Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

fred61

fred61

• Lid sinds 17 augustus 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 23 juli 2012
  • 15:06

Hallo mensen,

Ik heb een galaxy ace met een kapot beeldscherm en heb van een kennis een nieuwe ght maestro gekregen.
Aardig ding, maar…. Op een of andere manier wil hij mijn (t-mobile) kaart niet gebruiken voor internet.
Zoals in de titel aangegeven werken bellen en sms-en en wifi wel, maar dus geen 2g of 3g…
Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen. Het toestel is een root van bouyges telecom (Frans).Overigens loopt hij op android 2.1 wat ook niet echt lekker is natuurlijk.
Bestaat er een mogelijkheid dit probleem op te lossen, evt. door rooten o.i.d.?
Overigens heb ik hiermee totaal geen ervaring, dus, als iemand met het in heldere taal zou kunnen uitleggen zou dat erg fijn zijn… Ben niet echt (echt niet) technisch ingesteld helaas.
Ik hoop echt dat iemand me met dit probleem kan helpen!

In ieder geval, bedankt voor het lezen en evt. hulp!

Bewerkt (24 april 2013 15:17)
fred61

fred61

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 24 juli 2012
  • 20:19

Hallo,

Ik heb een GHT Maestro waarop android 2.1 draait. Het is weliswaar een toestel nieuw uit de doos maar toch wel gedateerd qua software/besturingssysteem.
Mijn vraag is dan ook:

Wat kan ik doen om een hogere androidversie te komen. Ik kan via de officiele site geen updates vinden en ben dus benieuwd of ik dit kan bereiken door het toestel te rooten of te flashen. Ik heb hierover verschillende topics gelezen maar heb dus geen idee hoe ik te werk moet gaan.
Trouwens, de belangrijkste reden om te updaten is dat ik in de nieuwe google play kan komen. Op mijn toestel zit alleen de oude market, waarin geen apps staan als whatsapp en dergelijke.

Wie kan me uitleg geven over wat ik het beste kan doen?

albertholl

albertholl

• Lid sinds 30 november 2010
  • Berichten 723
  • Reputatie 0
  • 24 juli 2012
  • 20:47

fred61;325096
Hallo,

Ik heb een GHT Maestro waarop android 2.1 draait. Het is weliswaar een toestel nieuw uit de doos maar toch wel gedateerd qua software/besturingssysteem.
Mijn vraag is dan ook:

Wat kan ik doen om een hogere androidversie te komen. Ik kan via de officiele site geen updates vinden en ben dus benieuwd of ik dit kan bereiken door het toestel te rooten of te flashen. Ik heb hierover verschillende topics gelezen maar heb dus geen idee hoe ik te werk moet gaan.
Trouwens, de belangrijkste reden om te updaten is dat ik in de nieuwe google play kan komen. Op mijn toestel zit alleen de oude market, waarin geen apps staan als whatsapp en dergelijke.

Wie kan me uitleg geven over wat ik het beste kan doen?

Je zou eens kunnen zoeken op het XDA forum. Als er iets is voor jouw toestel, dan wordt het daar vast besproken. En misschien is er een ontwikkelaar die een custom rom heeft gemaakt.
Succes.

fred61

fred61

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 24 juli 2012
  • 21:57

Dank je voor je reactie. Ik heb er diverse Franse fora op nagelezen en het schijnt dat deze versie speciaal ontwikkeld is voor deze provider en niet is te updaten. Heb geprobeerd hem te rooten via superoneclick, een optie die nog werd aangegeven op het Franse androidforum, maar dat loopt de hele tijd vast. Zal wel een kwestie worden van jammer maar helaas. Voor appen dan maar googletalk gebruiken. Toch bedankt voor de genomen moeite!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.