Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

rikje

rikje

• Lid sinds 05 juli 2011
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 17 december 2012
  • 16:53

Hallo,
ik heb tomtom navigatie op m.n toestel staan,maar nu kwam ik van het weekend erachter dat ik in duitsland geen gps signaal heb.Heb wel gelezen dat je dan de roaming aan moet zetten,maar heb geen abbo met internet,dus zal weinig zin hebben denk ik zo.Nu mijn vraag…is er eventueel een app die ik kan installeren dat ik ook in het buitenland gps heb.

Ik hoor het graag.alvast bedankt

Bewerkt (24 april 2013 16:02)
sjackie

sjackie

• Lid sinds 27 oktober 2012
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 18 december 2012
  • 06:58

Je GPS heeft niets met internet te maken en staat daar los van. Als het in Nederland werkt moet het ook in Duitsland werken maar heb je wel een kaart van Duitsland of alleen van de BeNeLux?

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 18 december 2012
  • 09:56

Ik gok dat rikje bedoelt dat google navigation niet werkt in het buitenland. En dat zou zo maar kunnen zonder internet. Ergo, investeer in een abbo of in een offline app als sygic. Er zijn ook gratis offline kaarten beschikbaar. Gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens…

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 18 december 2012
  • 12:11

Marvin;366887
Ik gok dat rikje bedoelt dat google navigation niet werkt in het buitenland. En dat zou zo maar kunnen zonder internet.
Hij bedoelt toch wel echt TomTom navigatie want dat staat expliciet in zijn openingsbericht vermeld.

sjackie;366854
Je GPS heeft niets met internet te maken en staat daar los van. Als het in Nederland werkt moet het ook in Duitsland werken maar heb je wel een kaart van Duitsland of alleen van de BeNeLux?

Het gebruik van GPS heeft wel terdege met het Internet te maken.
De GPS HW die in de meeste GSM toestellen is toegepast is van het type GPS-A waarbij de A voor Assisted staat.
D.w.z. dat als je over het Internet beschikt er een klein bestandje via het Internet wordt opgehaald die ervoor zorgt dat de GPS de beschikbare satellieten vrij snel vindt, dus het Internet assisteert bij het gebruik van GPS en het sneller maken van een fix.

Zonder Internet zal de GPS uiteindelijk ook de satellieten vinden maar dat kan onder bepaalde omstandigheden soms tot 30 min duren.
Dus TomTom navigatie zal zonder Internet en zonder verdere hulpmiddelen niet of nauwelijks in Duitsland werken.

Samsung Galaxy S7

Zoomy

Zoomy

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 74
  • Reputatie 0
  • 18 december 2012
  • 12:15

Offline GPS

bruce_the_boss

bruce_the_boss

• Lid sinds 20 april 2011
  • Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 18 december 2012
  • 12:38

SRNA513006;366931
Hij bedoelt toch wel echt TomTom navigatie want dat staat expliciet in zijn openingsbericht vermeld.

Het gebruik van GPS heeft wel terdege met het Internet te maken.
De GPS HW die in de meeste GSM toestellen is toegepast is van het type GPS-A waarbij de A voor Assisted staat.
D.w.z. dat als je over het Internet beschikt er een klein bestandje via het Internet wordt opgehaald die ervoor zorgt dat de GPS de beschikbare satellieten vrij snel vindt, dus het Internet assisteert bij het gebruik van GPS en het sneller maken van een fix.

Zonder Internet zal de GPS uiteindelijk ook de satellieten vinden maar dat kan onder bepaalde omstandigheden soms tot 30 min duren.
Dus TomTom navigatie zal zonder Internet en zonder verdere hulpmiddelen niet of nauwelijks in Duitsland werken.

