Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Belggleb

Belggleb

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2013
  • 10:27

Goeiemorgen,

Dus ik heb een Medion p4013 (jaja die uit den aldi) en ik was de lock pattern vergeten.
Dus wou ik een hard reset doen (omdat usb debugging uit stond en ik niet aan de adb kon).
Maar dat gaf een fout melding en ik kon dat ook niet doen. Het enigste waar ik binnen kon graken was fastboot.
En ik heb niet zo veel kennis van Android (bijna niks) dus begon ik erase commands te geven.(hopent dat hij gwn zich ging resetten omdat hij files miste zoals iPhones)

commands zoals :

-fastboot erase userdata
-fastboot erase recovery
-fastboot erase boot
etc…. :shy:

Later heb ik gelezen dat als je Recovery & boot verwijderd dat je dan altijd in fastboot mode restart :c

Dus ik zou die twee dingen moeten trg flashen , maar met zo'n onpopulaire gsm … hoe vind ik godsnaam die files om te flashen?

p.s. Deze gsm draait op Android 4.0

misschien dat ik iets met de os kan doen?

Dank jullie wel bij voorbaat.

Bewerkt (21 mei 2013 14:16)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 27 maart 2013
  • 10:29

Geen Algemene vragen over Android en dus verplaatst naar Overige toestellen

Bewerkt (21 mei 2013 14:16)
vossenhoek1

vossenhoek1

• Lid sinds 24 september 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 september 2016
  • 00:54

Als dit nog van toepassing zou zijn…
- van in de UIT stand : POWER en VOLUME DOWN +/- 30s ingedrukt houden
Je zal deze zien opstarten en na een tril zal ie in veilige modus staan.
- INSTELLINGEN
- FABROEKSINSTELLINGEN
- onderste optie = HARD RESET

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 september 2016
  • 23:48

als je alleen nog fastboot kunt gebruiken kun je niet vanuit fastboot in recovery booten, alleen als je toestel een unlocked bootloader heeft kun je alleen actief een recovery booten en die recovery moet dan ook overeen komen met jouw toestel, niet aan beginnen zou ik dan adviseren maar de knoppencombinatie gebruiken zoals @vossenbroek1 aangeeft.

kun je adb wel gebruiken kun je in recovery booten dmv het comando adb reboot recovery je komt dan direct in recovery terecht om daar je fabrieks reset te doen.

hetzelfde geld om in de bootloader te booten vanuit adb, adb reboot bootloader, je komt dan direct in de bootloader terecht.

recovery en het boot gebeuren kun je niet verwijderen, alleen als je toestel een unlocked bootloader heeft, voor de rest zou ik niet te veel met cmd, en adb en fastboot doen als je niet weet wat je aan het doen bent.

Bewerkt (24 september 2016 23:55) | extra info toegevoegd
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 25 september 2016
  • 00:02

hier een lijst met alle adb & fastboot comando's.

adb devices – Shows all the devices adb can run on.
adb help – Displays the Help Documentation on ADB commands.
adb install <path_to_apk> – Installs the apk file at the specified location.
adb pull <device> <local> – Copies a file from the device to your system.
adb push <local> <device> – Copies a file from your system to the device.
adb logcat – Displays the log data onto the screen.
adb bugreport – Displays the dumpsys, dumpstate and logcat data on the screen.
adb jdwp – Lists the JDWP processes on the device.
adb get-serialno – Prints the adb instance serial number string with the devices.
adb get-state – Shows the status of the device.
adb wait-for-device – It’s a command used to program delay before next command is issued. Generally, it executes when the device is online but it can be programmed to wait till another process is done. Like, installing an apk.
adb start-server – It starts the adb server process.
adb kill-server – It stops the adb server process.
adb shell – It starts the remote shell command console in the device and lets you control the device through it.
adb shell [shellcommand] – It’s used for an instance alone in case a particular command alone is required. After the execution, the shell terminates itself.
forward <local> <device> – Forwards the socket connections from system ports to device. It can be used with various operations such as tcp and jdwp.
ppp <tty> [parmeters] – These allow PPP over USB connection. They are serial line tunneling services. If you don’t know what they do, don’t mess around!

ADB & FASTBOOT COMMANDS FOR ANDROID:There are ways you can turn your phone on and off without even touching the power button. And that’s the power of ADB. Flashboot is another tool that can be used to do a lot of critical operations just from the command console. You can launch the flashboot as an application or from the adb program shell itself.
adb reboot-bootloader – This command can take you directly to the bootloader, which otherwise would’ve have driven to the edge with cumbersome key combinations and stuffs.
adb reboot-recovery – This command like the previous one, can save you a lot of time to get into recovery mode quickly. Instead of the dreadful trial and error methods of hardware keys.
adb fastboot – The enables the fast boot mode of your android device. You can notice how soon the phone fires up all ready for you to use with this command. It’s also a great way to flash custom updates, recovery and kernels.
fastboot flash <xxxxx>.zip – It can flash a .zip file when in fastboot mode.
fastboot flash recovery <xxxx.img> – It flashes a recovery image.
fastboot flash boot <xxxx.img> – Flashes a kernel image.
fastboot getvar cid – Displays CID of the device.
fastboot erase system/data/cache – It wipes your system, data and cache. But beware that unless you have a backup for the system or you’ll flash a new one, your phone is as good as a brick.
fastboot flash system/data/cache [system/cache/data .img] – It can flash images of system, data and cache to the device.
fastboot oem get_identifier_token – Generates the device identification token.
fastboot oem flash Unlock_code.bin – Unlocks the bootloader.
fastboot oem lock – Locks the bootloader.

So, with all that said, it pretty much covers every ADB & FastBoot Commands for Android. But, messing around with adb can seriously brick your device and we are not responsible for any such events. Do the experiment, but be sure about what you’re doing.

Bewerkt (25 september 2016 00:10) | Text aangepast
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 25 september 2016
  • 00:41

Je kunt ook nog proberen om in te loggen met je Gmail van je Android en daar de boel wissen, voorwaarde is wel dat je Android apparaat beheer aan moet hebben staan.

Klik op de link om in te loggen met je Gmail op een PC of ander apparaat en daar je toestel te wissen.

of klik hier hoe dat in zijn werk gaat.

https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=androidconsole&passive;=3600&continue;=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fandroid%2Fdevicemanager%3Fhl%3Dnl&followup;=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fandroid%2Fdevicemanager%3Fhl%3Dnl&hl;=nl&authuser;=0

Bewerkt (25 september 2016 00:44) | link toegevoegd

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.