Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Matthijs2504

Matthijs2504

• Lid sinds 15 maart 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 09:38

Hallo,

Een maand of twee/drie geleden heb ik mijn telefoon geüpdatet naar 2.3.4, destijds in de veronderstelling dat alles daar net even wat beter en sneller van zou gaan werken. In eerste instantie was dat ook zo (voor mijn gevoel althans), maar de laatste paar weken heb ik structureel last van twee problemen:

1) Wanneer ik de telefoon op stand-by zet valt deze regelmatig uit. Ik moet dan een soft reset doen (dus batterij eruit), om 'm weer aan te kunnen zetten. Het is niet ongebruikelijk dat dit twee of drie keer in een paar minuten gebeurd.

2) Wifi werkt zwak tot niet. Dit probleem is uit het niets ontstaan, van de een op de andere dag. Volgens het toestel heb ik een goed signaal, maar als ik wil browsen op internet of een filmpje wil kijken op Youtube is er kennelijk geen verbinding. Overigens werkt Whatsapp wel, ook als de rest het niet doet. Als ik Wifi uit en weer aan zet, kan ik ongeveer een halve minuut internet gebruiken alvorens de verbinding weer verbroken wordt (terwijl ik wel gewoon een goed signaal blijf houden). Ik heb het kanaal in mijn router veranderd, mijn toestel een statisch IP gegeven en zelfs een hard reset geprobeerd, maar niks van dat alles heeft gewerkt.

Sinds die update ben ik er dus allesbehalve op vooruit gegaan, en daarom wil ik graag terug naar de versie die ik had toen ik de telefoon kreeg, 2.2.1 zover ik me kan herinneren. Is dit mogelijk? Als een update mijn problemen kan verhelpen (met name het Wifi probleem), dan wil ik dat natuurlijk ook best doen. Maar her en der heb ik ook al mensen gezien die op 2.3.6 last hebben van een gebrekkige Wifi verbinding, dus ik betwijfel of dat een oplossing is.

Alvast bedankt voor de reacties!

Bewerkt (24 april 2013 14:56)
Pinhead

Pinhead

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 10:42

Op samfirmware.com kan je elke firmware downloaden die je wilt, dus ook de 2.2.1 versie. Je moet je wel registreren op die site voor je bij de firmwares kan. Even zoeken op S5830.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 11:35

Heb je al overwogen om je toestel te rooten en een custom rom te proberen?

Dat is ongeveer evenveel werk als terugdraaien naar een dinosaurus android versie, en je gaat er beter van worden…

Arjanslagwerk

Arjanslagwerk

• Lid sinds 09 maart 2011
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2012
  • 18:53

Zorg er voor dat je je toestel update naar de nieuwste software dus 2.3.5 of 2.3.6, en doe dan een factory reset (waarbij je dus alles kwijt raakt, maar moet je even back up maken). Het komt namelijk vaak voor dat mensen updaten, maar dat ze dan problemen krijgen, maar dit komt vaak omdat mensen geen factory reset doen.
Als dit ook niet werkt dan zou ik een Custom Rom er op zetten of toch terug gaan naar 2.2.1.

Matthijs2504

Matthijs2504

• Lid sinds 15 maart 2012
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 2 juni 2012
  • 07:19

Pinhead;306422
Op samfirmware.com kan je elke firmware downloaden die je wilt, dus ook de 2.2.1 versie. Je moet je wel registreren op die site voor je bij de firmwares kan. Even zoeken op S5830.

Bedankt! Ik heb 2.2.1 gedownload en via Odin die firmware geïnstalleerd, maar wanneer ik de telefoon weer start (na een hard reset) heb ik nog steeds 2.3.4.. Of moet je nog bepaalde handelingen uitvoeren voordat je kunt downgraden?

edit: Zat even te slapen, had per ongeluk de bestanden van 2.3.4 gebruikt die ook nog op de PC stonden. Heb inmiddels weer 2.2.1, hopen dat ik nu weer fatsoenlijk gebruik kan maken van WiFi!

z0rk;306429
Heb je al overwogen om je toestel te rooten en een custom rom te proberen?

Dat is ongeveer evenveel werk als terugdraaien naar een dinosaurus android versie, en je gaat er beter van worden…

Dat heb ik wel overwogen, maar ik weet niks van rooten en weet ook niet wat geschikte custom roms zijn. Ik hoef verder niet zo heel veel te kunnen met mijn toestel. Momenteel wil ik gewoon dat het Wifi probleem opgelost wordt. Dat de telefoon af en toe uitvalt wil ik dan nog wel op de koop toe nemen.

Bedankt voor de reacties!

FerhatRemory

FerhatRemory

• Lid sinds 22 juli 2012
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 22 juli 2012
  • 12:20

Waarom zou je in godsnaam downgraden. Ik raad je dan Stock Roms aan die aangepast zijn en ook Android 2.3.x runnen. Hoe hoger je versie, hoe beter.

Bewerkt (24 april 2013 15:17)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren