Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Maxximum

Maxximum

• Lid sinds 12 oktober 2011
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 14:15

Ik ben nieuw op dit forum en kan niet echt goede antwoorden vinden op mijn vragen.

Ik heb mijn Samsung Galaxy Ace gekocht bij Gigavolt.nl, zonder abonnement.
De volgende gegevens staan er bij systeeminfo:
Android versie
2.3.3
Baseband-versie
S5830XWKP7
Kernelversie
2.6.35.7-perf-CL484646
root@DELL154#1
Buildnummer
GINGERBREAD.XWKPU

Is aan deze gegevens af te lijden of het systeem “geroot” is?
Ik wilde de firmware namelijk updaten(graden) naar 2.3.5 maar KIES zegt dat deze gsm niet up-te-graden valt via KIES.
Als ik ‘Softwareupdate’ kies in mijn gsm, zegt hij dat er geen update is.

De reden dat ik een upgrade wil is omdat ik begrepen heb dat de batterij langer mee zou gaan.
Nu kan ik een dag mijn gsm gebruiken, als ik niet teveel wifi gebruik of bluetooth etc.
Ook vind ik de gsm soms heel erg traag reageren (en altijd op het moment als je snel iemand moet bellen o.i.d.)
Heb de batterij er eens uitgehaald en dit heeft wel weer iets geholpen.

Er staan allerlei applicaties op de gsm die ik er niet af krijg:
o.a. Google zoeken, Allshare, social hub, HRS hotels.

Als ik mijn gsm uitzet, en weer aan, gaat hij de SD kaart scannen.
Vervolgens zet hij de custom applicaties niet in de juiste volgorde terug zoals ik ze gewend ben.
Zo moet ik steeds zoeken waar mijn applicaties staan.

Ik heb een google account (gmail) aangemaakt voor de android market.
Nu vulde ik daarna mijn youtube account in, in de youtube app.
Toen kon ik ineens niet meer in de market, want mijn gegevens zouden zijn veranderd.

Ik kan nog wel een aantal dingen verzinnen, maar hoop dat iemand oplossingen weet op het bovenstaande.

Bewerkt (24 april 2013 14:01)
BasvanAsperdt

BasvanAsperdt

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 177
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 15:08

Hay
Als je je toestel net nieuw hebt, en er nog niets mee hebt gedaan, is deze standaard niet geroot.
Nieuwe firmware kan je altijd flashen via Odin, en is vaak nog makkelijker dan via Kies (dat zuigt).
Om al die onnodige standaard apps, zogenaamde bloatware, te verwijderen, moet je toestel ook geroot zijn.
Hierover vind je vast wel genoeg informatie hier op het forum, en er zijn vast mensen die je er mee verder kunnen helpen.

Jangrie

Jangrie

• Lid sinds 14 september 2011
  • Berichten 396
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 16:12

Maxximum;256723
Is aan deze gegevens af te lijden of het systeem “geroot” is?

Nee, door deze gegevens is het niet af te lijden. Maar als je hem nieuw gekocht hebt is het zeker niet geroot!
Maxximum;256723
Ik wilde de firmware namelijk updaten(graden) naar 2.3.5 maar KIES zegt dat deze gsm niet up-te-graden valt via KIES.
Als ik ‘Softwareupdate’ kies in mijn gsm, zegt hij dat er geen update is.
Of je een update of niet krijgt via KIES bepaald jouw Salescode (3 grote letters tussen () als je je toestel aan kies aansluit. voorbeeld: (DBT) )
Je hebt vermoedelijk een salescode voor een land, waar nog geen officieel update naar 2.3.5 beschikbaar is.
Nu heb je 2 opties:
1. wachten tot het beschikbaar is voor jouw salescode
2. flashen via Odin

MAAR:
Een Update binnen Gingerbread (dus van 2.3.3 naar 2.3.5) is GEEN groot update en die veranderingen zijn heel beperkt.
Dat de batterij langer mee gaat is niet gezegd en meestal is het een placebo-effect door gebruikers
Dus is er eigenlijk geen reden om via odin te flashen als je dat nog niet gedaan hebt en ook niet wilt!
In het allgemeen zijn er geen grote verschillen tussen Stock ROMs..als je echt iets anders wilt (beter performance, batterij, snelheid etc) moet je een custom ROM flashen

Maxximum;256723
Ook vind ik de gsm soms heel erg traag reageren (en altijd op het moment als je snel iemand moet bellen o.i.d.)
Heb de batterij er eens uitgehaald en dit heeft wel weer iets geholpen.
bekijk eens of er nog plaats is op je intern geheugen. Want dat is een reden waarom het toestel traag kan zijn!
Overleg eens of je echt alle apps nodig hebt. De Ace heeft wel een klijn intern geheugen. Als je root kan je via verschillende methoden Apps op je SD zetten of op een ext partitie op je SD zodat je ace denkt dat ze intern opgeslaan zijn en alle widgets werken ook
Maxximum;256723
Er staan allerlei applicaties op de gsm die ik er niet af krijg:
o.a. Google zoeken, Allshare, social hub, HRS hotels.
Google zoeken is denk ik gewoon een widget op je hoofdbeeldscherm een geen app. Oplossing -> lang duwen op de google zoeken widget en naar beneden op de vuilbak trekken.
Voor andere Apps die je niet kunt verwijderen heb je root een Titanium Backup nodig!

