Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Unia

Unia

• Lid sinds 05 juli 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2010
  • 13:21

Zoals sommigen van jullie misschien in mijn voorsteltopic hebben gelezen, ben ik geinteresseerd in een Archos. Of het de Archos 5 IT of de Archos 7 HT wordt, weet ik ook nog niet; ik wil eerst kijken of beiden wel doen wat ik er mee zou willen doen, daarna maak ik wel een keuze tussen een van de twee.

Wat ik met de tablet zou willen doen, is eigenlijk precies hetgeen waarvoor deze gemaakt is: een beetje internetten, foto s kijken, muziek luisteren en videos afspelen. Echter wil ik er ook een beetje mee spelen, maar ik heb gelezen dat de android market (ofzoiets) niet beschikbaar is. Een echte diehard android fan zoals jullie ben ik (nog) niet, aangezien dit mijn eerste android device wordt, dus zou de appslib van archos genoeg zijn voor mij? Is er een manier om toch apps van de android market op de archos te installeren?

Ook heb ik in veel reviews gezien dat het resistive touchscreen niet lekker werkt en men liever een capacitive heeft; zou ik, als leek op het gebied van touchscreens (dit wordt ook mijn eerste touchscreen device), dit verschil merken? En wat is eigenlijk het verschil?
Mijn laatste punt is de accelerometer, ook deze komt in veel reviews als groot gebrek naar voren. Wat doet dit ding precies en is dit belangrijk voor mij?

Alvast hartstikke bedankt voor jullie inzet!

PS: zijn er ook vergelijkbare android tablets? Ik heb gister urenlang zitten googelen maar kwam dan steeds op veel duurdere devices uit.

Bewerkt (22 april 2013 12:27)
Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2010
  • 13:28

Hey Unia,

Zelf ben ik ook van plan een Tablet aan te schaffen.
Nou heb ik beide Archos geprobeerd in de winkel. En het enige wat door mijn hoofd ging was “Dit is het niet”.
In mijn ogen nog erg langzaam en of het je eerste touchscreen is of niet. Ik vond het niet lekker reageren.
Goed drukken en reageert in mijn ogen best wel laat.

Ikzelf heb ook besloten nog even te wachten met een tablet. Sinds Apple is gekomen met de iPad zijn tablets
bij bijna elke fabrikant in ontwikkeling. Ikzelf wacht op een Nvidea tegra tablet. Of die van Nvidea zelf wordt of van MSI ben ik
nog niet uit. Maar, omdat er zoveel aan lijkt te komen lijkt het mij beter om nog even te wachten op iets krachtigers dan
de Archos tablets.

Accelerometer is trouwens de sensor die merkt hoe jij je tablet/smartphone vasthoudt. Bijvoorbeeld als je hem schuin houdt.
Dit is leuk voor bijvoorbeeld spelltjes.

Unia

Unia

• Lid sinds 05 juli 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2010
  • 13:42

Ah ok, dankjewel. Waar het mij vooral om gaat bij die nieuwe tablets, is dat ze boven mijn budget zitten, waar de Archos voor mij goed betaalbaar is.

i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 5 juli 2010
  • 18:10

Ik zelf heb een Archos 5IT en ben er vrij tevreden over. Maar deze kan wel niet tippen aan mijn ipad. Maar ben er zeker van dat er binnen de kortste keren meerdere tablets zullen uitkomen die de ipad zullen benaderen (of zelfs overtreffen).

Unia

Unia

• Lid sinds 05 juli 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2010
  • 16:45

Misschien de verkeerde opmerking hier (aangezien jullie androidfans zijn:p), maar ben ik dan - voor nu - misschien niet beter af met een iPod Touch? Die doet ook precies wat ik wil, alleen is het schermpje iets kleiner.

Unia

Unia

• Lid sinds 05 juli 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 11:26

eeuuhhh, heb ik iets verkeerds gezegd?:p

Ik ben nu bijna zeker van een iPod Touch, maar één vraagje:
Komt er binnekort een 4G uit? Als dat het geval is, dan wacht ik liever nog ff.

Morgarion

Morgarion

• Lid sinds 04 november 2009
  • Berichten 117
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 12:50

Geen idee. Het is licht vloeken in een kerk ja, maar ik heb naast mijn hero ook een iTouch. Leuk apparaat opzich hoor, maar films kijken is niet heel erg geweldig eropDaar zou ik eerder (een wat duurder) tablet voor zoeken.

Unia

Unia

• Lid sinds 05 juli 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 13:08

Het is natuurlijk niet alleen voor de films. Films kijk ik thuis op mn laptop / tv, maar als ik die niet ter beschikking heb is kan ik ze kijken op mn itouch.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.