Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

roristke

roristke

• Lid sinds 19 juni 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2012
  • 19:09

hallo,
ik zoek me te pletter maar ik geraak er niet uit:cry: wie kan me zeggen hoe ik mijn apps op mijn sd kaart krijg. soms worden ze er wel opgezet als ik ze download maar andere keren ook weer niet waardoor ik steeds een melding krijg dat mijn intern geheugen vol zit en dat ik een en ander moet verwijderen, terwijl er nog veel vrije ruimte is op de sd kaart. idem heb ik het met berichten dat ik melding krijg dat het berichtengeheugen vol zit, terwijl er maar enkele gesprekken op de telefoon bewaard zijn
verder heb ik geen klachten over mijn samsung galaxy ace maar hier krijg ik dus een punthoofd van (en ik kan je verzekeren dat is écht geen gezicht)
dus alle nuttige info: van harte welkom
groetjes,

Bewerkt (24 april 2013 15:05)
inge__

inge__

• Lid sinds 28 augustus 2011
  • Berichten 422
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2012
  • 05:07

Jwz-Swa
een top app om ALLE apps naar je SD kaart te plaatsen is Link2sd.
Deze app zorgt ervoor dat je systeem apps naar gebruiker apps kan converteren, om ze vervolgens naar de SD te verplaatsen. Bijvoorbeeld Samsung apps kun je dan verwijderen of verplaatsen naar de SD.

Ga geen apps verplaatsen die je niet meeer terug kunt krijgen, het kan voorkomen dat er iets fout gaat en dan kun je je app kwijtraken. (of backup je systeem app eerst)
https://play.google.com/store/apps/d….Link2SD&hl=nl

je moet systeem apps eerst naar gebruikers apps converteren voordat je ze kan verplaatsen Al heb je daar wel een root voor nodig,

Oorspronkelijk geplaatst door redmaner How-To rooten van Samsung Galaxy Ace

root voor Android 2.3.X
download upd_1.zip (Niet uitpakken!)
- zet bovenstaande bestand op je sd-kaart (dus het zipbestandje)
- Zet je telefoon uit
- Druk POWER+HOME knop tegelijk in (Laat alles los wanneer het Samsung Galaxy Ace scherm verschijnt)
- Selecteer "update from sdcard" en kies dan voor upd_1.zip
- Wanneer dat klaar is herstart je dan je telefoon
- Nu is je Samsung Galaxy Ace geroot

root voor Android 2.2.1
- Download: upd_1.zip Hierboven en noem deze update.zip
- Volg dan de bovenstaande procedure voor Android 2.3.3/2.3.4

dat rooten is op deze manier heel makkelijk,zelfs ik als leek kon het op deze manier)

Samsung Galaxy S5
Android version: 5.0
root: nee

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 25 juni 2012
  • 07:08

ik zou wel voorzichtig zijn met die system apps naar user apps converteren. Als je namelijk een reset uitvoert worden alle user apps verwijderd, en als je daar ‘system apps’ tussen hebt zitten werkt je systeem niet meer na je reset.

Niet alle apps kunnen zomaar op de sd kaart gezet worden. Widgets bijvoorbeeld werken niet als de betreffende app vanaf de SD kaart wordt gestart. Developers van apps met widgets hebben dan ook vaak de mogelijkheid uitgezet om apps te verplaatsen.

inge__

inge__

• Lid sinds 28 augustus 2011
  • Berichten 422
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2012
  • 05:19

helemaal mee eens,, vandaar dat ik alleen maar mijn thema,s die veel ruimte innemen over heb gezet naar SDkaart.
verder heb ik alles gewoon op het systeem geheugen laten staan.

Bewerkt (24 april 2013 15:06)

Samsung Galaxy S5
Android version: 5.0
root: nee

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.