Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Anitavgeel

Anitavgeel

• Lid sinds 12 januari 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2012
  • 15:36

Hallo,

Ik ben al enige tijd aan het denken om mijn Samsung Galaxy Ace (android-versie 2.3.5 Gingerbread)
te rooten. Ik heb wel nog een paar dingen die ik mij afvraag.
Ik heb een telefoonverzekering lopen en vroeg mij af mocht er iets met het toestel gebeuren wanneer ie
geroot is (erna of met het rooten zelf),kan ik mijn toestel dan gewoon laten opsturen naar de verzekering?
Wordt er dan uberhaupt gekeken of een toestel geroot is en zo ja is mijn toestel dan nog wel volledig verzekerd?

Ook wilde ik vragen of iemand misschien een duidelijke (liefst Nederlands) uitleg weet te staan op internet om mijn
Galaxy Ace dus te rooten. Met filmpje erbij is nog handiger

Moet ik ook een backup van mijn telefoon en/of sd-kaart maken en met welk programma kan ik dat het best doen?

Alvast bedankt voor jullie info!

Bewerkt (24 april 2013 14:02)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 12 januari 2012
  • 15:47

Deze vraag is toestelspecifiek, om die reden verplaatst naar het Samsung Galaxy Ace forum

Jangrie

Jangrie

• Lid sinds 14 september 2011
  • Berichten 396
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2012
  • 17:50

Door rooten en/of flashen verlies je alleen de garantie voor de Software. Hardware moeten gerepareerd worden.
-> Software problemen kan je altijd oplossen om opnieuw met odin te flashen en zoals je kan rooten kan je ook heel simpel UNrooten.
Dus als je mainboard in eens kapot gaan ze het repareren..ook omdat je dan ook niet meer kan zien welk firmware erop stonden of het geroot was of niet ;D

Ik spreek hier gewoon van Samsung, he! Ik ken die condities van uw verzekering niet.. find verzekering voor een 200 euro toestel niet belangrijk. maar dat moet iedereen zelf weten

Kijk toch gewoon naar die stickies hierboven:

redmaner;224641
How-To Rooten van Samsung Galaxy Ace

Root voor Android 2.3.3/2.3.4/2.3.5
Download upd_1.zip (Niet extracten!)
- zet bovenstaande bestand op je sd-kaart
- Zet je telefoon uit
- Druk POWER+HOME knop tegelijk in (Laat alles los wanneer het Samsung Galaxy Ace scherm verschijnt)
- Selecteer “update from sdcard” en kies dan voor upd_1.zip
- Wanneer dat klaar is herstart je dan je telefoon
- Nu is je Samsung Galaxy Ace geroot

Unroot Android 2.3.3/2.3.4/2.3.5
Download unroot.zip (Niet extracten!)
- Zet je telefoon uit
Druk POWER+HOME knop tegelijk in (Laat alles los wanneer het Samsung Galaxy Ace scherm verschijnt)
- Selecteer “update from sdcard” en kies dan voor unroot.zip
- Wanneer dat klaar is herstart je dan je telefoon
- Nu is je Samsung Galaxy Ace geroot

eenvoudiger gaat het echt niet

MAAR: Als je niet weet waarom je zou rooten, dan heeft het geen zin om te doen. Also alleen root, win je niks. het toestel gaat niet sneller worden of zo he. Ik zou root niet aanraden als je niet weet wat te doen omdat je ook veel slechts kan doenDit is niks voor de “gewone gebruiker”

rikje

rikje

• Lid sinds 05 juli 2011
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2012
  • 20:14

Waarom lezen mensen niet eerst het forum door.. staat alles..Sorry voor deze reactie,maar mensen lees eerst voordat je gelijk een vraag ga stellen.
Hier een link..duidelijker kan het volgens mij niet.

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-ace/24527-ref-flashen-van-een-odin-rom-rooten-clockworkmod-4-0-0-9-flashen-custom-rom.htmlrste

Bewerkt (24 april 2013 14:03)
rikje

rikje

• Lid sinds 05 juli 2011
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2012
  • 20:16

Sorry dat ging niet helemaal goed…Maar mensen…lees eerst het forum door voordat je met vragen kom.http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-ace/24527-ref-flashen-van-een-odin-rom-rooten-clockworkmod-4-0-0-9-flashen-custom-rom.html

Anitavgeel

Anitavgeel

• Lid sinds 12 januari 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2012
  • 15:49

Hey

Bedankt voor reacties.
Enne Rikje,klopt idd wel wat je zegt dat je eens eerst even zelf zoekt voordat je vraag misschien al voor de 50e keer op forum plaatst.
Maar gisteren al hoop gelezen en ge-internet en had ik voor deze keer ook zoiets van weet je wat ik zet vraag er gewoon even neer.
Ook aangaande mijn verzekering kon ik niet precies iets vinden wat k eigenlijk wilde weten.

Maar even goed thnx.

Jangrie

Jangrie

• Lid sinds 14 september 2011
  • Berichten 396
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2012
  • 23:56

Das geen probleem..beter nog eens vragen om zeker te gaan als iets fout maken

@rikje..je weet dat je ook een bericht kan bewerken he ;>

rikje

rikje

• Lid sinds 05 juli 2011
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2012
  • 11:18

Is geregeld Jangrie..sorry.
Is ook helemaal niet de bedoeling om hier mensen af te vallen hoor,schieten we niks mee op.Maar heel veel antwoorden staan op het forum..dus daarom mijn reactie van..mensen lees eerst even voordat er vragen komen.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.