Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
mooi werk werkt op mijn broertjes apollo
Handig, ik ga nu DutchMod 5.0 flashen
Mijn comment staar er niet bij..
Alsnog, mooie TUT! Erg handig.
EDIT: Ga hem nu even stap voor stap uitvoeren.
hey iedereen
ik zie in mijn DutchMods topic steeds meer vragen over wat ze moeten doen met een system.img
dus dat ga ik hier uitleggen
het is eigenlijk gewoon een nieuwe rom flashen maar dan zonder odin
eigenlijk is het gewoon een nandroid backup van je system die je flasht in een apart menutje
heel handig dus als je je mobiel softbrickt en geen pc bij de hand hebt
wil je dit? lees dan verder:
- om system.img te flashen heb je eerst de nieuwste g3mod nodig
dit is een andere kernel met een gemodde cwm erin. hier: G3MOD-Froyo v1.8 - Coming Soon - xda-developers . deze kan je gewoon als update.zips flashen of via een tar in odin op dezelfde manier als een custom rom
kijk daarvoor in een van mijn andere tutorials.
- als je nu naar je recovery gaat (zet je mobiel helemaal uit en dan tegelijk volume up-volume down-home-power inhouden tot er i-5800 op je scherm staat) zie je een oranje menutje
je navigeert hier met je volumetoetsen en iets selecteren doe je met de home knop
ga naar multiboot en dan naar backup current rom. dan backup je je rom naar ROM_1 ofzo
dit duurt wel even!
- druk na afloop een paar keer op back en dan reboot

- nu doe je je sd kaart in je pc
- ga naar de map android/data/g3mod/, daar zie je een hoop mappen staan met rom namen
doe de system.img die je hebt in de bijbehorende map (staat je rom er niet bij? maak dan zelf een map, bijv: DutchMods en sluit altijd af met _ROM
- nu kan je je sd kaart weer in je telefoon stoppen

- ga weer naar de recovery en dan naar multiboot, druk daar op switch rom en dan selecteer je de rom die jij wilt
dan druk je op yes en hij begint met flashen
(dit kan weer even duren!)
- na de flash kan je weer rebooten
je raakt geen gegevens kwijt dus je kan gewoon van rom wisselen zonder dat je iets kwijt raakt! (als je van android versie wisselt is het misschien wel slim om je data en cache te wipen)
- veel geluk met flashen!
- duurt de boot langer dan 15 min? dan heb je een soft brick
daarom heb je ook een backup gemaakt van je oude rom naar rom_1 gewoon voor de zekerheid
lijst met system.img's: Galaxy GT-15801 ROM/KERNEL List - xda-developers scroll een beetje naar onder en daar staan zePS: ik weet dat DutchMods geen eigen map heeft
op of aanmerkingen? zeg het even in een reactie of pm en ik stop het erbij