Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

B@Zzz...

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 20:43

Goedenavond,
Hopelijk kan iemand mij (of eigenlijk mijn vrouw) helpen met een extreem langzame galaxy Gio.
Als ze iemand wil bellen duurt het zo'n 20 seconden voordat de telefoonlijst zichtbaar is. Als er vervolgens een naam gekozen wordt duurt het weer erg lang voordat de telefoonnummers zichtbaar zijn en dan duurt het weer een hele tijd voordat er gebeld kan worden… Al met al duurt de actie om iemand te bellen al snel een minuut. Lekker als handig als je 112 moet bellen ;-)
Ik heb m een paar dagen geleden teruggezet naar de fabrieksinstelling en de sdcard geformateerd maar dat helpt dus ook al niet. Het gaat dan even goed maar nu is ie weer veel te langzaam.
Er staan bijna geen apps op, draait op originele rom en standaard launcher. Telefoon is wel simlock vrij gemaakt.
Ik heb zelf ook een Gio, staat overvol met apps (geheugen is vol…) draai met go launcher en is ook simlock vrij gemaakt.
Echter heb ik nergens last van…

Iemand een idee hoe dat zou kunnen en wat we er aan kunnen doen?

Alvast bedankt voor de tips namens mijn vrouw!

Bewerkt (24 april 2013 15:02)

Telefoon: Moto G6
Watch: Fossil Carlyle
Car: Isudar Android Car audio
Tablet: Asus TF300T (maar die is volgens mij al een tijdje dood…)

tyn95

tyn95

• Lid sinds 03 juni 2012
  • Berichten 50
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 21:32

even update naar de nieuwste software van samsung

even naar Samsung.nl gaan en dan Kies downloaden het programma“Kies” telefoon aankopellen en update!

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 17 juni 2012
  • 21:45

Er is android versie 2.3.6 voor de Gio uit. Maar kijk eerst eens even hoeveel ram geheugen vol zit. Normaal gesproken zou je toch 30-50 mb vrij moeten hebben om de telefoon een beetje soepel te laten lopen.
De app Fast Reboot kan helpen deze is hier te downloaden echt een aanrader. Ook kan het zijn dat er een app is die op de achtergrond draait, ook deze sluit je af met fast reboot. Een andere app namelijk Android Assistant, hier te vinden, is een gereedschapkistje voor je telefoon. Bij openen zie je precies hoeveel ram vrij is en hoeveel in gebruik, ook zie je hoeveel je cpu (processor) van je telefoon beladen is. Bij proces zie je welke apps allemaal draaien en deze kan je selecteren en afsluiten. Bij gereedschappen heb je een boel tools, ik zelf vind Cache schoonmaken en systeem schoonmaken erg fijne want ik maak regelmatig aardig wat mb's vrij.

B@Zzz...

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 17 juni 2012
  • 23:01

Bedankt voor de antwoorden, ik heb m van de week al geupdate naar de nieuwe versie. Was ik nog vergeten te vermelden.
Ik heb zojuist advanced task killer er op gezet. Eens kijken of dat iets brengt.
Volgens mij was er inderdaad nog zo'n 50mb over toen ie zo langzaam was. Maar als ik alle processen killer met atm is ie weer snel….

Er zit dus blijkbaar toch ergens een proces te.vervelen. Terwijl er bijna niets op staat en er voldoende ram vrij is????

Zijn de 2 andere programma's hetzelfde als atm?

Bewerkt (24 april 2013 15:03)

ianknipscheer

ianknipscheer

• Lid sinds 05 april 2012
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2012
  • 07:31

een task killer kun je beter niet gebruiken. het killt een app en zorgt dat die app in het geheugen komt met als gevolg dat je mobiel langzamer wordt. het android besturingssysteem is zo opgesteld dat hij geheugen vrij maakt als hij meer ram nodig heeft. je hebt een task killer dus niet nodig

B@Zzz...

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2012
  • 11:57

Gisteravond leek het dus wel te werken, straks eens vragen of ie het vandaag ook nog goed gedaan heeft.
Wat is het verschil met een taskkiller en die andere progjes in dit topic?

ianknipscheer

ianknipscheer

• Lid sinds 05 april 2012
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2012
  • 16:22

die andere programmas zoals cache cleaner verwijderen het tijdelijk geheugen. task killer sluit de app helemaal, en zet hem in het geheugen. mijn tip probeer cache cleaner en gebruik geen task killer

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2012
  • 16:29

probeer eens fast reboot , deze kan je ook shedule laten doen.

Grtz Barre

MrGlenneke

MrGlenneke

• Lid sinds 28 april 2012
  • Berichten 233
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2012
  • 16:59

Even een paar minuten afzetten en eventueel de batterij eruit halen kan je ook eens proberen.

B@Zzz...

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 18 juni 2012
  • 18:22

Toch snap ik ergens iets niet… Misschien dat iemand mij dat kan uitleggen.
1: M'n cache zijn toch eigenlijk gewoon tempfiles die op je “harde schijf” van je telefoon staan? Staat dan toch los van je ram?

2: Verder ben ik nog aan het testen met de taskkiller maar dat lijkt toch wel te werken in tegenstelling tot de adviezen die ik krijg.
Zojuist was ie weer extreem langzaam (dat is dan bij iedere app of functie) ik had toen 60mb ram over en er stond maar 1 app echt open. Vervolgens kill ik alle tasks met de taskkiller en vervolgens werkt de telefoon weer super!
(3: volgens mij gebeurt er dan toch hetzelfde als een fast reboot?)
4:Maar als laatste “hoofdvraag”; waarom is de Gio zo langzaam?

Ik heb er ff nummers bij gezet, dat maakt het antwoorden wat makkelijker en overzichtelijker

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.