Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

marlein

marlein

• Lid sinds 20 juli 2011
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2011
  • 10:22

Hallo allemaal,

Enige tijd geleden heb ik mijn vraag gesteld over het update van de galaxy Gio van mijn dochter. Inmiddels is de telefoon geblokkeerd en moet opgestuurd worden. En na vele omzwervingen ben ik terecht gekomen bij het reparatiecentrum van o.a. samsung gsmrepareren.nl. Deze mensen vertelden mij dat het nooit mogelijk is om Kies te gebruiken voor updates als je toestel door de telefoonprovider in dit geval Vodafone gelockt is. VOdafone had daarop moeten wijzen en dat is niet gebeurd.
Wees dus gewaarschuwd.

Bewerkt (5 oktober 2011 10:22)
gio88

gio88

• Lid sinds 27 juli 2011
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2011
  • 11:25

Hoe kan je zien of je toestel “gelockt” is?
Ik heb ook een Gio via Vodafone (de “ANWB aanbieding”) maar ik heb zonder problemen de nieuwe firmware via KIES erop kunnen zetten.

Bewerkt (5 oktober 2011 11:25)
marlein

marlein

• Lid sinds 20 juli 2011
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2011
  • 12:23

Als je andere sim erin doet vraagt hij naar code om te unlocken. HEt gaat hierbij om een prepaid toestel. het schijnt zo te zijn dat de abotoestelen niet gelockt zijn, omdat je daar toch voor minimaal een jaar aan vast zit.

Bewerkt (5 oktober 2011 12:23)
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 5 oktober 2011
  • 12:24

Ik vind het wel grappig dat in de titel staat kies werkt nietklopt ook

Bewerkt (5 oktober 2011 12:24)
arslp

arslp

• Lid sinds 28 september 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2011
  • 12:47

Hier werkt ‘'Kies’' perfect, zowel met de Gio als met de i9000.
Zorg wel dat als je ‘'Kies’' installeert dat je dat op de C schijf doet en niet bv op de D schijf…. ik had hem eerst op de D partitie staan en toen liep alles compleet vast…. nu hij op de C partitie staat net meer.
Ik kon ook gewoon mijn Gio voorzien van de laatst uitgebrachte Android versie via het programma Kies… en ook mijn Gio is een prepaid versie van Vodafone. (Fijn toestel voor weinig geld)

Bewerkt (5 oktober 2011 12:47)
tomatensoepje

tomatensoepje

• Lid sinds 08 oktober 2011
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2011
  • 21:36

Bij mij staat KIES op de C schijf en is goed geïnstalleerd. Tenminste, kreeg geen foutmeldingen.
Toen ik van de week de Gio koppelde aan de pc kreeg ik ook de melding dat er firmware upgrade beschikbaar is,

Natuurlijk de stappen gevolgd maar ik moest wel 4x het upgrade progje via task beheer uitzetten.. Pc meerder malen opnieuw opgestart maar het bleef vastlopenUiteindelijk toestel losgekoppeld van de pc al stond er "downloading¨ in het display van me Gio. Op hoog van zegen maar..
Opnieuw opgestart… En zie daar… Gingerbread! En het werkt ook nog allemaal!
Alleen als het toestel uit heeft gestaan moet ik me achtergrond weer instellen.

Bewerkt (8 oktober 2011 21:36)
xyufann

xyufann

• Lid sinds 01 november 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 1 november 2011
  • 14:55

Ik heb ook een Samsung Galaxy Gio, ook een Prepaid toestel, ook van de Vodafone en gekocht bij de Kijkshop. Ik heb nooit dat probleem gehad?

Bewerkt (1 november 2011 14:55)
voetbalremco

voetbalremco

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 3 november 2011
  • 19:22

dat komt omdat gingerbread inmiddels uit is, maar de eerste aankondiging dat hij te downloaden was voor de GIO op deze site was eind JULI,terwijl de vodafone prepaid versie de update pas kreeg aan het eind van AUGUSTUS.

je toestel is gelockt, de updates gaan eerst naar vodafone, die gooien hun eigen apps/aanpassingen erin, zoals de ‘'vodafone’' app in het menu van gingerbread, wat eerst bij de instellingen hoorde..
daarna brengen ze gewoon de update uit, maar dit duurt allemaal wat langer dan een simlockvrije versie omdat de update via vodafone gaat, je meestal een andere CSC code hebt, en dus later updates ontvangt via kies.

Bewerkt (3 november 2011 19:22)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.