Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

werner1107

werner1107

• Lid sinds 17 oktober 2014
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2015
  • 17:08

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Samsung Galaxy Trend.
Ik wou van een aantal gebruikers applicaties systeem applicaties maken. Ik heb hiervoor Lucky Patcher gebruikt, maar ik was nu zo stom om een error te negeren. hierdoor ik er waarschijnlijk iets mis gegaan.
ik heb mijn telefoon opnieuw gestart toen Lucky Patcher klaar was, maar mijn telefoon kwam terecht ik een bootloop.

De eerste paar keer dat ik heb geprobeerd om mijn toestel opnieuw op te starten bleef hij hangen bij het standaard blauw gloeiende Samsung logo. Toen heb ik van alles geprobeerd om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen, maar ik denk dat ik her er alleen maar erger op heb gemaakt. Nu blijft hij namelijk hangen bij het scherm met het merk en modelnummer.

Ik heb een backup van mijn toestel gemaakt, maar dat heb ik gedaan toen hij al niet meer wou opstarten. ik heb al een aantal keer geprobeerd om deze backup te installeren, maar zonder enig resultaat.

Flashen met Odin gaat waarschijnlijk ook niet werken, want Odin loopt vast bij het laden van het .tar.md5 bestand.
Ook hier zou ik graag een oplossing of reden voor willen. Eerder heb ik met dezelfde telefoon ook wel eens geflashed met odin en dat is foutloos gegaan. Ik gebruik Odin3 v3.10.6
Mijn pc draait op Windows XP, ik heb Samsung Kies geïnstalleerd gehad, maar dat heb ik later weer verwijderd. De drivers voor mijn telefoon zijn wel geïnstalleerd.

Mijn toestel draait op Android 4.0.4, hij is geroot, en ik heb CWN-recovery geïnstalleerd.
Het model is Samsung Galaxy Trend GT-S7560. Ook wel bekend als de Samsung Galaxy Ace II x GT-S7560M.

Heel graag hoor ik een antwoord, het zou jammer zijn als ik deze telefoon weg zou moeten doen vanwege een softwareprobleem.

LG G4s -> 6.0.0
Galaxy Trend -> 4.0.4 root

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 27 oktober 2015
  • 17:57

Topic verplaatst naar het Samsung smartphones Algemeen forum

Normaal gesproken wordt er op AW geen support gegeven op problemen veroorzaakt door Lucky Patchers, omdat deze vol zit met illegale apps en het aanmoedigt deze te downloaden. Ik ga er voor het gemak even van uit dat jij LP alleen hebt gebruikt voor het verplaatsen van apps naar het systeemgeheugen.

Het installeren van originele firmware via Odin is de enige weg denk ik. Download via http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-S7560/ de juiste firmware en gebruik de download modus (niet de recovery) van je toestel. Je zegt dat je dat al eerder hebt gedaan. Misschien heb je een oudere versie van Odin nodig omdat je PC op een oude Windows versie draait. Ik zou dan Odin 3 1.85 proberen. Daar heb ik altijd mijn S1 mee kunnen flashen.

hier staat een link naar 1.85, http://www.android.gs/download-odin-1-85/ (niet zelf getest)

werner1107

werner1107

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2015
  • 19:07

Ik heb deze oplossing geprobeerd maar ook deze versie van Odin werkt niet.
Wel heb ik gemerkt dat het vast lopen van Odin alleen gebeurt bij het laden van een .tar.md5 bestand. Ik heb bijvoorbeeld het .tar bestand van CWM-Recovery geprobeerd te laden en dat werkt wel foutloos, zoals ik eerder ook al eens heb gedaan.

Is er een mogelijkheid om de firmware via de recovery te installeren?

Als er geen oplossing meer is, ben ik toch bang dat het een andere telefoon wordt…

LG G4s -> 6.0.0

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 27 oktober 2015
  • 21:14

Je zou je toestel weer op de originele firmware terug kunnen brengen met Samsung smart swich ipv Odin.

hier een filmpje hoe te doen, wordt je toestel niet herkend klik dan op de help button of meer button rechtsboven aan in smart swich of zet hem in download mode.

Ps ik heb dit ooit geprobeerd op een galaxy s6 en weet dan ook niet of het werkt op een galaxy trend.

Succes.

Bewerkt (27 oktober 2015 21:17) | info toegevoegt
nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 27 oktober 2015
  • 21:42

Is er een mogelijkheid om de firmware via de recovery te installeren?
Naar mijn weten gaat het alleen via de Download modus, via Odin of evt. via Smart Switch wat gizmobinky hierboven noemt. Dat laatste weet ik niet zeker omdat dat vooral met nieuwere toestellen gebruikt wordt.

werner1107

werner1107

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2015
  • 16:43

Nee, jammer genoeg wordt mijn toestel niet ondersteund door Samsung Smart Switch.

Zijn er verder nog andere programma's die ook Samsung firmware kunnen flashen? Ik heb wel gelezen over Heimdall, maar daarvoor moet Microsoft Visual C++ 2012 geïnstalleerd zijn. Dat is alleen voor XP mes SP1, en ik heb SP3 geïnstalleerd.

LG G4s -> 6.0.0

nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 oktober 2015
  • 18:43

heimdall kan inderdaad ook. Ik heb dat op mijn linux computer wel gebruikt. Dat vereist wel iets meer handwerk. Ik heb daar een tijd geleden eens een tutorial over geschreven: http://androidworld.nl/forum/samsung-toestellen/57532-flashen-met-heimdall-14.html

Ik zou toch Odin nog even proberen met andere usb poorten, andere kabels, andere laptops, etc. Ik heb ook wel vaker problemen ervaren en plots deed ie het.

Bewerkt (28 oktober 2015 18:48)
werner1107

werner1107

• Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2015
  • 17:15

Het is gelukt!
Ik heb het flashen geprobeerd met Heimdall op een Linux laptop, maar dat werkte niet. Heimdall kwam met de melding; "Failed to confirm end of file transfer sequence!", en mijn telefoon met de melding; "partition table doesn't exsist!".
Als ik daarna mij telefoon probeerde op te starten kwam er in beeld te staan "Please select recovery mode in kies & try again".

Dat heb ik gedaan en wachten…. en wachten… Maar niet voor niets, want na een kleine 5 minuten startte mijn telefoon weer op! dat duurde een tijdje zoals wel vaker na een factory reset, dus ik was even bang dat hij het nog niet deed.

Ik heb een deel van de eerder gemaakte backup weer geïstallerd, en al mijn gegevens weer terug.

Heel erg bedankt iedereen voor de informatie en tips.

LG G4s -> 6.0.0

nanders

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 29 oktober 2015
  • 17:46

OK gelukkig!

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.