleen, nu komt het probleem, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Heeft er iemand een idee welke ROM ik het beste kan gebruiken voor zijn telefoon die ook nog eens een goede How-to bevat voor de installatie?
Uiteraard moet (bijna) alles werken en heb ik het liefst een Froyo-versie (2.2).

Alvast bedankt voor jullie moeite en ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen

Groeten,
Jos

Bewerkt (13 januari 2011 13:20)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 13 januari 2011
  • 13:39

Het voordeel van de HD2 is, is dat je bij de meeste ROMs simpelweg even 2 programmaatjes moet starten en hij draait. Dus je kan simpel verschillende proberen.
Ik denk dat het belangrijk is om op xda te kijken naar custom roms met veel reacties(veel reacties = veel gebruikers = goede rom), en daar een beetje in de laatste paar pagina's kijkt of er veel bugs zijn. Als die er niet zijn, gewoon proberen

Bewerkt (13 januari 2011 13:39)
josvh88

josvh88

• Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 15:49

Bedankt voor je reactie, ik ben uitgekomen op JDMS. 't Werkt echt geweldig en alles draait soepeltjes. Eén nadeel, ik heb niet op de taal gelet, waardoor alles dus in het Engels staat. Maar dat went wel, volgens mij is er ook niet echt een mogelijkheid om die taal toe te voegen.

Bewerkt (13 januari 2011 15:49)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 13 januari 2011
  • 16:07

Ik heb geen idee of dat kan. Is vast wel mogelijk, maar niet echt via de normale manier. Ik heb hem zelf eigenlijk altijd op Engels staan, dat vind ik wat fijner werken. Klinkt wat mooier dan dat standaard Nederlands

Bewerkt (13 januari 2011 16:07)
josvh88

josvh88

• Berichten 45
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 10:53

Nou, de telefoon is klaar. Dat ‘ie Engels is vond m’n broertje geen enkel probleem. Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat de bootloader (ik gebruik Gen.Y Dualboot) nog niet helemaal werkt. Normaal gesproken laadt zo'n bootloader het programma ‘Haret.exe’ om android op te starten.
Het probleem met de ROMversie die ik gebruikt heb is dat je eerst een ander .exe-bestand moet openen (voor het geluid) en daarna pas Haret.exe. Hij moet dus 2 toepassingen gaan openen in plaats van 1. Maar ik denk dat dit wel goed gaat komen, tot die tijd moet ie maar even opstarten vanuit Windows Mobile.

Bedankt voor je reacties en voor iedereen die dit leest met een HD2: Android op dat toestel is écht een aanrader. Naar mijn idee loopt het nog soepeler dan mijn Galaxy S en dat supergrote scherm van de HD2 maakt het helemaal af

Bewerkt (14 januari 2011 10:53)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren