Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

xanderooo

xanderooo

• Lid sinds 18 september 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 7 november 2014
  • 22:27

omapaloma
De externe sd card is niet gepartitioneerd , het is het interne geheugen dat nu in twee gedeeld is , dat helpt dus niet ! om de externe sd card te partitioneren zijn er alleen oude tuts te vinden van 2010 en dan moet je programeren .
Ik vrees dat het veel te kleine ram geheugen van de Samsung Ace niet op te lossen is ! het is gewoon een grote fout van Samsung !
http://www.androidrootguide.com/2014/01/partition-sd-card-using-minitool-partition-wizard.html

Hier staat alles uitgelegd. Let alleen op volgende 2 punten.

- Let aub dat uw 2de partitie NOOIT groter is dan de 1ste!
- Download ook een 2de partitiemaker, gelijk link2sd. Die is wel een aanrader! Anders heeft dat geen nut.

Verwittig maar als het niet lukt. Maar als het mij lukt… Al is het wel geen staatsgeheim dat er, van hetzelfde toestel, geen oplossing bestaat. Dit werkt bij velen wel, maar dit is een kinderprobleem, net omwille dat het 1 van de 1ste in zijn soort is. Een oud he.

Edit: Ik weet wel niet hoe je een back-up moet maken. Ik ben niet zo'n foto-fan of dergelijke, maar als je wat bestanden hebt, kan ik u daar niet echt mee verder helpen. Ik was al content dat ik het, na dagen zoeken, dit heb kunnen vinden.

Bewerkt (7 november 2014 22:29) | back-up informatie
omapaloma

omapaloma

• Lid sinds 06 juni 2011
  • Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 8 november 2014
  • 17:54

Deze procedure heb ik meerdere malen geprobeerd met Mini Partitiontool voor windows en ook met easus partitiontool home , Easus ziet de sd zelfs niet en de Mini tool kan de bewerking niet volbrengen , steeds fail !!
Ik heb het geprobeerd met een sd card van 16GB en ik heb fat32 en ext2 en ext3 , geprobeerd ! Ik weet niet hoe het komt maar met Easus stond er na dat ik dacht dat ik de SD card had geformatteerd ( met reboot ) een nieuwe partitie van 115MB met de driveletter v. en primair ! deze heb ik verwijderd ! De sd card was niet geformatteerd en al de bestanden stonden er nog op ! Na scannen met Malwarebytes Anti-Malware ( prachtige tool ! ) had ik 36 besmettingen .
Ik denk dat ik het niet meer ga proberen voorlopig !

xanderooo

xanderooo

• Lid sinds 18 september 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 10 november 2014
  • 19:36

omapaloma
Deze procedure heb ik meerdere malen geprobeerd met Mini Partitiontool voor windows en ook met easus partitiontool home , Easus ziet de sd zelfs niet en de Mini tool kan de bewerking niet volbrengen , steeds fail !!
Ik heb het geprobeerd met een sd card van 16GB en ik heb fat32 en ext2 en ext3 , geprobeerd ! Ik weet niet hoe het komt maar met Easus stond er na dat ik dacht dat ik de SD card had geformatteerd ( met reboot ) een nieuwe partitie van 115MB met de driveletter v. en primair ! deze heb ik verwijderd ! De sd card was niet geformatteerd en al de bestanden stonden er nog op ! Na scannen met Malwarebytes Anti-Malware ( prachtige tool ! ) had ik 36 besmettingen .
Ik denk dat ik het niet meer ga proberen voorlopig !
Neen, in het vervolg Avast! proberen om iets te scannen. Gebruik deze al járen en nooit problemen gehad. Wel erbij vermelden dat het via laptop is, maar dan nog.

En heb je een sd-kaart eerst geïnstalleerd voordat je met dit begon? Ik neem aan van wel.
Je bent misschien 1 van de “gelukkige” waarbij het nooit opgelost zal geraken.

115 MB is véél te weinig, maar dat wist je waarschijnlijk ook, zeker voor de 1ste. die 2de partitie 2GB ongeveer, laat die andere maar staan. Indien het niet lukt, verwijder je alles, zowel de 1ste partitie. Maar rekening houden dat je niet jouw hardware van je pc wist.

Verstandig dat je dit eventjes laat rusten, want je wordt er waarschijnlijk ook kwaad van, precies of het is het ergste ter wereld. Ik raad u wel aan dat je nooit een hele avond aan verspild, want zoals je merkt, het duurt héél lang voordat je het juiste vindt voor u probleem.

Edit: ohja, heb je misschien dit overgeslagen. Dat je iets van Minitool Partition gedownload hebt, terwijl het eigenlijk het programma niet ondersteunt? Bv. Je hebt Windows 8, maar gaat niet verder dan 7.

Bewerkt (10 november 2014 19:38) | Overzien probleem hulpzoekende
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 10 november 2014
  • 21:03

wat lukt er niet dan?

ik draai op windows 8.1 en heb het even geprobeerd met een oud micro sd kaartje.

met zowel EaseUS Partition Master 10.1 als MiniTool Partition Wizard Home Edition en allebij werken ze het wordt allemaal netjes verdeeld.

en dat je sd kaartje niet gezien wordt formateer het kaartje eerst met SD Formatter 4.0 for Windows kun je hier vandaan halen dat is de reden dat je micro sd kaartje niet gezien word.

Bijlage:

omapaloma

omapaloma

• Lid sinds 06 juni 2011
  • Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 10 november 2014
  • 22:38

Hartelijk bedankt , het is in orde , Ik heb met de RomManager het Ext kaartje toch kunnen delen in een fat32 van ongeveer 6GB en een ext3 van 1GB . Alles draait weer heel goed . De Ace kan aan een 2de leven beginnen .
Ik heb nog Windows 7 op de laptop staan .

omapaloma

omapaloma

• Lid sinds 06 juni 2011
  • Berichten 70
  • Reputatie 0
  • 10 november 2014
  • 23:31

Toch ook nog bedankt voor de uitleg en de 2 screenshots en de download link , ik heb de SDFormatterv4 ook geinstalleerd kan nog van pas komen !
Omapaloma

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.