Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Jopie

Jopie

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 8 december 2010
  • 12:37

Ik maak geen gebruik van een data abonnement voor internet. Dus ik gebruik zoveel mogelijk wifi. Na 30 minuten wordt mijn time out scherm aangezet. Iedere keer als ik dan het toestel wil gebruiken zie ik geen wifi teken maar een open netwerk beschikbaar. Is het dan zo dat het op ieder moment me geld kost als er data ingeladen wordt (bv mail of tweets). En zo ja, weet iemand hoe ik dit kan voorkomen. Ik wil nl niet iedere keer de synchronisatie uitzetten.

Bewerkt (8 december 2010 12:37)
LuckyLukeNL

LuckyLukeNL

• Lid sinds 17 oktober 2010
  • Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 8 december 2010
  • 17:47

bij Wifi instellingen kan je uitzetten, Netwerkmeldingen. (melden wanneer open netwerk beschikbaar is) en van dat open netwerk gebeuren, kan je ook gewoon roaming uitzetten. je hebt trouwens alleen verbinding met internet als er bovenin 3G staat ipv een H.

Bewerkt (8 december 2010 17:47)
Jopie

Jopie

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 december 2010
  • 08:05

ok thx, heb het netwerkmelding uitgezet. Dat roaming uitzetten kan toch alleen maar bij mobiel netwerk? Ik dacht dat dat meer met de provider te maken had voor het bellen, is dat niet zo?
Dat h en 3g wisselt inderdaad af en toe.
Dus als dat groen en rood pijltje brand wil nog niet zeggen dat het toestel actief is met internet.

Bewerkt (9 december 2010 08:05)
acoster

acoster

• Lid sinds 20 september 2010
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 9 december 2010
  • 09:00

Het is niet helemaal waar wat LuckyLuck zegt, ook met een H-symbooltje in je scherm heb je verbinding met internet.
Je hebt verschillende mobiele internet-verbindingsmodelijkheden, die verschillen in snelheid. Een 3G verbinding geeft de hoogste snelheid. Als er geen 3G verbinding gemaakt kan worden, wordt er een andere manier gebruikt. Dus als er een H-symbool staat, heb je nog altijd verbinding met het internet op je mobiel. Je gaat pas betalen als er ook data overheen gaat, maar dat kan ook onderwater gebeuren, door bv synchronisaties die je aan hebt staan.
Als je het mobiele internet niet gaat gebruiken, is het het veiligst om je APN (Acces Point Name) weg te gooien, dan kan er nooit verbinding gemaakt worden met het mobiele internet-netwerk. (Applicaties->Instellingen->Draadloos en Netwerk->Mobiele Netwerken->Namen toegangspunten)
Een andere optie is een applicatie zoals APNDroid, waarin je de verschillende connectiemethodes kan disablen.

Bewerkt (9 december 2010 09:00)
Jopie

Jopie

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 9 december 2010
  • 13:08

acoster;66954
Het is niet helemaal waar wat LuckyLuck zegt, ook met een H-symbooltje in je scherm heb je verbinding met internet.
Je hebt verschillende mobiele internet-verbindingsmodelijkheden, die verschillen in snelheid. Een 3G verbinding geeft de hoogste snelheid. Als er geen 3G verbinding gemaakt kan worden, wordt er een andere manier gebruikt. Dus als er een H-symbool staat, heb je nog altijd verbinding met het internet op je mobiel. Je gaat pas betalen als er ook data overheen gaat, maar dat kan ook onderwater gebeuren, door bv synchronisaties die je aan hebt staan.
Als je het mobiele internet niet gaat gebruiken, is het het veiligst om je APN (Acces Point Name) weg te gooien, dan kan er nooit verbinding gemaakt worden met het mobiele internet-netwerk. (Applicaties->Instellingen->Draadloos en Netwerk->Mobiele Netwerken->Namen toegangspunten)
Een andere optie is een applicatie zoals APNDroid, waarin je de verschillende connectiemethodes kan disablen.

Duidelijk, het is niet zo dat ik nooit het mobiele netwerk gebruik. Ik wil eigenlijk liefst zovaak mogelijk van wifi gebruik maken. En als ik dan toch op mobiel internet wil en er is geen wifi dan wil ik gebruik maken van een netwerk. ik heb de APNdroid erop gezet en 3G/EDGE/GPRS grijs gemaakt ipv groen, is dit correct.

Bewerkt (9 december 2010 13:08)
roosje628

roosje628

• Lid sinds 12 februari 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2011
  • 13:54

dankje dankje dankje acoster
ik heb anderhalve week de galaxy appollo
en hij ging steeds op internet zonder wifi,
dus er werd steeds wat afgeschreven,
ik heb dat apn verwijderd en nu kan dat dus niet meer.
heel erg bedankt !!!!

groetjesss

Bewerkt (12 februari 2011 13:54)
agckill

agckill

• Lid sinds 16 januari 2011
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2011
  • 14:50

acoster;66954
Je hebt verschillende mobiele internet-verbindingsmodelijkheden, die verschillen in snelheid. Een 3G verbinding geeft de hoogste snelheid.

Klopt niet hoor, H is sneller dan 3G. H staat voor HDSPA.

Jopie;67065
ik heb de APNdroid erop gezet en 3G/EDGE/GPRS grijs gemaakt ipv groen, is dit correct.

Normaal wel. Als er in je statusbalk niets meer staat (geen H, geen 3G, geen E) dan is het in orde.

Bewerkt (12 februari 2011 14:50)
zwienenberg

zwienenberg

• Lid sinds 04 maart 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2011
  • 15:34

weet iemand hoe ik kan voorkomen dat na die 30 minuten de wifi wordt uitgeschakeld? ik gebruik mijn mobiel namelijk als draadloos netwerk stickie

Bewerkt (4 maart 2011 15:34)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.