Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

poesje

poesje

• Lid sinds 17 mei 2011
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 2 juni 2011
  • 16:06

hallo
zoals in de titel vermeld:

ik heb dus een chinees dual sim toestel met besturing 2.2.1
Echter er is maar 1 ringtone aanwezig.

Is dit typisch android, of typisch chinees ?

kunnen MP3 bestanden worden gebruikt, en eventueel gekoppeld aan bepaalde contact personen?

m vr gr

poes

Bewerkt (2 juni 2011 16:06)
nサn_

nサn_

• Lid sinds 24 oktober 2010
  • Berichten 179
  • Reputatie 0
  • 2 juni 2011
  • 16:18

Ja het is mogelijk op mp3 bestanden te gebruiken, ook voor je verschillende contacten. Je kan het instellen via de telefoon instellingen.

Bewerkt (2 juni 2011 16:18)
poesje

poesje

• Lid sinds 17 mei 2011
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 2 juni 2011
  • 16:58

ik dacht ook zoiets, maar kan nergens deze instelling vinden

m vr gr

poes

Bewerkt (2 juni 2011 16:58)
poesje

poesje

• Lid sinds 17 mei 2011
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 3 juni 2011
  • 09:05

Niemand met meer sugesties ?

m vr gr

Poes

Bewerkt (3 juni 2011 09:05)
Zabivelli

Zabivelli

• Lid sinds 13 september 2010
  • Berichten 1857
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2011
  • 04:06

Poesje,, …leuke naam:p

But kies de contact waarvoor je toon wilt veranderen, klik op menu, wijzige (waar je de naam nummer en zo kan veranderen), kies beltoon.

Bewerkt (4 juni 2011 04:06)
poesje

poesje

• Lid sinds 17 mei 2011
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2011
  • 12:54

Ondertussen heb ik gezien dat mijn contacten nog allemaal op mijn SIM kaart staan. Natuurlijk kan ik daar geen beltoon aan koppelen (stom van mij, maar van een Belg kan je misschien niets anders verwachten)

Heb ondertussen ook ontdekt dat de originele ringtones staan in System/media/audio/ringtones

Ik heb een paar¨MP3's geplaatst op de SD kaart welke ik kan bereiken via Mnt/Sdcart/my music
ik kan daar wel deze bestanden copieren, maar slaag er niet in om deze te “plakken” in mijn ringtones map.

Hoe ga ik daarvoor te werk ?

m vr gr

poes

Bewerkt (4 juni 2011 12:54)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2011
  • 13:09

Kun je je toestel niet koppelen aan de pc? Dan zou je die map op kunnen zoeken, waar de ringtones nu staan en ze vervolgens naar de ringtones map kunnen kopiëren.
Weet niet of het voor je toestel werkt, zoals bijv. bij de SGS, maar er zou een andere optie kunnen zijn.
Maak een map op je sd kaart (intern of extern maakt niet uit) en noem die map media. In die map maak je een map en die noem je audio. In de map audio maak je drie mappen, met de namen “alarms”, “notifications” en “ringtones”. In die mappen kun je je mp3’s zetten, die geschikt zijn als alarm, notification/meldingstoon of ringtone. Voor de SGS is het daarbij belangrijk dat die laatste 3 mappen niet met een hoofdletter worden getypt.

Bewerkt (4 juni 2011 13:09)
poesje

poesje

• Lid sinds 17 mei 2011
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2011
  • 13:15

Ik kan inderdaad het toestel koppelen aan mijn PC, tot daar geen probleem.

Echter kan ik niet aan het lokaal gheugen van het toestel, enkel aan de inhoud van de SD kaart kan ik iets doen.

Ik probeer ondertueen jouw tip om op de SD kaart die mappen aan te maken.
fingers crossed !!

m vr gr

poes

Bewerkt (4 juni 2011 13:15)
poesje

poesje

• Lid sinds 17 mei 2011
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2011
  • 14:41

Djembebi;172720
Kun je je toestel niet koppelen aan de pc? Dan zou je die map op kunnen zoeken, waar de ringtones nu staan en ze vervolgens naar de ringtones map kunnen kopiëren.
Weet niet of het voor je toestel werkt, zoals bijv. bij de SGS, maar er zou een andere optie kunnen zijn.
Maak een map op je sd kaart (intern of extern maakt niet uit) en noem die map media. In die map maak je een map en die noem je audio. In de map audio maak je drie mappen, met de namen “alarms”, “notifications” en “ringtones”. In die mappen kun je je mp3’s zetten, die geschikt zijn als alarm, notification/meldingstoon of ringtone. Voor de SGS is het daarbij belangrijk dat die laatste 3 mappen niet met een hoofdletter worden getypt.

Inderdaad: het truukje met het aanmaken van die mapjes op de SD kaart werkt.

Ik heb ondertussen aan een paar contacten een eigen MP3 nummertje gekoppeld. Dit lukt dus allemaal, maar nog steeds komt de vervelende standaard toon door als er iemand belt.

Wat kan daar de oorzaak van zijn ? :confused:

m vr gr

poes

Bewerkt (4 juni 2011 14:41)
Djembebi

Djembebi

• Lid sinds 14 oktober 2010
  • Berichten 2778
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2011
  • 18:19

En kun je bij de telefooninstellingen - geluid niet een andere beltoon selecteren als standaardbeltoon? Of een mp3 in de nieuw aangemaakte map instellen als standaard beltoon …
'T is jammer dat je via de pc niet bij je systeemmap kunt komen … of je zou kans moeten zien om het toestel te rooten, dan wordt alles een stuk makkelijker ….

Bewerkt (4 juni 2011 18:19)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.