Maxximum;256723
Als ik mijn gsm uitzet, en weer aan, gaat hij de SD kaart scannen.
Vervolgens zet hij de custom applicaties niet in de juiste volgorde terug zoals ik ze gewend ben.
Zo moet ik steeds zoeken waar mijn applicaties staan.
Dat is heel normaal! Als je dat niet wilt moet je je Apps op de 7 mogelijke hoofdbeeldschermen plaatsen een niet de Appdrawer gebruiken, want dan blijven die zoals je ze hebt opgeslaan!

xxsharon

xxsharon

• Lid sinds 09 januari 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 17:04

Hallo,
Ik heb een samsung galaxy ace, en perongeluk heb ik mijn camera vergrendelt.
En ik ben vergeten hoe deze vergrendeling eraf kan worden gehaald. Heeft iemand daar enig idee van?

Marcha

Marcha

• Lid sinds 23 november 2011
  • Berichten 76
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2012
  • 17:25

xxsharon;256798
Hallo,
Ik heb een samsung galaxy ace, en perongeluk heb ik mijn camera vergrendelt.
En ik ben vergeten hoe deze vergrendeling eraf kan worden gehaald. Heeft iemand daar enig idee van?

Hallo xxsharon,
Is heel simpel. Kort op de aan/uit knop drukken, dan is het slotje in je scherm weg en kun je weer aan de slag.

Maxximum

Maxximum

• Lid sinds 12 oktober 2011
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2012
  • 10:19

​

Jangrie;256775
Nee, door deze gegevens is het niet af te lijden. Maar als je hem nieuw gekocht hebt is het zeker niet geroot!
Hoe weet ik of die is geroot? Dan kan ik via de ‘mijn bestanden’ op de root van de gsm?
Als ik dat aantik kom ik op de ‘/sdcard’ en kan niet verder omhoog.

Jangrie;256775
bekijk eens of er nog plaats is op je intern geheugen. Want dat is een reden waarom het toestel traag kan zijn!
Overleg eens of je echt alle apps nodig hebt. De Ace heeft wel een klijn intern geheugen. Als je root kan je via verschillende methoden Apps op je SD zetten of op een ext partitie op je SD zodat je ace denkt dat ze intern opgeslaan zijn en alle widgets werken ook
Mijn RAM geheugen zegt (als alles is gecleared) 163MB/278MB
Mijn opslag zegt 156MB/181MB
De externe SDkaart zegt 0,96GB/1,89GB
Ik sla altijd (indien mogelijk) alle apps op op de SD kaart.
Maar programma's zoals whatsapp, twitter en facebook staan op de telefoon zelf.

Jangrie;256775
Google zoeken is denk ik gewoon een widget op je hoofdbeeldscherm een geen app. Oplossing -> lang duwen op de google zoeken widget en naar beneden op de vuilbak trekken.
Voor andere Apps die je niet kunt verwijderen heb je root een Titanium Backup nodig!
Dat google zoeken staat niet als widget (heb ik al weggegooid) maar echt in de menu's.

Jangrie;256775
Dat is heel normaal! Als je dat niet wilt moet je je Apps op de 7 mogelijke hoofdbeeldschermen plaatsen een niet de Appdrawer gebruiken, want dan blijven die zoals je ze hebt opgeslaan!
Deze zin snap ik niet volledig.
Ik vind het niet echt heel normaal. Ik heb een bepaalde indeling van de menuus gemaakt.
(wel allemaal gevuld dus niet een 3 menu bladen met maar 6 pictogrammen ofzo.)
Maar de gedownloade apps verspringen gewoon met enige regelmaat.
Dus de ene keer staat facebook op de ene pagina, en dan weer op de andere of ergens anders op de pagina.

Jangrie

Jangrie

• Lid sinds 14 september 2011
  • Berichten 396
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2012
  • 03:15

Maxximum;257072
​
Hoe weet ik of die is geroot? Dan kan ik via de ‘mijn bestanden’ op de root van de gsm?
Als ik dat aantik kom ik op de ‘/sdcard’ en kan niet verder omhoog.
Mhm ne so simpel is dat niet. Als je Ace geroot zou zijn dan had je met een Root Explorer systemfiles kunnen wijzigen bijvoorbeeld. De normale ‘Mijn Bestanden’ kan dit niet! Eigenlijk kan je niet echt zien of je toestel geroot is, maar als je Apps gebruikt die root nodig hebben, dan zal je dat rap zien ..als het dan namelijk niet lukt en deze app dan een “error” of “toestel niet geroot” geeft..hangt van de app af

Maxximum;257072
​
Mijn RAM geheugen zegt (als alles is gecleared) 163MB/278MB
Mijn opslag zegt 156MB/181MB
De externe SDkaart zegt 0,96GB/1,89GB
Ik sla altijd (indien mogelijk) alle apps op op de SD kaart.
Maar programma's zoals whatsapp, twitter en facebook staan op de telefoon zelf.
De RAM is normaal. Android (dus Linux) zegt: gebruikte RAM is goede RAM..of zoietsbij Windows is wenig gebruikte RAM beter, maar Linux werkt anders en het is daarom goed zo!