Opzich zul je wel gelijk hebben maar dat weet ik niet maar ik heb al uuuuuuren gebruik gemaakt van de navigatie op mijn telefoon (Sygic) en heb daar werkelijk nog nooit problemen mee gehad. De ene keer heeft hij inderdaad sneller contact dan de andere keer maar dan praat ik over minuten en echt niet langer.

Ik heb zodra ik de grens over ga ook geen internet meer dus daar kan echt niet aan gelegen hebben.

Galaxy Ace 2
ROM 5.0.2 Resurrection Remix® Lollipop v5.3.6

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 18 december 2012
  • 13:22

Misschien even goed lezen.
Ik heb ook niet gezegd dat je geen gebruik kunt maken en dan zeker niet met Sygic want deze navigatie ken ik verder niet maar dat het zonder Internet bij gebruik van TomTom heeel lang kan duren voordat er een fix tot stand komt.
Om de totstandkoming van een fix bij TomTom te versnellen wordt elke week via TomTom Home een fix-bestand op de TomTom gedownload.
Is deze niet actueel en je hebt geen Internet dan kan het lang duren.
Maar nogmaals, ik weet niet of dit de oorzaak is van het probleem van de TS.

Samsung Galaxy S7

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 18 december 2012
  • 13:38

SRNA513006;366931

Het gaat om de GPS almanac die wordt opgehaald van het internet in geval van A-GPS en/of van de satellieten. Dat kan inderdaad een minuut of 20 - 25 duren in cold start (almanac data te oud en/of GPS ontvanger meer dan een dikke 650km verplaatst zonder tracking), maar het is niet erg waarschijnlijk dat je daar specifiek in Duitsland tegenaan loopt. Daarbij heeft de ontvanger dan weliswaar wat langer nodig, maar uiteindelijk werkt'ie er heus wel.

De almanac wordt invalidated als de ontvanger terwijl hij uit staat meer dan 650km wordt verplaatst en/of als de data meer dan 21 dagen oud is. Dat heeft niets met TT te maken maar alles met hoe GPS werkt. De omstandigheden waaronder dit gebeurt zijn niet echt heel erg waarschijnlijk als je het ding gebruikt om naar Duitsland te rijden, maar als'ie naar Zuid-Duitsland is gevlogen (toestel uit!) dan kan het natuurlijk wel.

Dat TS inderdaad TT gebruikt had ik over het hoofd gezien. De vraag is dan natuurlijk: welke kaarten waren beschikbaar? Alleen het kaartenmateriaal van de Benelux misschien?

SRNA513006

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 18 december 2012
  • 14:18

Dat klopt allemaal alleen blijven de vragen openstaan zolang de TS hier geen antwoord op geeft.

Samsung Galaxy S7

rikje

rikje

• Lid sinds 05 juli 2011
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 18 december 2012
  • 21:39

Hallo Allemaal,

Sorry dat ik nu pas reageer,maar ben net pas thuis!
Ik heb Tomtom west europa erop staan,dus ook duitsland zit hierbij.Nu woon ik kort aan de grens maar moest even wat halen in duitsland,en daar viel het dus gelijk op dat ik geen gps meer had..dus einde navigatie!!en ben toch zeker een klein uurtje in de heimat geweest maar ook toen geen signaal.
Nu stond er dus op de tomtom site dat het kon zijn dat ik de roaming moet aanzetten voor gps.Maar in dat geval heb ik dus een probleem..heb geen internet op m,n toestel.Vandaar de vraag of er ook een app voor is!

Bedankt voor jullie reactie,s.
Rikje

———- Update van bericht ———-

Hier het stukje wat ik dus gevonden had.

Reizen naar het buitenland
Bij reizen naar het buitenland is de functie voor dataroaming standaard uitgeschakeld. Als je in het buitenland niet binnen een redelijke tijd een GPS-signaal ontvangt, moet je de roamingfunctie mogelijk tijdelijk activeren.
Raadpleeg de documentatie die bij je Android-apparaat is geleverd voor het inschakelen van de functie Dataroaming.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.