Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

JamieLegends

JamieLegends

• Lid sinds 07 augustus 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2016
  • 12:50

Hallo mensen,

Het gaat hier om de SM-G928F

Ik had mijn telefoon een tijdje geleden geroot. Ik wilde toen een app een bepaalde machtiging geven waardoor ik "Enable OEM Lock" aan moest hebben. Ik vegat dit stukje en liet de app mijn telefoon herstarten. Daarna kwam de telefoon in een bootloop met de tekst "FRP LOCK" Ik was bang dat ik hem gebrickt had.

Ik kwam er later achter dat je via SmartSwitch de telefoon kunt resetten met recovery mode. Ik zette mijn telefoon in download mode en liet SmartSwitch zijn werk doen. Daarna boot de telefoon weer normaal en kon ik alles instellen.

Ik merkte in de weken daarna dat mijn telefoon ontzettend snel leeg ging in slaapstand. Ik kwam erachter dat Android OS soms wel meer dan 60% van mijn batterij gebruikte. 

Hier is een voorbeeld van een paar dagen geleden

Ik leg mijn telefoon 's avonds met 90% op het nachtkastje. Pak hem 's ochtends op en hij is 8%. Ik kijk naar de batterij statistieken blijkt dat Android OS 78% batterij heeft verbruikt.Oplossingen die ik zelf heb geprobeerd:

1. Safe Mode ( nog steeds dezelfde battery drain)
2. Wipe Cache Partition (werkt voor een paar uur maar daarna weer dezeflde battery drain)
3. Wipe data/factory reset (werkt totaal niet en hetzelfde probleem blijft aanhouden.
4. Andere firmware van SamMobile downloaden (werkt niet bij de laatste 4 android 6.0.1 versies, (ik heb de eerste versie nog niet geprobeerd) Dit gebeurde allemaal toen ik met Smart Switch mijn telefoon ging resetten (recovery)

Aanvullende info:

Toen ik de SM-G928F kocht met een Tele2 abonnement stond er nog android 5.1.1 op (Lollipop) Ik had daar ook totaal geen problemen mee maar ik keek toen der tijd ook niet naar de batterij statistieken omdat mijn batterij heel lang mee ging. Toen ik overstapte naar Android 6.0.1 merkte ik een lichte drain  maar nog steeds geen battery drain als die ik nu heb. En dus vanaf het moment dat ik hem rootte en daarna recovery met SmartSwitch heb gedaan is mijn telefoon helemaal op hol geslagen en moet ik hem meestal om 18:00 opladen

Bewerkt (7 augustus 2016 14:04) | Aanvullende info

Samsung Galaxy S6 Edge+ SM-G928F

AP: G928FXXS2BPG1

CP: G928FXXU2BPE6

CSC: G928FPHN2BPE6

JamieLegends

JamieLegends

• Lid sinds 07 augustus 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2016
  • 22:09

Het probleem is opgelost!

Ik heb TWRP gedownload plus SuperSu 2.76 daarmee heb ik mijn telefoon geroot en het battery drain probleem ging ook meteen weg. Dan maar geen garantie op mijn telefoon ik heb nu wel een batterij die 17 uur mee gaat (7 uur screen on time achter elkaar met pokemon go)

Samsung Galaxy S6 Edge+ SM-G928F

AP: G928FXXS2BPG1

CP: G928FXXU2BPE6

CSC: G928FPHN2BPE6

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.