Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

jaswest

jaswest

• Lid sinds 18 maart 2012
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 16 december 2013
  • 15:12

In vervolg /herhaling op mijn eerdere bericht een blijkbaar nodige herformulering van de vraag.
Ruim een jaar geleden kocht ik een Ace GT-S5830i. Met sd-kaartje van 8 GB.
De winkelier meldde dat er vermoedelijk wel een update zou komen naar Android 4.
Ik heb me dus zolang beholpen met het vrijwel nutteloze kaartje.
Nu hoorde ik dat de eigenlijk enige oplossing is/was om een duurdere telefoon te kopen.
Maar vraag me af of alle duurdere telefoons deze kwaal dan niet hebben. Of ligt dat aan de latere Android-versie?
Kan ik dan niet, gezien het bericht hier http://androidworld.nl/nieuws/samsung-denkt-na-over-android-kitkat-voor-goedkopere-toestellen/ beter even wachten?
Het fotootje in dat bericht laat nl. wel andere typen zien, zoals de S3 en de S2, maar niet de Ace 1; de foto is gewoon niet groter.
Waar ik dus heel nieuwsgierig naar ben, is of de hardware van mijn (en jullie) Ace hetzelfde aan kan als van die andere ‘goedkope’ toestellen.
(In het lijstje stonden o.a. de Galaxy S4, idem S3, Ace3, S Advance, Ace2, Core, Fresh, Fame.)
Hopelijk weet iemand er meer van?
Vast bedankt!
Jasper

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 16 december 2013
  • 17:15

Het advies wat je krijgt om duurdere, grotere (lees:geheugen) te kopen heeft dus deels te maken met het het interne geheugen. Vaak is het zo dat de nieuwere telefoons een groter geheugen hebben (tot wel 3GB) enerzijds klopt het advies dus redelijk want hoe meer geheugen hoe soepeler hij normaal gesproken zal zijn. Helaas heb je bij sommige fabrikanten ook nog de bekende schil over android die ook weer geheugen gebruikt en de telefoon uiteindelijk toch weer langzamer maakt. Een S2 draait misschien beter met stock android dan een S4 met touchwiz ondanks dat de S4 een groter geheugen heeft (dit als voorbeeld) Je kunt je zelf het beste afvragen wat je wilt en wat je ermee gaat doen. Iedereen heeft andere wensen en daar moet je zelf je beslissing op afstemmen. Dat kan niemand anders voor je doen. Duurder hoeft dus niet per se altijd beter te zijn

Bewerkt (16 december 2013 17:18) | tiepvaut

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

jaswest

jaswest

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 17 december 2013
  • 23:59

Dank je wel, Meule. Het lijkt duidelijk.
Maar ik hoef nog geen beslissing te nemen. Uiteraard hoeft een ander dat ook niet voor mij te doen.
Wel wil ik het een beetje snappen.
Als ik het goed begrijp gaat het niet om het externe geheugen dat ik er al dan niet bij prik. Dat is niet meer dan een statische opslag? Goed voor foto's, muziek enz.
Blijkbaar bepaalt het interne geheugen (met processor enz.) de mogelijkheden van het toestel? Dus niks nuttigs doet met het sd-kaartje?
En maakt ook Android 4 dan géén koppeling met dat geheugen? Jammer dan.
Dan heeft de winkelier me destijds toch verkeerd voorgelicht en op het verkeerde been gezet.
En moet ik me maar eens gaan beraden op wat nu?
Weer bedankt.

meule

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 18 december 2013
  • 00:15

Nee dat klopt. Het externe geheugen is een extraatje waar je je foto's, filmpjes enz op kan zetten zodat je interne geheugen niet gelijk vol raakt. Dit staat los van het ramgeheugen. Toch heeft het ook veel met de firmware te maken hoe soepel je telefoon loopt en niet alleen met de hoeveelheid ramgeheugen. Daarom zal stock android veel vloeiender lopen dan een zware versie met schil zoals Samsung of HTC gebruikt. Daarom, wat voor de een perfect is hoeft voorcde ander helemaal niet zo te zijn. Sommige zweren bij de kale androidversie, ik vind het helemaal niks. Gelukkig dat smaken verschillen. Daarom kun je het beste als je straks een nieuw toestel wilt kijken wat jou het meest kan bekoren en welke voor jou het snelst aanvoelt. Staar je niet blind op de verkooppraatjes van de fabrikanten.

