Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

xyufann

xyufann

• Lid sinds 01 november 2011
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 1 november 2011
  • 15:03

wees;233868
maar ook geen internet, toch.??
Nou, het kost dan geld want ik heb een prepaid telefoon.

Bewerkt (1 november 2011 15:03)
wees

wees

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 1 november 2011
  • 15:10

redbulletnl;233869
jawel
OK
weer wat geleerd.

Bewerkt (1 november 2011 15:10)

Galaxy S Plus : BroodROM
NEXUS 5 : rooted
HTC One (M7) : rooted
NEXUS 5X

voetbalremco

voetbalremco

• Lid sinds 19 oktober 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 2 november 2011
  • 18:45

2G is ook wel genoomed EGDE, en bestond voordat 3G bestond, op oude mobiele telefoons zonder 3G heb je alleen 2G(EDGE), wat dus in verhouding met de toestellen van tegenwoordig nogal traag is, maar die zijn ook niet bedoeld voor dagelijks internet gebruik..

Bewerkt (2 november 2011 18:45)
diana7

diana7

• Lid sinds 11 november 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 11 november 2011
  • 21:42

Dag deskundigen,

Ik ben een leek op het gebied van smartphones. Maar ik heb er een en wel een Galaxy Gio. Mijn provider is Simyo. Het leek me leuk een dagbundel te nemen van 1 euro (maximaal 20 mb, daarna standaardtarief dat duurder is) , zodat ik kan internetten. Ik heb vandaag het een en ander gedaan, o.a. googlemaps en navigatie op straat. Blijk ik vandaag behalve die ene euro, nog ruim 5 euro verbruikt te hebben met een enorm aantal MB's. Mijn vraag is de volgende:
Als ik ‘instellingen’ doe en dan ‘draadloos en netwerken’ en dan ‘mobiele netwerken’ dan kom je bij ‘pakketgegevens gebruiken’. Die had ik aangezet, omdat ik dacht dat dat handig zou zijn, maar nu begrijp ik dat die standaard uit moet? En dat geldt ook voor ‘roaming’? Of moet je die alleen in het buitenland uitzetten?
Als ik op ‘namen toegangspunten’ klik, krijg ik ‘mobiel internet’. Kan ik daar niets uitzetten?
Ik heb ook op de aan/uitknop lang gedrukt, en daar de ‘dataverbindingstand’ uitgeschakeld. Ik kan hem daar alleen niet meer aanzetten, klopt dat? Hoe zet ik die dataverbinding dan weer aan? Kan ik ook met de ‘dataverbindingstand’ uitgeschakeld internetten?

Wat kun je allemaal wél doen op de telefoon zonder hoge kosten wil krijgen?

Bedankt voor jullie aandacht.

Bewerkt (11 november 2011 21:42)
Hielko

Hielko

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 515
  • Reputatie 0
  • 12 november 2011
  • 12:53

@diana7 Een dagbundel is een slimme truuk van de provider, want op de ene dag zul je al snel meer internet gebruiken (bijv. voor navigatie) dan de andere dag. Een maandbundel is beter, dan vallen de pieken en de dalen binnen één bundel.

Als je internet via de provider uit zet, maak je daarvoor ook geen kosten. Dat kan dus door pakketgegevens uit te zetten (daar kun het ook weer aanzetten). Roaming is alleen voor buitenland, dus altijd uitzetten todat die tarieven echt laag worden. Je kunt met de aan/uitknop lang ingedrukt, dataverbinding aan of uit zetten, maar volgens mij staat die standaard uit als je pakketgegevens (via het menu) uit hebt gezet.

Met wifi kun je thuis gratis internetten, mits je thuis wifi hebt (dus draadloos internet thuis).

Geen hoge kosten: alleen internetten via wifi (kan ook gratis op sommige locaties, zoals bij MacD). En eventueel een maandbundel bij je provider van 200 a 300 Mb, dan kom je al snel een heel eind (mits je thuis wifi hebt, anders gebruik je thuis ook het netwerk van de provider en dan kan het aardig oplopen, afhankelijk van je gebruik).

Plezier er mee!

Bewerkt (12 november 2011 12:53)
diana7

diana7

• Lid sinds 11 november 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 november 2011
  • 20:04

Hielko;237425
@diana7 Een dagbundel is een slimme truuk van de provider, want op de ene dag zul je al snel meer internet gebruiken (bijv. voor navigatie) dan de andere dag. Een maandbundel is beter, dan vallen de pieken en de dalen binnen één bundel.

