Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Ik gebruik daar deze app voor screenshot maar daar moet je toestel wel voor geroot zijn!
Galaxy Ace 2
ROM 5.0.2 Resurrection Remix® Lollipop v5.3.6
Rooten is jezelf alle rechten toe-eigenen van je toestel. Je kan dus alles gaan aanpassen in het besturingssysteem en dit afhankelijk van de versie die je gebruikt.
Ik denk dat er geen mogelijkheid is om een screenshot te maken zonder root.
Als je niet weet wat rooten is weet je waarschijnlijk ook niet hoe er aan te beginnen en zou ik het ook zo laten. Er is niks mis mee hoor, buiten dat je iets beperkter gaat zijn.
Het voordeel van een niet-geroote telefoon is dat je garantie niet wegvalt, en dat durft bij een geroote al eens problemen geven.
Je kan proberen om je toestel op een scanner te leggen of een fototje te posten van je toestel. Als dat je beoogde doel moest zijn.
druk eerst op backtoets en dan gelijkertijd met home knop, dan maak je printscreen. hiervoor moet je niet geroot zijn!
Bedankt! Dat is handig om te weten.
Je toestel rooten is echt niet moeilijk
Zoek op Google maar naar SuperOneClick v1.9.1 en volg de stappen en het lukt je direct er zijn n.l. meer app's die vereisen dat je toestel geroot is ………..
Galaxy Ace 2
ROM 5.0.2 Resurrection Remix® Lollipop v5.3.6
ThijsV, Heel erg bedankt, want ik had op de een of andere manier al een screenshot tussen mijn afbeeldingen, en ik wist niet hoe die daar kwam en ik zag het een en ander op internet staan, en ik dacht dus dat er een makkelijkere manier moest zijn want anders zou dat plaatje er niet zijn…
Ja je moet inderdaad Rechter terug knop + home button inhouden
Raar ik lees overal dat het toestel geroot moet zijn maar mijn toestel is (nog) niet geroot maar toch werkt de ‘back+home’ knop combinatie om een screenshot te maken (althans daar lijkt het toch op) je krijgt een ‘shutter sound’ en hij geeft aan dat de afbeelding opgeslagen is …. is alleen de vraag waar dat is me nog niet helemaal duidelijk ….
edit : pretty obvious : in de map screencapture)
Hoe kan ik een printscreen maken van mijn beelscherm op mijn mobiele toestel; Samsung Galaxy Ace? Ik heb veel andere ingewikkelde verhalen gelezen alleen ik keek op mijn mobiel en daar vond ik een afbeelding van mijn scherm… Hopelijk weten jullie meer?