Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

myroid

myroid

• Lid sinds 07 januari 2015
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2015
  • 22:37

Ik ben een beginner wat betreft android. En het gaat mij aardig af, maar ik kom niet uit het volgende:

Ik kan niet de nederlandse taal selecteren bij invoertalen voor het toetsenbord (instellingen, toestenbord). Die staat er gewoon niet bij.
Oftewel bij het berichten tikken staat die op Engels (UK)
Kan iemand mij vertellen hoe ik die erbij kan zetten, zodat ik een nederlandse spelling krijg?
Het standaard samsung toetsenbord vind ik op zich wel fijn.

Het vreemde vind ik dat als systeemtaal nederlands wel is te selecteren.

Bewerkt (8 januari 2015 11:36)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 7 januari 2015
  • 23:14

Ik weet helaas weinig van Samsung maar je zou even hier kunnen kijken gaat wel over het toevoegen van een taal maar zo kom je wel dicht bij een oplossing

Je zou ook als je toetsenbord open is het radertje ingedrukt houden en loslaten totdat je de instelling krijgt maar ik weet niet of dat bij Samsung ook zo werkt.

Of anders bekijk dit filmpjeeven.

Is misschien handig om er bij te vermelden om welk type Samsung het gaat ik kan me voorstellen dat elk type zo zijn eigen handleiding/instelling heeft.

Succes verder met je Samsung.

Bewerkt (7 januari 2015 23:38)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6283
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 8 januari 2015
  • 00:22

Om welk toestel gaat dit zodat dit topic naar het juiste forum verplaatst kan worden.

Pas tevens aub de titel aan, klik op “Bewerken”, want "Samsung is geen duidelijke omschrijving van de vraag.

myroid

myroid

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 8 januari 2015
  • 20:08

Ik heb het aangepast. Dat is inderdaad wel handig

Gizmobinky bedankt voor je reactie. De handleiding klopt ongeveer, maar het scherm waar je dus naast Nederlands ook nog pools of wat dan ook kunt selecteren, daar staat dus GEEN Nederlands bij. Hoe kan ik die erbij krijgen. Dat moet toch kunnen maar hoe?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 8 januari 2015
  • 20:38

als het goed is als je op het tandwieltje klikt als het toetsenbord geopent is zoals in het filmpje hier kun je daar de invoertaal selecteren en daar moet nederlands te selecteren zijn, je moet wel even scrolen door de talen om nl te vinden.

je zou ook even met je vinger over de spatiebalk kunnen schuiven dan kun je volgens mij ook de talen selecteren die je ingesteld hebt.

je kunt hier de handleiding voor jou toestel downloaden.

als je even in de inhoud van de handleiding op taal & invoer klikt van de download of erna toe gaat staan daar de instucties hoe de taal in te stellen

anders moet je even wachten op iemand die meer ervaring met samsung heeft.

succes!

Bewerkt (8 januari 2015 21:01)
myroid

myroid

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2015
  • 20:34

Wederom bedankt Gizmobinky, want ik waardeer het erg hoe je mee probeert te denken.

Maar nogmaals Nederlands is NIET te selecteren omdat die NIET in de lijst voorkomt.

Na veel spitten en zoeken had ik het vermoeden dat het in de software moest zitten, maar daar wilde ik mij niet aan wagen, omdat ik geen idee had waar ik dan mee bezig ben. (Wel aardig wat ervaring met computersoftware, maar een telefoon is weer een verhaal apart)

Dus ik vandaag terug naar de winkel. En ja, het kon kosteloos worden opgelost door andere software erop te zetten. Deze telefoon was geïmporteerd uit Duitsland. Wel ben ik hem dan TWEE dagen kwijt. Waarom kan dat niet meteen?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 10 januari 2015
  • 20:49

Da's jammer dat je hem 2 dagen kwijt bent.

Ik weet zeker als je het eerder had geweten dat de nl taal er niet op stond hadden ze je hier zo kunnen helpen met de software te flashen ik ben niet zo'n Samsung kenner maar volgens heb je alleen een programma genaamt Odin en de juiste firmware voor jou toestel die je kunt downloaden vanaf de Samsung site en dan is het een kwestie van een aantal dingen aanvinken en het programm Odin laten runnen, voor iemand die zulke dingen hele dagen doet is het in 10 minuten gepiept.

Als je het fijne er van wilt weten kun je beste hier even hier zoeken hoe te flashen met Odin let er wel op dat Samsung een flash counter heeft en volgens mij hebben bepaalde types ook nog zoiets als knox.

Bewerkt (10 januari 2015 21:05)
myroid

myroid

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2015
  • 21:27

Helaas was android geheel nieuw voor mij waardoor ik het inderdaad niet door had.

Mare… :/ dat gaat die gsm-man waarschijnlijk dus ook doen. Dan is het dus een kwestie van slechte planning ?
Nou ja, nu eerst maar een back-up maken van mijn gegevens, want die zou ik daarna kwijt zijn werd mij verteld.
Ik leer zo wel meteen mijn toestel kennen

Bewerkt (10 januari 2015 21:40)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 10 januari 2015
  • 21:38

Of het een slechte planning is dat weet ik niet hij moet er natuurlijk wel even de tijd voor nemen (downloaden bestanden enz).

En ja met nieuwe firmware flashen gaat alles van je telefoon af, foto's bestanden enz in zo'n geval altijd! een backup maken.

myroid

myroid

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2015
  • 21:48

Back-up was gewoon een vinkje aaner gaat een wereld voor mij open :-)

Bedankt voor al je reacties en ik heb weer een hoop geleerd over Android ;-)

Tis best mooi spul!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren