Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

PeterCoef

PeterCoef

  • Lid sinds 09 oktober 2015
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #1
  • 9 oktober 2015
  • 16:05

Of dit een clone is, weet ik niet. Misschien moet deze post worden verplaatst naar een ander forum….

Sinds een paar dagen heb ik een mooi, nieuw toestel (OUKITEL U10) met Android 5.1 en mijn vertrouwde tele2 simkaart. WIFI werkt prima, maar als ik zonder WIFI verbinding zoek, dan krijg ik "Netwerkfout". Uiteraard heb ik de APN ingesteld zoals op de TELE2-site aangegeven en roaming ingeschakeld. Als ik kijk bij INSTELLINGEN, OVER DE TELEFOON, STATUS, SIMKAARTSTATUS, dan staat er bij "Roaming": Geen roaming. In de titelbalk staat keurig 3G.

Roaming is niet alleen nodig als ik naar het buitenland ga, maar ook in Nederland omdat Tele2 geen eigen netwerk heeft.

Ik hoop natuurlijk dat dit een Android-probleem is en dat ik ergens een instelling moet veranderen. Wie kan hier iets verstandigs over zeggen?

nanders

nanders

  • Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • #2
  • 10 oktober 2015
  • 10:46

Topic verplaatst naar Overige Android Smartphones.


ik zit ook op Tele2 en heb geen data roaming ingeschakeld. Toch heb ik wel mobiel internet in Nederland. Ook bij instellingen / over de telefoon / status /simkaartstatus staat er "geen roaming"

Je zegt dat er 3G in de notificatiebalk staat, maar dat snap ik niet omdat je wel zegt dat er een "netwerkfout" is?

PeterCoef

PeterCoef

  • Lid sinds 09 oktober 2015
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #3
  • 11 oktober 2015
  • 01:00

Via via de gouden tip gekregen. Bij Instellingen, Datagebruik, tabblad Tele2 stond "Mobiele gegevens" uitgeschakeld, kennelijk af fabriek. Dat heb ik aangezet en het werkt. Nu alleen nog uitvogelen hoe ik op 4G kom.

nanders

nanders

  • Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • #4
  • 11 oktober 2015
  • 09:26

Ah duidelijk.

Je toestel kun je 4G klaarmaken via instellingen /mobiele netwerken / preferred network type op LTE of 4G zetten.

Tele2 heeft nog niet iedereen overgezet op 4G dus kan zijn dat het niet gelijk werkt. Ook kun je checken op welke frequentie jouw toestel 4G ka ontvangen, en of Tele2 4G in deze frequentie uitzendt.

PeterCoef

PeterCoef

  • Lid sinds 09 oktober 2015
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • #5
  • 11 oktober 2015
  • 10:19

Bij mij staat er niet LTE, maar 4G. Het is nu dus een kwestie van afwachten.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.