P.S.: RAM geheugen clearen is daarom onnodig omdat Android er anders mee om gaat

De apps die je op de SD kan plaatsen zijn beperkt, als je al hebt gezienen een nadeel is ook, dat je widgets van Apps die op de SD staan niet kunt gebruiken (meestal tenminste)
Om alle Apps te kunnen verplaatsen heb je dus root, een ext2(ofext3/ext4) partitie op je SD en een app zoals Link2SD nodig. (Als je ook de widgets wil gebruiken)
Link2SD plaats namelijk ALLE Apps naar keuze op de ext partitie van de SD EN “linked” met het intern geheugen. Dat heeft de voordeel, dat je toestel “denkt” dat de Apps op het intern geheugen staan (en behandelt die ook zo), maar eigenlijk staan dus op jouw SD en jouw intern geheugen is bijna leeg

Maxximum;257072
​
Dat google zoeken staat niet als widget (heb ik al weggegooid) maar echt in de menu's.

Ok, dan is dat misschien en stukje van en branding of zoiets. Ik heb het niet gehad toen ik en Stock ROM had

Maxximum;257072
​
Deze zin snap ik niet volledig.
Ik vind het niet echt heel normaal. Ik heb een bepaalde indeling van de menuus gemaakt.
(wel allemaal gevuld dus niet een 3 menu bladen met maar 6 pictogrammen ofzo.)
Maar de gedownloade apps verspringen gewoon met enige regelmaat.
Dus de ene keer staat facebook op de ene pagina, en dan weer op de andere of ergens anders op de pagina.

Ok, sorry. Dat is misschien omdat ik eigenlijk niet nederlandstalig benik zal het nog eens uitleggen:

Als je op je scherm kijkt, zie je toch vanonder het blauwe knopje met witte vlekjes. Als je daarop duwt geraak je naar alle Apps die je hebt..en apps verzameling dus en dat noemt zich “App-Drawer”
Ik ga ervan uit dat je daar nu de apps hebt gesorteerd, maar als je het toestel herstart of de SD kaart verwijdert en terug toevoegt is de volgorde van de apps veranderd? Dat is juist en niet te vermijden

Daarom:
Je hebt de mogelijkheid 7 Homescreens te creeren. Als je daar nu apps plaatst (gewoon naar de appdrawer gaan en op de app duwen en houden) blijven die waar je ze hebt geplaatst, dus is er geen verandering naar een reboot!

is dat zo duidelijk wat ik bedoel?

Bewerkt (24 april 2013 14:02)
EdwinFR12

EdwinFR12

• Lid sinds 16 september 2011
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2012
  • 21:42

De apps die je op de SD kan plaatsen zijn beperkt, als je al hebt gezienen een nadeel is ook, dat je widgets van Apps die op de SD staan niet kunt gebruiken (meestal tenminste)
Om alle Apps te kunnen verplaatsen heb je dus root, een ext2(ofext3/ext4) partitie op je SD en een app zoals Link2SD nodig. (Als je ook de widgets wil gebruiken)
Link2SD plaats namelijk ALLE Apps naar keuze op de ext partitie van de SD EN “linked” met het intern geheugen. Dat heeft de voordeel, dat je toestel “denkt” dat de Apps op het intern geheugen staan (en behandelt die ook zo), maar eigenlijk staan dus op jouw SD en jouw intern geheugen is bijna leeg

Hoe werkt dit dan.. Ik ben niet zo technisch en heb die Link2SD gedownload.
Als ik een app op mijn SD kaart wil zetten of verwijderen (bijv tetris demo) krijg ik deze melding:

Fout
Link2SD kon geen toegang krijgen.

Als je geen root toegang hebt, zorg dan dat je ‘toestaan’ antwoord wanneer Superuser hierom vraagt.

Ik snap het niet :S

TonyD

TonyD

• Lid sinds 28 december 2011
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2012
  • 22:26

Beter niet te veel van die troep downloaden en installeren @EdwinFR12 als je dan toch niet zo technisch bent. Als je smartphone nog onder garantie is zou ik het zeker al niet doen. En zeker niet rooten. Rooten (als je dat doet) betekend garantie weg. Dan kun je het vergeten

EdwinFR12

EdwinFR12

• Lid sinds 16 september 2011
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2012
  • 22:28

ja maar mijn interne geheugen geeft continue vol aan en en er zitten van die standaard programma's op die ik er niet af kan halen. Tetris demo en Latitude en de FM-radio bijvoorbeeld.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.