Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

EricNL

EricNL

• Lid sinds 15 januari 2010
  • Berichten 334
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2013
  • 16:54

Ik heb zelf nu bijna een maand dit fantastische toestel en ben benieuwd wie hem nog meer aangeschaft heeft. Gelukkig is dit toestel nu ook officieel in Europa verkrijgbaar en verwacht dat meer mensen dit toestel willen aanschaffen. Qua bouwkwaliteit kan hij zich meten met de HTC One, hij voelt heel solide aan. Een groot pluspunt is verder dat het toestel gemiddeld 2x per maand een update krijgt, binnenkort zelfs JB 4.2.2 en de fabrikant heeft aangegeven dat ook 4.3 in de toekomst naar het toestel komt. Het scherm….. dat moet je zien om te geloven! Het is een Full HD scherm met de hoogste pixeldichtheid van dit moment (441ppi). Ik heb hem naast een S4 van een vriend gelegd en hij is in alle opzichten scherper!

Op de softwareschil van Oppo zelf heb ik wel wat aanmerkingen. Met name het bel menu lijkt wel heel erg op iOS (yuk!) met bijbehorende geluidjes. Maar men is bezig een nieuwe softwareschil te ontwikkelen die nu bekend staat als Project Firefly, hierbij luistert de fabrikant naar de wensen van gebruikers en verwerkt deze in Firefly. Dit maakt dat dit supertoestel in de nabije toekomst nog veel beter wordt!

Bij de beschikbare talen zit helaas nog geen Nederlands, maar daar wordt nu aan gewerkt en ik verwacht dat Nederlands in Juni of Juli beschikbaar wordt.

Al met al is dit in mijn ogen een toestel dat zich kan meten met de S4, One en noem maar op, alleen is het toestel ruim € 270,- goedkoper dan de S4.

Bijlage:

Huawei Nexus 6P 64GB Graphite
Huawei Watch

arieos

arieos

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 283
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2013
  • 10:11

Hoe veel uur screen on tijd kan je halen uit 1 accu lading? Kan je snel een goede stabiele gps verbinding krijgen?

Redfoox

Redfoox

• Lid sinds 24 augustus 2009
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2013
  • 10:42

Ik heb hem woensdag besteld, ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Ik wil waarschijnlijk cyanogenmod erop gaan installeren want dat gebruik ik nu ook en bevalt me erg goed.

Ik laat het weten als ik hem binnen heb

arieos

arieos

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 283
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2013
  • 11:28

Waar heb je hem besteld?

Redfoox

Redfoox

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2013
  • 12:01

Ik heb hen bij http://europe.oppostyle.com besteld

EricNL

EricNL

• Berichten 334
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2013
  • 21:33

arieos
Hoe veel uur screen on tijd kan je halen uit 1 accu lading? Kan je snel een goede stabiele gps verbinding krijgen?
De accu gaat zonder problemen een hele dag mee. Laatst na een update wel wat problemen met de accuduur gehad, maar de fabrikant heeft snel gereageerd met een patch. De fix van de gps is zeer snel, net als de 3G en Wifi verbindingen.

Bewerkt (7 juni 2013 21:38)

Huawei Watch

Redfoox

Redfoox

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2013
  • 10:12

Ik heb hem sinds woensdag in bezit. En hij bevalt zeer goed. Heb hem wel gelijk geroot en cyanogenmod erop gezet, dus kan niks vertellen van stock.

sandervp

sandervp

• Lid sinds 26 maart 2013
  • Berichten 52
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2013
  • 22:29

Hoe zit het eigenlijk met de garantie van Oppo? Wordt dat ding helemaal opgestuurd naar China met als gevolg dat je hem een hele tijd kwijt bent, of gaat dit wel iets sneller?

rww

rww

• Lid sinds 27 mei 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2013
  • 20:27

Hey luitjes,

Sinds vorige week bezitter van een Oppo Find 5. Mensen die ik er over vertel schieten in de lang (tsjah, heb de naam ook niet bedacht) maar zodra zij het toestel in handen hebben ben ik degene die kan lachen, om hun verbaasde gezichten.

