Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
hapeetnl
Je kan onder applicatiebeheer toch een groot aantal apps handmatig verplaatsen naar de sd-kaart.
Hoe zet je apps over in je sdkaart geheugen??ik weet niet hoe dat moet
Het is dus niet mogelijk om apps van meer dan 1,1 GB (het interne geheugen) te installeren?
Ik probeerde laatst op mijn Samsung Galaxy Ace 2 een app te zetten van 2GB, maar dat was in geen geval mogelijk.
Hij herkent wel mijn 4Gb externe SD-kaart, maar die zit nog lang niet vol en de apps kan ik via App2SD alleen naar de USB-opslag (1,1GB) van de telefoon versturen.
Ik las dat dit niet het geval is bij sommige telefoons, ondanks dat dit bij geen enkele specificatie van een telefoon vermeld wordt.
Welke app is in vredesnaam 2gb groot?!
Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2
Tucker
Welke app is in vredesnaam 2gb groot?!
Ah, de app zelf is niet zo groot maar de kaarten wel. Bekend probleem. Vechtgenoot heeft (net als ik op mijn S2) Sygic op zijn Ace 2. Na het downloaden en installeren van de app zelf de hele folder “Sygic” naar de externe sd card verplaatst, en daarna de gewenste maps gedownload. De maps gaan dan vanzelf naar de folder op de sd card. Of het met TomTom ook zo werkt weet ik niet, die gebruik ik al heel lang niet meer.
Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2
mukkesLouis2107
Ook ik heb dezelfde probleem met mijn Galaxy Tab 2.
Volgens Samsung Helpdesk hebben ze hier nimmer klachten over binnen gekregen?
Na veel onderzoek en navragen blijkt het gewoon niet mogelijk om de externe SD-kaart als backup voor apps te gebruiken.
Het is slechts mogelijk om er muziek, foto en filmpjes op weg te schrijven.
Het gekke is dat mijn telefoon een Galaxy SII wel apps op weg kan zetten.
Ik vind dat Samsung dit probleem echt moet oplossen.
Ik kan op mijn note 2 geen films,muziek,app noem maar op op mijn sdcard plaatsen heb alles geprobeert niks werkt,, wie heeft een oplossing hiervoor of kan het gewoon niet…
NTFS is een Microsoft bestandssysteem. Het is beter om FAT32 te gebruiken.
Of de app Link2SD, maar dan moet je een aparte Linux (EXT3/EXT4) partitie aanmaken.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.