Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Sams1234

Sams1234

• Lid sinds 23 augustus 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2012
  • 12:15

Op mijn toestel (Samsung Galaxy Ace type GT-S5830) heb ik schermvergrendeling aan staan en ook staat de nabijheidssensor actief. Voor de schermvergrendeling kun je instellen na hoeveel tijd moet worden omgeschakeld, ik heb dat op 1 minuut staan. Iedere keer dat je vervolgens het toestel dan wilt gebruiken, moet je ontgrendelen. Logisch, so far, so good.

Echter er bestaan allerlei momenten waarop deze schermvergrendeling ONGEVRAAGD en AUTOMATISCH actief wordt en dan is het uiterst vervelend om juist op dat moment de vergrendeling er eerst af te moeten halen. Eén van die momenten is het afsluiten van een telefoongesprek, nadat het scherm op zwart is gegaan a.g.v. nabijheidssensor.
Je wilt het gesprek dan beëindigen via de vierkant rode knop, maar dit lukt niet omdat je eerst het scherm moet ontgrendelen.
Dit is enorm onlogisch vind ik en harstikke onhandig.
Er zijn nog meer situaties waarbij dit probleem voorkomt, o.a. bij gesprekken met instanties via 0800-nummers die een keuzemenu hebben. Als je het bandje hebt afgeluisterd en je moet keuze 1, 2 of 3 maken ….gaat dat weer niet omdat de schermvergrendeling er alweer op staat en je eerst moet ontgrendelen. En ga zo maar door.

Wie heeft hiervoor een mooie oplossing ?
Ik hoop op een slim antwoord dat hieraan tegemoet komt.

Hartelijk dank !

Bewerkt (24 april 2013 15:30)
DrHk

DrHk

• Lid sinds 31 augustus 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2012
  • 14:57

Heb jij persoonlijke extra vergrendelinstellingen ingevoerd? Ik heb namelijk niets gedaan, en toestel gaat op zwart na een minuutje als ie op tafel ligt. Maar als ik aan het bellen ben, komt display weer in beeld als ik hem van mijn wang haal. Ook tijdens telefoongesprek van een half uur.

jaswest

jaswest

• Lid sinds 18 maart 2012
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 31 augustus 2012
  • 18:53

Misschien heb je hier wat aan https://play.google.com/store/apps/details?id=org.jraf.android.nolock
Ik heb 'm ook nog maar pas en nauwelijks ervaring mee.

Sams1234

Sams1234

• Lid sinds 23 augustus 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 26 september 2012
  • 23:43

Ik zal de no-lock app eens uitproberen, dank voor de tip !

Bewerkt (24 april 2013 15:36)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.