Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2012
  • 13:41

bedankt swa , had ergens gelezen als je link2sd en rommanager tesamen gebruikt je er nu meer kan uithalen.

geen punten van waar men moet op letten?

Bewerkt (24 april 2013 15:01)

Grtz Barre

Jwz-Swa

Jwz-Swa

• Lid sinds 20 mei 2012
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2012
  • 14:37

Zeker!

Bij het converteren en/of verplaatsen van apps moet je goed opletten dat je een backup van de app hebt!
Ik heb namelijk geprobeerd de Stock browser te converteren en naar de SD kaart te verplaatsen. Er stond dat het gelukt was, maar stiekem heeft hij gewoon de hele app verwijderd. Let daar dus op!

Ik zal nog even doorzoeken naar andere problemen.

Bewerkt (24 april 2013 15:01)
Froony

Froony

• Lid sinds 09 oktober 2011
  • Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 11:26

Ik ben ook iets te fanatiek aan de slag gegaan en heb m'n Contacten app geconverteerd naar gebruiker-app, slecht idee, want ook bij mij is ie gewoon verwijdert. Nou dacht ik ‘m wel terug te krijgen door de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar nee. Ook een full wipe mocht niet baten. Moet ik nu m’n ROM opnieuw flashen of is er een makkelijkere manier? Zou iemand me anders duidelijk kunnen uitleggen hoe ik dit doe?

Bewerkt (24 april 2013 15:02)
barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 11:31

hebben jullie de tool “mini partition” gebruikt

zeer handig en vlug.

dit dient om je sd te splitsen een Fat gedeelte en een EXT3 of 4 gedeelte zonder je sd kaart te formateren(behoud al je data)

je moet dit doen want link2sd heeft een EXT3/4 partitie nodig.

grtz barre

ben momenteel aan het experimetern ermee, ik update wel

TIP

zoals SWA zegt eerst backuppen daarna experimenteren
(gebruik titanium backup)

Grtz Barre

Jwz-Swa

Jwz-Swa

• Lid sinds 20 mei 2012
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 11:38

Is mini partition een app?

Froony, ja, je moet je ROM opnieuw flashen om de ontbrekende systeem-apps terug te zetten.

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 11:49

inderdaad is een windows freeware proggie

Best Free Partition Manager Freeware and free partition magic for Windows 7, Windows 8, Windows Vista and Windows XP 32 bit & 64 bit. MiniTool Free Partition Manager Software Home Edition. hierbij de link

citaat van de DEV
What you need for linking applications:
- root permission
- a second partition on your SD card. You should have two partitions on SD card and both should be primary

The first FAT partition is your standard SD card storage. The second partition is used for application files and can be ext2, ext3, ext4 or FAT32.
ext4 is the latest ext format but several ROMs have issues with it while fewer have issues with ext3 and ext2. FAT works on all ROMs.

I use free “MiniTool Partition Wizard Home Edition” (windows application) for this.
You can create the second partition without repartitioning, formatting or deleting your existing partition with this tool. Connect your SD card to PC with a card reader or phone itself and make it visible as a drive. Open Minitool select this drive and resize down FAT partition, you will see an unallocated area at the end of the card. Create ext2, ext3 or FAT32 partition in that area (create as primary, not logical), click apply. Unplug from the PC and reboot the phone. (To be on the safe side backup your SD card data before starting)

- That's all. Just install Link2SD, it will do all necessary. No need to copy files or run scripts.*
* Some phones lack the ext2, ext3 or ext4 file system support and you may get mount errors like “no such device”, “invalid argument”. These phones need a matching ext2.ko or ext3.ko modules and even some additional modules to be able to mount.
Using FAT32 on the second partition will eleminate such problems, because FAT32 is supported on all phones.

zeer gemakkelijk in gebruik en snel , hulp nodig ? laat maar weten.

als je dit doet werkt link2sd perfect (ik heb wel mijn sd een EXT3 primary partitie bijgevoegd ermee)
grtz barre

Grtz Barre

Jwz-Swa

Jwz-Swa

• Lid sinds 20 mei 2012
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 11:52

Met mijn engels is niets mis, maar ik snap de partition, ext, primary, enz taal (nog) niet echt goed. Het zou echt super zijn als je kleine tuto voor me kan maken met de stappen. Dan snap ik het ook weer en kan ik er later anderen weer mee helpen.

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 12:11

komt eraan , met plezier

Grtz Barre

Jwz-Swa

Jwz-Swa

• Lid sinds 20 mei 2012
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 12:45

Top, alvast bedankt!

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 13:47

http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-gio/35075-partitie-maken-met-mini-tool-partitie-wizard-link2sd-app.html

desbetreffende topic

Grtz Barre

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.