Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Esli

Esli

• Lid sinds 28 april 2016
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 april 2016
  • 12:03

Hallo,

Afgelopen week begon mijn virusscanner app problemen te detecteren. De apps die malware bevatten heb ik meteen verwijdert. Steeds meer apps begonnen zich uit zichzelf te downloaden. Op een gegeven moment heb ik mijn mobiel teruggezet naar fabrieksinstellingen en alle gegevens erop verwijdert. Toen die opnieuw opstartte, was alles er inderdaad afgehaald, maar een aantal dingen waren niet zoals ze horen te zijn. De standaard app van de Google Playstore is eraf, en is vervangen door een 'look-à-like' Google plat store app. Ook zitten er een aantal verdachte apps op, met Chinese namen. Deze apps kan ik alleen niet verwijderen! 
Mijn telefoon is dus volledig anders ingesteld, en ik weet niet wat ik moet doen. Ik kan de uit zichzelf geïnstalleerde apps niet verwijderen en ben machteloos.

Het gaat om een Hema H5 telefoon, die draait op het Android systeem: 4.4.2

Is er iemand die mij kan helpen en weet wat ik kan doen om mijn mobiel weer in de normale instellingen te krijgen?

Ik hoop echt dat er nog iets aan gedaan kan worden, zodat ik mijn mobiel weer kan gaan gebruiken.

Bewerkt (28 april 2016 12:08)
Esli

Esli

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 april 2016
  • 12:17

Inmiddels heb ik de apps weten uit te schakelen. Nu vertonen ze zich niet meer op het menu scherm van mijn telefoon. De vraag is nu: kan ik mijn mobiel vertrouwen? ik ben er niet zeker van dat mijn mobiel helemaal clean is. Hij start om de 7 minuten weer opnieuw op, dus om die reden weet ik niet of er nog iets raars op m'n mobiel zit. Dat die automatisch opnieuw opstart betekent denk ik dat er iets mis is….
Ook weet ik niet hoe ik de originele ECHTE Google play store app moet krijgen. Je kan die app immers niet downloaden omdat het juist het systeem is waarvandaan je apps kunt downloaden…

Bewerkt (28 april 2016 12:20)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 28 april 2016
  • 13:00

kan ook een app zijn die er voor zorgt dat jou tablet om de 7 minuten opstart, even zoeken naar de app.

ben jij de eerste eigenaar van de telfoon het kan namelijk zijn dat de vorige eigenaar de telefoon geroot heeft of andere software erop gezet heeft en dat daarom de officiele playstore weg is.

je kunt eventueel de playstore er wel weer op krijgen door hier te klikken zoek vervolgens de  playstore akp die bij jou androidversie hoort zet vervolgens onbekende bronnen aan op je telefoon bij instellingen/beveiliging onbekende bronnen zet vervolgens de google playstore apk op je toestel klik erop en installeer hem.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 april 2016
  • 15:53

Topic verplaatst naar het Overige Android smartphones forum

Ik zou hem ook even helemaal resetten als je weet hoe dat gaat.

Esli

Esli

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2016
  • 16:13

Bedankt voor je reactie. Nee, ik ben de eerste eigenaar van de telefoon en heb hem nieuw gekocht. Ik kan de apps dus wel verwijderen, maar alsnog blijven de apps zichzelf installeren en  blijven ze bezig…

GerKuijn

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2016
  • 19:11

zet eerst even Wi-Fi uit.

dan kunnen de apps niet meer gedownload worden.
zoek dan precies de schadelijke apps en verwijder ze of schakel ze uit.

anders zou ik toch echt resetten als het dan nog door gaat

GerKuijn

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.