Als je internet via de provider uit zet, maak je daarvoor ook geen kosten. Dat kan dus door pakketgegevens uit te zetten (daar kun het ook weer aanzetten). Roaming is alleen voor buitenland, dus altijd uitzetten todat die tarieven echt laag worden. Je kunt met de aan/uitknop lang ingedrukt, dataverbinding aan of uit zetten, maar volgens mij staat die standaard uit als je pakketgegevens (via het menu) uit hebt gezet.

Met wifi kun je thuis gratis internetten, mits je thuis wifi hebt (dus draadloos internet thuis).

Geen hoge kosten: alleen internetten via wifi (kan ook gratis op sommige locaties, zoals bij MacD). En eventueel een maandbundel bij je provider van 200 a 300 Mb, dan kom je al snel een heel eind (mits je thuis wifi hebt, anders gebruik je thuis ook het netwerk van de provider en dan kan het aardig oplopen, afhankelijk van je gebruik).

Plezier er mee!

Dankjewel.
Ik heb vandaag nog eens wat geexperimenteerd, en het blijkt dat navigatie snel je dagquota van 20 mb opsoepeert.
Het is dus eigenlijk niet te doen om het apparaat te gebruiken als navigatiemiddel in de auto, ook bij een maandabonnement van 200 mb kom je dan algauw tekort.

Bewerkt (13 november 2011 20:04)
Hielko

Hielko

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 515
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 20:45

Als je veel navigeert met je mobiel, dan een 1 Gb abonnement of een navigatie app waarbij de kaarten op je mobiel komen te staan (waar je dan wel voor moet betalen), elders op het forum wordt Sygic | GPS navigation for smart phones aangeprezen.

Bewerkt (14 november 2011 20:45)
AnK

AnK

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 16 november 2011
  • 13:17

Hallo

Ik heb nu ongeveer 3 maanden de Gio en bij Vodafone kreeg je er gratis 250mb internet. Nu zit ik thuis altijd via wifi op internet, maar onderweg gebruik ik mijn internet ook heel vaak. Het rare is alleen dat die 250mb nu nog steeds niet op is. Er gaat namelijk nog steeds niks van mijn beltegoed af als ik op internet zit.
Alleen ik heb ook 3gWatchDog (Dat is een app die berekend hoeveel mb je gebruikt. En volgens die App ben ik allang over de 250MB heen.
Weet iemand hoe dat kan? Want ik gebruik best veel internet onderweg via apps (NU.nl, Facebook, Twitter, Teletekst, Whatsapp etc.) en ik kan het mij haast niet voorstellen dat die 250mb nog steeds niet op is.

Nu ben ik bang dat ik dadelijk een dikke rekening op gestuurd krijg. Maar ik heb gewoon prepaid dus ik weet ook niet hoe ik die zal moeten krijgen…

Heeft iemand hier hetzelfde ‘probleem’, hoor graag reacties van anderen!
Groeten!

Bewerkt (16 november 2011 13:17)
dipesh

dipesh

• Lid sinds 30 november 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 30 november 2011
  • 18:46

(ank).ik heb ook een gratis bundel (sessies facebook) maar als ik op internet gaat ,dan gaat er geld van mijn kaartje af.
weet jij of ik nog iets moet veranderen op mijn samsung gio om gratis te internetten.
alvast bedankt

Bewerkt (24 april 2013 13:47)
666

666

• Lid sinds 06 november 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 8 december 2011
  • 16:24

diana7;237337
Als ik op ‘namen toegangspunten’ klik, krijg ik ‘mobiel internet’. Kan ik daar niets uitzetten?
Ik heb ook op de aan/uitknop lang gedrukt, en daar de ‘dataverbindingstand’ uitgeschakeld. Ik kan hem daar alleen niet meer aanzetten, klopt dat? Hoe zet ik die dataverbinding dan weer aan? Kan ik ook met de ‘dataverbindingstand’ uitgeschakeld internetten?

Wat kun je allemaal wél doen op de telefoon zonder hoge kosten wil krijgen?

Bedankt voor jullie aandacht.

Je APN gewoon met de Android settings uitzetten is een onbetrouwbare methode, want veel apps kunnen hem weer volautomatisch aanzetten. Lookout zet hem bijvoorbeeld uit zichzelf aan om zichzelf te updaten.

Je kan het beste APNdroid installeren, of Quick Settings en de “rename APN” methode gebruiken. Die apps geven je APN tijdelijk een andere naam waardoor er geen byte doorheen kan. Dat is de enige manier om er helemaal zeker van te zijn dat je telefoon niet achter je rug om dataverkeer je telefoonrekening inlekt.

Bewerkt (24 april 2013 13:50)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.