Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

TaranQ

TaranQ

• Lid sinds 23 juli 2011
  • Berichten 208
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2012
  • 10:33

Wil toch even mijn ervaringen van de laatste week delen …..
Ben een tweaker en heb behoorlijk wat apps op mijn Ace staan, draai de VillainROM 1.0 lightweight ROM.
Maar omdat ik de neiging heb om van alles te installeren, werd mijn Ace steeds trager, het opstarten van apps duurde soms (belachelijk) lang. Direct na unlocken was mijn Ace soms de eerste seconden erg unresponsive.
Heb al van alles geprobeerd, van system tuner tot allerlei task killers (jaja ik weet dat bij sommige mensen de haren recht overeind gaan staan bij het woord task killer) maar niks lijkt echt te helpen.
Echter …. sinds een weekje is mijn Ace duidelijk sneller, reageert veel vlotter en na unlocken kan ik sneller probleemloos aan de slag.
Wat heb ik gedaan :
- system tuner eraf gegooid net als advanced taskkiller
- Autokiller Memory optimiser geinstalleerd en dat is de eerst app waarvan ik echt het idee heb dat hij eens iets doet en effectief mijn toestel sneller heeft gemaakt, dus wellicht het proberen waard.
- Daarnaast heb ik ROM Toolbox Lite geinstalleerd welke enkele heel krachtige functies bezit :
heb oa :
- mbv opstart manager alle overbodige apps uitgeschakeld van automatisch opstarten
- Adblocker ingeschakeld
- CPU control !!! (heb de min-waarde op 320Mhz gezet (governor ‘on demand’)
- SD Boost gezet op 2048kb (experimenteer wat voor jou de beste waarde is)

Samenvattend : ik denk dat de min waarde van 320Mhz in ROM Toolbox Lite ervoor zorgt dat mijn Ace na unlocken veel sneller responsive is (omdat de CPU niet onder de 320Mhz gaat zitten en dus sneller op zijn benodigde waarde zit) en het geheugenbeheer van Autokiller zorgt ervoor dat ik altijd voldoende vrij geheugen heb om lekker te werken.

Let wel op : stel Autokiller niet in op een belachelijke waarde voor de Ace, had hem in begin eens op Ultimate gezet, en kwam erachter dat mijn mediascanner steeds vastliep omdat hij achtergrondprocessen boven een bepaalde geheugengrens gewoon afsluit, nu staat hij op Optimum.

Dit is mijn ervaring, kijk wat je zelf ermee kunt.

Succes mannen! (en vrouwen?)

Bewerkt (24 april 2013 14:57)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.