Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

fbeermann

fbeermann

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2011
  • 11:08

Hoi,

De batterij van de Samsung Appollo van mijn vrouw is na één werkdag al helemaal leeg.
Het enig wat ze er overdag mee doet is één keer mee naar mij bellen.

GPS staat uit
Bluetooth staat uit
WIFI staat uit
E-mail wordt handmatig gecontroleerd
Buienradar, Appie, Nu.nl en Whatsapp zijn de enig apps die ík er voor haar op geïnstalleerd heb.

Nu mijn vragen:

1. Hoe stop je een applicatie (dus dat de app uit het geheugen wordt verwijderd). via de knop midden onderaan of de knop rechtsonderaan?
2. Wat moet ik doen om de batterijduur van de telefoon te verlengen?

Groet en alvast dank voor jullie input,

Frank.

Bewerkt (16 maart 2011 11:08)
Nazlive

Nazlive

• Lid sinds 26 februari 2011
  • Berichten 140
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2011
  • 14:53

Vaak als je de knop rechts onderaan drukt of de home knop (middelste) dan blijft het programma op de achtergrond nog draaien. Sommige apps vragen je wel om dan af te sluiten als je een van de genoemde knoppen indrukt. Ik zou zeggen zoek hier op de site bij de how to's etc. er is genoeg over te vinden. Er zijn ook apps die volgensmij helpen je batterij duur te besparen dus kijk ook even in de market.

Bewerkt (16 maart 2011 14:53)
werker123

werker123

• Lid sinds 13 december 2010
  • Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2011
  • 17:32

Advanced task killer downloaden helpt veel. Als je geen internet gebruikt ff apndroid downloaden. Deze app hebben allebij een widget die met 1druk op de knop alles doen. Dus app sluiten en internet uitzetten gaat super makkelijk en scheelt heel veel. Het is ook slim om de helderheid omlaag te doen. Dit went snel.

sent from my galaxy apollo using my thumbs and a on screen keyboard-_-

Bewerkt (16 maart 2011 17:32)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2011
  • 17:44

Apps blijven niet lopen op de achtergrond, ze zijn alleen nog in het geheugen geladen, dat hoort zo bij android, dan start ie daarna sneller weer op. Als het geheugen nodig is voor wat anders, dan gooit android hem er wel uit. Als kem killt met een taskkiller, dan denkt androud dat de app ongewenst gestopt is, en zal ie hem automatisch weer voor je starten. Kill alles maar eens, en kijk dan bv a paar minuten weet.
Mijn vroyw heeft ook de apollo, met weinig apps en zeer weinig gebruik, maar ook na een dag leeg.
Misschien beter als 2.2 er is.

Bewerkt (16 maart 2011 17:44)
werker123

werker123

• Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2011
  • 18:19

Ik heb je truc geprobeerd maar na ongeveer een half uur zijn er maar 2 apps bijgekomen. maar ik ga hem er toch afgooien om te proberen. Ik had wel last van dat hij heel traag werd. Sinds atk heb ik daar geen last meer van.

Bewerkt (16 maart 2011 18:19)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2011
  • 19:00

Ik gebruik al een tijd geen taskkiller meer, maar heb het ook nog even getest.
Inderdaad lijken de apps niet terug te komen, maar ik zou toch zweren dat ik dat vroeger wel gezien heb.
Misschien was dat in een oudere android versie, heb nu 2.2 op mijn sgs.

Bewerkt (16 maart 2011 19:00)
werker123

werker123

• Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2011
  • 19:53

Hmm ik heb gewoon 2.1 maar ik blijf em gebruiken. Wij hebben ook veel minder geheugen als je sgs

Bewerkt (16 maart 2011 19:53)
GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 16 maart 2011
  • 20:01

Ik gebruik ook de ATK, en ik vind het ook prima doen. Het is gewoon niet aangeraden als je een intensieve gebruiker bent, omdat dan inderdaad alles opnieuw moet geladen worden als je hem hebt afgesloten, en dit vraagt meer verbruik dan. Maar als je een gewone/lage gebruiker bent sluit ik al de onnodige apps uit en deze komen ook niet meer open tot ik ze zelf terug open, en nadien sluit ik ze weer met ATK.
Misschien een weetje: je selecteerd de standaard apps zoals “berichten” uit zodat deze niet afgesloten worden, en ik vink ATK zelf ook aan, zodat deze ook afsluit en niet heel de tijd blijft openstaan. Aangezien ik mss 1x/dag een intensief uurtje hou ofzo en dan open ik ATK en sluit ik alles af. En ik bel dagelijks en sms uiteraard en ik doe gemiddeld wel 4/5 dagen

Je moet ook APN gebruiken om al je netwerk verbruik uit te schakelen (en apn zelf weer uitzetten met ATK)

Zozo, wat een uitleg, haha!

Bewerkt (16 maart 2011 20:01)
werker123

werker123

• Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2011
  • 20:08

Het is niet apn maar apndroid -_- die is het chillst door de widget

Bewerkt (16 maart 2011 20:08)
Matthiaz131

Matthiaz131

• Lid sinds 08 april 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 12 april 2011
  • 03:17

Helderheid naar beneden zetten waar kan ik dat doen? *NoobVraagje*

GirlKillu;119574
Ik gebruik ook de ATK, en ik vind het ook prima doen. Het is gewoon niet aangeraden als je een intensieve gebruiker bent, omdat dan inderdaad alles opnieuw moet geladen worden als je hem hebt afgesloten, en dit vraagt meer verbruik dan. Maar als je een gewone/lage gebruiker bent sluit ik al de onnodige apps uit en deze komen ook niet meer open tot ik ze zelf terug open, en nadien sluit ik ze weer met ATK.
Misschien een weetje: je selecteerd de standaard apps zoals “berichten” uit zodat deze niet afgesloten worden, en ik vink ATK zelf ook aan, zodat deze ook afsluit en niet heel de tijd blijft openstaan. Aangezien ik mss 1x/dag een intensief uurtje hou ofzo en dan open ik ATK en sluit ik alles af. En ik bel dagelijks en sms uiteraard en ik doe gemiddeld wel 4/5 dagen

Je moet ook APN gebruiken om al je netwerk verbruik uit te schakelen (en apn zelf weer uitzetten met ATK/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> )

Zozo, wat een uitleg, haha!

Mag ik weten wat je hebt draaien? Welke apps je gebruikt? Wat voor twitter enzo?? Ik doe nu maar 32uur met men gsm en dat maakt me toch wel zeer ongerust te meer omdat ik mijn vorige heb weggedaan omdat die geen volledige 8 uur mee ging en dat was toch noodzakelijk bij men werk als journalist.

Bewerkt (12 april 2011 03:17)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.