Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Batterij verbruik ACE duidelijk hoger in stand-by na upgrade naar Android 2.3.3 (6)

Belgie

Belgie

• Lid sinds 14 augustus 2011
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 20 augustus 2011
  • 22:42

Ik heb net vastgesteld (en ook relatief objectief gemeten via verschillende apps: battery DR, widgets, enz) dat het stand-by verbruik van Adroid 2.3.3 Gingerbread (update via KIES) merkbaar hoger ligt dan de originele 2.2.1 Froyo.

Methode:
100% geladen ACE met 2.3.3 volledig ongebruikt op bureau in stand-by laten liggen (20m van GSM antenne, maakt altijd contact met zelfde toren), met identieke settings (bv geen WiFi/GPS) en dezelfde apps als de oude 2.2.1.

Na 12u had de ACE met 2.3.3 nog 77% van de volle lading.

Batterij verbruik was volgens de telefoon zelf klassiek gebruikt door de stand-by/radioverbinding, precies zoals in Froyo, maar wel met duidelijk meer batterij verbruik.

Bij Froyo haalde ik (in identieke “geen gebruik” omstandigheden) 24u voor de ACE terugviel naar ong 75% lading. Met het nieuwe 2.3.3 Gingerbread haal ik amper 12u :confused:

Nog ervaringen?

Bewerkt (20 augustus 2011 22:42)
Xeno

Xeno

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2011
  • 08:49

Hoelang staat die gingerbread er al op? Want android heeft een laar dagen nodig om het batterijverbruik te minimaliseren met een log bestand waar instaat wat de gebruiker allemaal gebruikt. Het kan dus daar ook aan ligge.

Bewerkt (21 augustus 2011 08:49)
Belgie

Belgie

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2011
  • 13:08

Bedankt voor de info.

Gingerbread staat er pas één dag op. Ik hoop dat het batterijverbruik idd geoptimaliseerd wordt, want 50% vd batterij gebruiken in 24u (zonder het toestel aan te raken, zonder actieve apps, GPS/WiFi/3G uit) is echt vreemd.

Bewerkt (21 augustus 2011 13:08)
Belgie

Belgie

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2011
  • 16:36

Ik zie het hoge stroomverbruik van 2.3.3 Gingerbread ook vermeld in de fora over andere Samsung Androids (oa de Galaxy S).

45% van mijn ACE stroomverbruik ging naar “Mobiel standby” (= batterij gebruik in stand-by door mobiele radio verbinding, was identiek met Froyo)

44% van mij stroomverbruik ging naar “Telefoon standby”“ (= batterij gebruikt als telefoon stand-by staat), en dat lijkt mij abnormaal veel.

(GPS/WiFi/3G uit, geen sync, geen 2G data)
Ik had alle lopende apps nochtans afgesloten, en bij actieve apps staan nu overwegend systeem onderdelen (swype, sns, drm inhoud, instellingen)
& zichzelf automatisch na killen herstartende processen/services zoals oa google services, maps, software update, samsung MMM, een battery widget en een data teller.

Is 44% (van het totale) stroomverbruik voor ”Telefoon standby“” (= batterij gebruikt als telefoon stand-by staat) abnormaal?

En als het abnormaal is, weet iemand de mogelijke oorzaak & hoe het probleem kan aangepakt worden?

(Ace op 2.3.3 in stand-by houdt het nu 1 dag en 12u vol - met alleen enkel korte telefoontjes thuis)

[Ter info: batterij-snel leeg problemen na 2.3.3 upgrade bij de Galaxy S:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/21897-baterij-veeel-sneller-leeg.html ]

Bewerkt (21 augustus 2011 16:36)
herwin12

herwin12

• Lid sinds 14 juli 2011
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2011
  • 23:48

Bij mij is de batterij gebruik alleen maar beter geworden …. 2823

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

Bewerkt (21 augustus 2011 23:48)
Belgie

Belgie

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2011
  • 00:58

herwin12;209475
Bij mij is de batterij gebruik alleen maar beter geworden …. 2823

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

Goed dat te horen.

Ik heb nog wat rond gekeken en blijkbaar vertonen bepaalde andere toestellen soms abnormale “wakker” meldingen (blauwe lijn = met hoog doorlopend batterij verbruik) tijdens stand-by na het flashen naar 2.3.3:
http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/21459-batterij-duur-na-nieuwe-firmware-update-vanuit-kies.html

Oplossing die werden voorgesteld: oa leeg maken RAM, heropstarten na opladen, factory reset om event conflicten op te lossen.

Mag ik vragen hoe bij jou de grafiek bovenaan er uit ziet wanneer je er op klikt:
is de blauwe “wakker” lijn abnormaal veel aan? (bv tijdens de nacht bij stand-by)

Bewerkt (22 augustus 2011 00:58)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.