Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

ACE met 2.3.3 vaak "wakker" tijdens nachtelijke stand-by, met batterij verbruik (6)

Belgie

Belgie

• Lid sinds 14 augustus 2011
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2011
  • 23:58

Recent update van Froyo naar Gingerbread 2.3.3 uitgevoerd via Kies.
Probleem: meer batterijverbruik met 2.3.3 in stand-by.

Geen nieuwe apps na update. Instellingen identiek.

Uit: GPS, WiFi, 3G & 2G data, alle uitschakelbare sync. Task killer aan.
“Actieve applicaties” staat op 0 na laden 's avonds.

Blijkbaar vertonen ook bepaalde andere Samsung toestellen soms vreemde “wakker” meldingen (blauwe lijn = periode met doorlopend batterij verbruik) tijdens stand-by na het flashen naar 2.3.3:
Batterij duur na nieuwe firmware update vanuit Kies

Oplossing die werden voorgesteld: oa leeg maken RAM, heropstarten na opladen, factory reset om event conflicten op te lossen. Hielp niet.

Mag ik vragen hoe bij andere gebruikers de batterij grafiek bovenaan er uit ziet wanneer je er op klikt:
is de blauwe “wakker” lijn abnormaal veel aan? (bv tijdens de nacht in stand-by)

Kan iemand verklaren waarom niet actieve apps (bv Skype, maps, enz) blijkbaar toch geladen worden, ook in het midden vd nacht, zonder dat het toestel wordt aangeraakt, en daardoor stroom verbruiken?

Heeft iemand enig idee waarom ik met Froyo meer dan 3 dagen haalde in stand-by, en nog de helft met Gingerbread?

Bewerkt (23 augustus 2011 23:58)
herwin12

herwin12

• Lid sinds 14 juli 2011
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2011
  • 09:59

Installeer ginger real. Dan heb je daar sowieso geen gezeik meer over .. En je toestel is schneller. Enja gingerreal is er voor de ace

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

Bewerkt (25 augustus 2011 09:59)
Belgie

Belgie

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2011
  • 01:10

herwin12;210737
Installeer ginger real. Dan heb je daar sowieso geen gezeik meer over .. En je toestel is schneller. Enja gingerreal is er voor de ace

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

Bedankt.

Ik zag net op het Galaxy S forum dat flink wat gebruikers
met verstand van zaken 2.3.4 & custom ROMs gebruiken.

Iemand enig idee of/wanneer samsung Gingerbread 2.3.4
voor de ACE voorziet?

(2.3.4 voor de ACE is zoals bekend beschikbaar op Samfirmware
in een niet NL/B specifieke versie:
S5830XXKPH ## CSC - S5830SERKPH 2.3.4 2011 June 2 )

Bewerkt (26 augustus 2011 01:10)
omapaloma

omapaloma

• Lid sinds 06 juni 2011
  • Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 14:58

Gisteren mijn Galaxy Ace geupgrade naar 2.3.3 met kies ,alles OK en speciaal vanmorgen gekeken naar de batterij en die is nog vol , dus hier geen nachtelijke escapades met batterij verbruik . Gisteren nog eens speciaal een tijdje geinternet met wifi ,Googlemail enz … en echt veel minder verbruik van batterij ! Ik ben zeer tevreden over de upgrade !

Bewerkt (1 september 2011 14:58)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 17:03

Mijn sgs is snachts ook wel eens wakker, maar altijd maar heel kort. Geen idee waarom, maar een app kan natuurlijk snachts je toestel wakker maken, als je gebelt word wil je dat zelfs. Misschien checkt een app voor updates….

Bewerkt (1 september 2011 17:03)
Belgie

Belgie

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 1 september 2011
  • 18:33

Bedankt voor de reacties. Waarschijnlijk maken één of meerdere apps de telefoon wakker, alhoewel ze niet zichtbaar zijn in het overzichtlijstje van 2.3.3.

Wel zichtbaar met korte wakker periodes 's nachts: oa Skype & Google maps.

Ik heb zowel de 2G als 3G data link uit staan en syncen is volledig uitgeschakeld (in de Android & de app settings), en toch maakt bv Google Maps (niet actief) de telefoon herhaaldelijk & kort wakker, net zoals Skype, waaruit ik volledig ben uitgelogd (met een process kill voor ik naar bed ga).

Ik vermoed dat verschillende apps gewoon slordig (qua opstarten & batterij verbruik) omgaan in hun interactie met 2.3.3

Bewerkt (1 september 2011 18:33)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.