Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

SD Kaart partitie gedaan maar tel en computer ziet het niet. HELP :-( HELP (6)

Samurai1982

Samurai1982

• Lid sinds 28 april 2012
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 28 april 2012
  • 01:13

Hallo Mensen van het goede leven ik heb een vraagje……

Ik ben al een behoorlijke tijd bezig om mijn interne geheugen te vergroten van mijn Samsung Galaxy Ace.

Ik heb mijn Samsung gerooten maar nu moest ik mijn SD kaart partitioneren, ik heb mijn SDhc kaart van 8 gig
gepartitioneerd in 3 partities 1 partitie is standaard fat32 en heb ik een partitie gemaakt met EXT2 en 1 van EXT3.

Dat is ook gelukt maar als ik mijn SD kaart in de telefoon stop ziet hij maar 3 gig dus EXT2 en EXT3 ziet hij dus niet
ook niet op mijn laptop. Op de laptop ziet hij ook alleen maar 3 gig maar als ik hem open met ( EASEUS Partition Master 9.1.1 Home Edition ) waar ik de partities mee heb gemaakt zie ik wel alle partities staan.

Doe ik iets verkeerd ??? Ik kom er niet meer uit alle hulp zal ik zeer waarderen.

Of als iemand stap voor stap uitleg kan plaatsen zal ook wel mooi zijn.

Mvg Jan Hesselink

Bewerkt (24 april 2013 14:44)
Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 28 april 2012
  • 03:16

Dat is ook niet de bedoeling, dat je die partities ziet.
Windows herkent dat formaat niet dus hij laat alleen de fat partitie zien.
Als je meer intern geheugen wil zal je een custom rom moeten flashen die die ext partitie(s) ondersteunt.
Waarom heb je er twee gemaakt dan? Heb je dat ergens gelezen ofzo?
Als je kijkt welke rom je wilt dan staat er meestal bij wat voor partitie het moet zijn en hoe groot ie moet zijn.

Samurai1982

Samurai1982

• Lid sinds 28 april 2012
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 28 april 2012
  • 14:37

Rsdf430;295139
Dat is ook niet de bedoeling, dat je die partities ziet.
Windows herkent dat formaat niet dus hij laat alleen de fat partitie zien.
Als je meer intern geheugen wil zal je een custom rom moeten flashen die die ext partitie(s) ondersteunt.
Waarom heb je er twee gemaakt dan? Heb je dat ergens gelezen ofzo?
Als je kijkt welke rom je wilt dan staat er meestal bij wat voor partitie het moet zijn en hoe groot ie moet zijn.

Hallo Heel erg bedankt voor je snelle reactie echt super van je maar hoe kan ik kijken welke
rom ik moet hebben dan want ik zit eigenlijk met nog 1 probleem ik kan met geen enkele mogelijkheid
de samsung met de laptop verbinden ik heb het bij de telefoon veranderd en in de laptop zie ik hem staan als onbekent
apparaat :-( .

En ja ik zag ergens staan bij iemand die ook een 8 gig sd kaart had en die had er ook 2 partities van gemaakt EXT2 en EXT3 waarom weet ik zelf ook niet.

Maar even voor de duidelijkheid als ik die partiies aan maak moet ik dat doen via de laptop gelijk naar de telefoon???
Ik heb die partities aangemaakt via een usb cardreader.

Ik hoor graag nog wat van je Mvg Jan Hesselink :-)

eawert

eawert

• Lid sinds 26 januari 2012
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 28 april 2012
  • 15:39

Een partitie ext2 van 1 GB is voldoende. Op zich maakt het niet uit hoe je de partitie maakt, via kaartreader of telefoon. Zorg ook dat je de juiste drivers op je pc voor je telefoon hebt gedownload. Ik gebruik zelf de app link2sd, erg gemakkelijk in gebruik.

Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 28 april 2012
  • 19:24

Als er op je pc op drukt kan je dan geen stuurprogramma downloaden ofzo?
Normaal installeert ie die zelf.
Voor een rom moet je op xda kijken, de meeste roms ondersteunen wel ext partities dus kies er gewoon een uit die je wat lijkt.

Jangrie

Jangrie

• Lid sinds 14 september 2011
  • Berichten 396
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2012
  • 15:31

Of je Ace met de ext-partities kan omgaan heeft alleen te maken met de Kernel van je ROM. Als je een Stock ROM hebt, kan ik u nu al zeggen, dat je toestel de ext-partities niet zal herkennen. Je moet dus een Kernel flashen voor de Stock ROM, die ext ondersteund, of beter een Custom ROM!

Bewerkt (24 april 2013 14:45)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.