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

jaswest

jaswest

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 18 december 2013
  • 23:27

Maar nu duizelt het me een beetje met al die geheugens.
Niettemin, deze telefoon was, als ik me goed herinner, uitgebracht in 2011. Met 150MB Ram.
De huidige generatie heeft minstens 4 GB.
Als ik dus overstap kan ik vast wel wat makkelijker wat apps installeren.
Het komt wel goed.
Nogmaals bedankt voor de adviezen!
J.

marrich77

marrich77

• Lid sinds 10 januari 2013
  • Berichten 342
  • Reputatie -10
  • 31 december 2013
  • 21:25

Als je nog niet toe nbent aan een nieuwe telefoon, maar wel durft te experimenteren, zou je kunnen overwegen je toestel te rooten.
Zeg maar dat je een superuser van je telefoon wordt.
Ten eerste kan je dan systeem-apps als Maps, Samsung-apps zelf, Talk, en al die andere fabrieks-af geinstalleerde zooi verwijderen.
Ten 2e kan je je SD-kaart partitioneren en via Link2SD ervoor zorgen dat nieuwe apps gelinkt worden aan je SD kaart. Zeg maar dat alles op je sd wordt geistalleerd.

Ik heb dit ook lange tijd gedaan. Op het maximum had ik een totaal van 35 apps op mijn (let wel) ACE. Maar volgens mij wijkt die niet heel extreem veel af van de ace-i.

Lees hier op het forum (of bij xda-developers.com) hoe je moet rooten.
uiteraard als je dit ziet zitten.
Als je de instructies goed opvolgt, kan er niets mis gaan.

Samsung Galaxy S7
Marshmallow Android 7
Stock Rom
No Root

jaswest

jaswest

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2014
  • 23:19

Bedankt, Marrich.
Ik heb er eerder over gedacht, want dat advies komt regelmatig terug hier op het forum.
Ik heb zelfs Link2sd al op m'n telefoon staan en de partition-prog op de pc.
Maar dan heb ik totaal geen vorm van service meer te verwachten.
En misschien kom ik dan ook niet meer af van de mogelijkheid naar Android4. Al is dat nu toch al ongewis.
Maar ik zal er nog eens over denken.
Nogmaals bedankt!
J.

marrich77

marrich77

• Lid sinds 10 januari 2013
  • Berichten 342
  • Reputatie -10
  • 2 januari 2014
  • 08:19

Android 4 is als standaard update waarschijnlijk geen optie voor de ACE. Het toestel is wat dat betreft al verouderd. En de processor die erin zit, zal het niet aankunnen om 4 te draaien.
Ik meen ook, dat ik ergens gelezen heb dat (in elk geval voor de gewone ace) 2.3.5 het maximale is wat betreft de standaard update.
Als je 4 wilt, kan het wel, maar zal je zelf moeten experimenteren met custom roms.

Samsung Galaxy S7
Marshmallow Android 7
Stock Rom
No Root

jaswest

jaswest

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2014
  • 17:22

Nou, Marrich, ik had me er al een beetje bij neergelegd dat ik het ermee zou moeten doen.
Al blijft het wat lullig om zo'n ding te verkopen met de verwachting dat ie wel geupdate zal worden.
En Android 4 ken ik al langer van de goedkope Qware tablet uit de speelgoedwinkel; daarin zit een A10 Cortex A8 Multi-core ARM v7 processor. Die heeft geen enkele moeite met het benutten van de sd. Dus welke is nou oud?
Kortom, ik zie wel. En bedankt.
J.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.