Hier mijn bevindingen tot nu toe;

De kleuren spatten van het 5 inch full-HD scherm! Vooral bij full brightness. Je moet het met eigen ogen zien want omschrijven is moeilijk. Maar 1 van de redenen om voor de Oppo te gaan is toch wel zijn scherm.
Moeilijk voor te stellen dat mijn Oppo evenveel pixels heeft als mijn 37 inch full-hd tv.

Vorige mobiel was een Galaxy Ace (1) en kennis van me heeft een iPhone 5. Ik was onder de indruk en dacht van; dit kan gewoon niet scherper. Mijn Oppo naast de iPhone 5 gehad en ineens lijkt de iPhone 5 scherm pixelig en zelfs wat dof/grijzig (kan niet op het juiste woord komen).

De schil over Android is even wennen maar dat heb je met elk nieuwe telefoon. Meeste terrein is bekend en alles zit op de juiste plaats. Apps komen op installatie volgorde en dus niet op alfabetische. Soms even zoeken dus.

Toestel zelf zit erg goed in elkaar. Geen kiertjes,naadjes of vreemde kraakjes.

Batterij gaat lang mee indien je zo nu en dan even je mail checkt of op internet gaat. Zodra je filmpjes gaat kijken of gaat gamen dan slurpt het scherm je accu redelijk snel leeg.

Telefoongesprekken zijn zeer goed, qua geluidkwaliteit. Ik ben zeer goed te verstaan en mensen van de andere lijn ook.

Luidspreker op de achterzijde klinkt super. Niet schel of overdreven veel bass. Gewoon goed.

De Find 5 heeft geen optie om het geheugen uit te breiden dus neem de juiste beslissing, 16GB of voor 30,- extra krijg je de 32GB thuisgestuurd.

Wil je een zwarte dan zit je sowieso aan de 32GB versie vast.

Batterij is niet uitneembaar. Dus geen optie om een aftermarket versie met eventueel meer mAh te plaatsen is niet mogelijk.

Taal is in te stellen in het Engels maar zelfs voor mensen die niet goed in de Engelse taal zijn is dat geen probleem denk ik. Enigste “nadeel” is dat hierdoor bijvoorbeeld navigatie ook Engels gesproken is.

Nadelen. Natuurlijk zijn er altijd punten die beter kunnen. Zo zijn de zij knoppen (power, volume up/down) voor je gevoel te slap. Ze moeten echt in het midden ingedrukt worden anders doen ze niks. Ze steken ook zeer weinig uit de behuizing dus je moet de knop echt zien voordat je ze goed in kunt drukken.

Omdat ik rechts ben gebruik ik de volume down toets zodat het scherm actief wordt en vervolgens kan sliden.

Batterij wordt vrij snel warm zodra je bijvoorbeeld gaat gamen en opladen tegelijk.

Oppo heeft bekend gemaakt per maand met 2 updates te komen. Dat is mooi maar tegelijkertijd weet je dus dat je met een besturingssysteem rondloopt wat nog fouten bevat.

Alles is goed te volgen op de site van Oppo en ze zijn met een Android skin bezig die deels is opgebouwd met kritiek/ideeën van Oppo gebruikers.

Kortom; zoek je een high end toestel zonder een high end prijskaartje, dan is deze Oppo Find 5 een goede kandidaat. Hun support is zeer goed, vragen worden beantwoord en de belofte dat 4.2.2 en zelfs 4.3 er aan zit te komen geeft een fijn gevoel.

Bewerkt (12 juni 2013 20:41)
EricNL

EricNL

• Berichten 334
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2013
  • 21:53

Het klopt dat er nog een paar bugs in de software zitten, maar geen dingen die dagelijks gebruik in de weg staan. Het is gewoon een heel gaaf toestel met een superieur scherm en stukken aantrekkelijker van prijs t.o.v de S4 en de One! Nederlandse taal wordt zeer binnenkort toegevoegd. De vertaling wordt op dit moment gemaakt.

Huawei Watch

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.