Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

noliko

noliko

• Lid sinds 01 mei 2014
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2016
  • 18:18

Ik zou bestanden die op mijn USB- stick staan overzetten op mijn Galaxy A5 . Welke aansluitingen heb ik daar voor nodig ? ik bedoel eigenlijk kabel . Voor mijn Asus tablet heb ik een USB stick die ik verbind met een kabeltje met een micro USB aansluiting . Ik heb deze geprobeerd op mijn smartphone maar deze laatste wordt precies niet herkend .

da.boogers.jr

da.boogers.jr

• Lid sinds 21 januari 2016
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2016
  • 18:42

Ik zou bestanden die op mijn USB- stick staan overzetten op mijn Galaxy A5 . Welke aansluitingen heb ik daar voor nodig ? ik bedoel eigenlijk kabel . Voor mijn Asus tablet heb ik een USB stick die ik verbind met een kabeltje met een micro USB aansluiting . Ik heb deze geprobeerd op mijn smartphone maar deze laatste wordt precies niet herkend .

Het beste kun je een USB naar micro aansluiting kopen bij de Media-Markt.

om je telefoon te laten herkennen moet je op je pc Samsung Kies downloaden en installeren (gratis te downloaden)

Als dat niet werkt kun je proberen via: Verkenner>deze computer>(naam van telefoon) de telefoon te openen en de bestanden op de USB overtezetten naar je telefoon. Zorg wel dat je telefoon de bestanden kan lezen anders heb je er nog niks aan

Met vriendelijke groet

Dirk Boogers

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 21 januari 2016
  • 20:16

In principe zou dit gewoon moeten lukken met een OTG kabeltje. Het kabeltje dat je gebruikt voor je ASUS tablet zou eigenlijk gewoon moeten werken. Ik heb bij de Action voor 2,75 een OTG card readertje gehaald waar je behalve een USB apparaat zoals een USB-stick ook een SD card en een micro SD card in kunt stoppen en ook dat werkt prima.
Maar anders kun je ook zoiets als dit proberen: http://www.i-mania.nl/micro-usb-3-0-otg-kabel-voor-samsung-galaxy-note-iii-n9000-galaxy-s5-g900-galaxy-tab-pro-12-2-p900-lengte-18cmwit.html?ref=gmc&gclid;=CjwKEAiAoIK1BRCRiMqphvnlwlwSJAAOebPM30A5b5d8qwcRG_jny4o43CHq7A7prEnXJyiU5Y9hzhoCPLDw_wcB

Bewerkt (21 januari 2016 20:17)
noliko

noliko

• Lid sinds 01 mei 2014
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2016
  • 10:24

In principe zou dit gewoon moeten lukken met een OTG kabeltje. Het kabeltje dat je gebruikt voor je ASUS tablet zou eigenlijk gewoon moeten werken. Ik heb bij de Action voor 2,75 een OTG card readertje gehaald waar je behalve een USB apparaat zoals een USB-stick ook een SD card en een micro SD card in kunt stoppen en ook dat werkt prima. Maar anders kun je ook zoiets als dit proberen: http://www.i-mania.nl/micro-usb-3-0-otg-kabel-voor-samsung-galaxy-note-iii-n9000-galaxy-s5-g900-galaxy-tab-pro-12-2-p900-lengte-18cmwit.html?ref=gmc&gclid;=CjwKEAiAoIK1BRCRiMqphvnlwlwSJAAOebPM30A5b5d8qwcRG_jny4o43CHq7A7prEnXJyiU5Y9hzhoCPLDw_wcB
Ik lees dit op een ander forum :

Sorry but Samsung Galaxy A5 doesn't support USB OTG.

JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 22 januari 2016
  • 15:09

Ik lees in de specificaties en overal anders dat de S5 OTG ondersteund. Ook met de ouderwetse USB2.0 kabeltjes en apparaten.
Zie ook hier waar het wordt voorgedaan: https://www.youtube.com/watch?v=U7D3cmBxK3I
Uiteraard werkt het sneller als je USB3.0 kabeltjes gebruikt zoals het voorbeeld dat ik heb gegeven.

noliko

noliko

• Lid sinds 01 mei 2014
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2016
  • 15:37

Ik heb de Galaxy A5 en niet de S5 . Zou dit verschil uitmaken ?

JohandeJong

JohandeJong

• Berichten 2319
  • Reputatie 70
  • 23 januari 2016
  • 16:22

Ooooops.. sorry. Volkomen overheen gelezen. Ja, het staat er heel duidelijk dat het om een A5 gaat en niet een S5. Ik denk dat ik een andere bril moet
Anyway, dan heb je pech gehad. De A5 ondersteunt geen OTG. Je zult een andere manier moeten bedenken. Bijv, eerst op PC en dan, al dan niet draadloos, naar je A5.
Of eerst via OTG naar je tablet en dan bijv. via Bluetooth naar je A5. Er zijn zeer vele manieren te bedenken.

noliko

noliko

• Lid sinds 01 mei 2014
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2016
  • 16:33

OK. Dat zal ik dan eens proberen . Bedankt .

noliko

noliko

• Lid sinds 01 mei 2014
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2016
  • 09:43

Het beste kun je een USB naar micro aansluiting kopen bij de Media-Markt. om je telefoon te laten herkennen moet je op je pc Samsung Kies downloaden en installeren (gratis te downloaden) Als dat niet werkt kun je proberen via: Verkenner>deze computer>(naam van telefoon) de telefoon te openen en de bestanden op de USB overtezetten naar je telefoon. Zorg wel dat je telefoon de bestanden kan lezen anders heb je er nog niks aan Met vriendelijke groet Dirk Boogers
Bedankt .

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.