Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Manutjee

Manutjee

• Lid sinds 23 september 2011
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2012
  • 21:25

Hoi,

Ik heb eerder vandaag de Samsung Gio gekocht, en ben geconnect via Wifi maar heb geen internet.
Ik moet me aanmelden bij google (ivm de market/google play store) en dit wil ook niet omdat er geen goeie gegevensverbinding (o.i.d) aanwezig is. Kan dit komen omdat de SIMkaart nog geactiveerd moet worden (provider Simpel).

Ik heb alles al geprobeerd; Wifi aan/uit, dataverkeer uit/aan gezet. Ik heb geen flauw idee wat ik verder kan doen. De SIMkaart van Simpel moet dus nog geactiveerd worden…

Toevoeging: De site werkt nu weer ongeveer, en er staat dus dat GPRS geblokeerd is. Hoe kan dit?

Bewerkt (24 april 2013 14:45)
barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2012
  • 07:57

effe uw vraag overlopen ,

“wifi aan” dus je wil op een wifi netwerk connecteren . Maw je moet je wep key invullen van de wifi router , tenzij die open staat.

“connecteren via data verkeer” , ten eerste moet je provider dit toelaten op uw simkaart , moet je eventueel een abo voor hebben .

voor deze heb je gee “WIFI” nodig. alleen data verkeer toegelaten.

PAS OP !!!!!!!!!!!!!! let op je data traffic want deze kan heel duur oplopen.

ik denk dat je wifi en data begrippen door elkaar haalt.

grtz barre

Grtz Barre

Manutjee

Manutjee

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2012
  • 12:04

Ik ben er dus achter dat de GPRS geblokkeerd is bij Simpel…
Ook via wifi heb ik geen internet ondanks dat die wel verbonden is.
Waarom blokkeerd Simpel dan de GPRS? Heb rondgekeken hier, en ben niet de enige die dat heeft… Slechte zaak.
Ik haal ze dus niet door elkaar maar ze werken dus geen van beide.

Hielko

Hielko

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 515
  • Reputatie 0
  • 2 mei 2012
  • 18:08

Je wifi zou gewoon moeten werken, los van of je abonnement wel/geen data verkeer ondersteunt. Dus iets in je instellingen met wifi is mogelijk niet in orde. Dat kan op je telefoon zijn, of op je router. Mijn suggestie is om eerst bij iemand anders met werkend wifi te proberen daar op het wifi netwerk te komen. Als dat goed werkt, weet je in ieder geval dat je telefoon het doet. Dan is het nog een kwestie van thuis alles goed nakijken.

Manutjee

Manutjee

• Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2012
  • 01:08

Heb het opgelost… Simpel is sowieso bezig met onderhoud, dus kan daardoor geen wijzigingen doen maar moest handmatig ff het internet instellen en het toestel werkt nu via Wifi. Wel werkt het internet (nog) niet buiten Wifi om wegens de GPRS blokkade…

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.