Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Postman1983

Postman1983

• Lid sinds 20 december 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 20 december 2011
  • 12:00

Beste deskundigen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het probleem dat mijn telefoon niet verder opstart dan de tekst ‘samsung’. Op de site heb ik al verschillende opties bekeken en uitgevoerd. Druk op de 3 knoppen (volumeknop naar boven) kom ik in het scherm ‘forced upload by key pressing’ en daar blijft hij in hangen. Een hard reset waarin hij begint te downloaden (3 knoppen indrukken met volumeknop omhoog). Na het downloaden start hij opnieuw op en blijft hij opnieuw hangen in het scherm met alleen de tekst ‘Samsung’. Daarnaast heb deze opties ook doorlopen door mijn sd-kaart eruit te halen, dat heb ik ook ergens gelezen. Hopelijk kunnen jullie zsm oplossingen aandragen aan deze onervaren persoon met dit soort problemen :-) Ik heb mijn telefoon hard nodig iig..en dat is me nog nooit eerder overkomen :-(

(nieuw) P.s. Overigens zie ik nu dat er een downloadbalk moet lopen als ik de hard reset methode hanteer maar die downloadbalk loopt bij mij niet vol.

Gr.
Postman

Bewerkt (24 april 2013 13:54)
werker123

werker123

• Lid sinds 13 december 2010
  • Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 20 december 2011
  • 17:57

hmm, dus als je volume up+volume naar beneden+home+de power knop doet (dus 4 tegelijk!) en dan met je volumeknoppen naar factory reset gaat en dan op home drukt werkt niet? dan zou hij het moeten doen. Anders zal je denk ik toch moeten flashen via odin om dit te herstellen (dat doen ze btw ook zo als je hem zou opsturen)

Postman1983

Postman1983

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 20 december 2011
  • 19:08

Ik heb nu 3 manieren geprobeerd:
1.Volumeknop naar boven+home+power= " forced upload by key pressing' scherm waar verder niets gebeurd
2. volumeknop naar beneden +home+power= downloadschermpje maar er wordt niets gedownload
3. volumeknop naar boven en naar beneden +home + power= start hij elke keer opnieuw op, een soort van loop.
Is het te repareren?Als ik dat flashen via Odin zou doen, kan ik dat zelf, zo ja hoe? Kunnen ze dat in een gsm-shop ook. Niet van een merk maar bijvoorbeeld bij een gsm-shop waar ze reparaties uitvoeren? Kost dit veel tijd en geld? En ben ik al mijn gegevens, voornamelijk contacten, kwijt?

Je ziet het een hoop vragen van een wanhopig persoon..:-) Alvast bedankt weer!

werker123

werker123

• Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 20 december 2011
  • 19:20

Je raakt al je contacten kwijt, of staan ze gesynct met google? je moet de volumeknop naar beneden en naar boven en de home allemaal tegelijk inhouden, dan de powerknop erbij en wachten tot er i5800 staat. Als je dan ook in de loop komt heb je ze niet goed ingedrukt. Vanuit daar kan je een factory reset doen. Dan zijn al je gegevens weg maar doet hij het hoogstwaarschijnlijk wel weer

Een odin flash kan je zelf gemakkelijk doen. Dan flash je een compleet nieuwe rom, net als bij het updaten via samsung kies. Maar had je nog iets speciaals gedaan voor dat dit gebeurde? Dan kan ik misschien achterhalen hoe het kwam en misschien een oplossing geven waar geen gegevens verloren gaan.

Postman1983

Postman1983

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 20 december 2011
  • 19:34

Ok, bedankt weer voor de snelle reactie! Volgens mij staan ze niet gesynt met google, tenminste ik zou niet weten hoe ik dat gedaan zou moeten hebben. Misschien in het vervolg maar doen ;-) Hoe doe je dat? Na 10x proberen lukt het me nu trouwens wel om in dat menuutje te komen. Ik kan kiezen uit: reboot system now, apply sd cardupdate.zip,wipe data factory reset, wipe cach partition. Wat zijn de mogelijkheden en het minst schadelijke voor mijn data(contacten)? Ik wacht wel op je antwoord :-)

Niets bijzonders gedaan aan de telefoon. Half jaar geleden Froyo erop gezet. De batterij werd laatst wel wat slechter maar dat kan als je per dag 2x 1,5 uur achter elkaar in de trein 3g zit te internetten. Verder helemaal niets gedaan aan de telefoon.

Dat flashen wacht ik nog even mee tot ik antwoord heb :-)

werker123

werker123

• Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 20 december 2011
  • 22:07

probeer eerst de cache te wipen. Je kan navigeren met de volume knoppen en met de home knop selecteren. Daardoor raak je geen gegevens kwijt. Daarna een reboot. Ik denk niet dat dit werkt maar het is altijd het proberen waard. Als het dan nog niet werkt de factory reset. Dan gaat je telefoon helemaal terug naar fabrieksinstellingen en ben je ALLES kwijt

Postman1983

Postman1983

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 20 december 2011
  • 22:57

Ok dank je wel nogmaals. Helaas moest ik hem helemaal resetten en moet ik het met de backup doen van 20-5 qua contacten. Hij doet het iig weer! Ik had wel bijv. whattsap op de sd kaart gezet en die staat er nog op. Hoe zorg ik ervoor dat ik die weer draaiende krijg zodat mijn ik de gesprekken die bewaard zijn gebleven kan gebruiken? Wellicht kan ik daar ook nog wat nummers vandaan toveren!

werker123

werker123

• Berichten 1644
  • Reputatie 0
  • 21 december 2011
  • 16:44

Dat is een goede vraag.. probeer hem eens opnieuw van de market te installeren? volgens mij worden je whatsapp berichtjes in je telefoonnummer/account opgeslagen.

Bewerkt (24 april 2013 13:55)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren