Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

B@Zzz...

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 08:44

Er is nu heel veel te doen over de nieuwe release van CM9. Aangezien de versie nog steeds niet 100% stabiel en compleet is, heb ik een aantal vragen:

Zit er veel verschil tussen CM7 en Cm9?
Is deze ook beschikbaar voor de Gio?
Loopt ie daar ook goed op?
Is er ook CM8?

Wie kan mij hier antwoord op geven?
Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 15:12)

Telefoon: Moto G6
Watch: Fossil Carlyle
Car: Isudar Android Car audio
Tablet: Asus TF300T (maar die is volgens mij al een tijdje dood…)

kevenvz

kevenvz

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 08:56

B@Zzz...;320371
Er is nu heel veel te doen over de nieuwe release van CM9. Aangezien de versie nog steeds niet 100% stabiel en compleet is, heb ik een aantal vragen:

Zit er veel verschil tussen CM7 en Cm9?
Is deze ook beschikbaar voor de Gio?
Loopt ie daar ook goed op?
Is er ook CM8?

Wie kan mij hier antwoord op geven?
Alvast bedankt!

Er zit duidelijk veel verschil tussen cm9 en cm7. Cm9 is android 4.0(ice cream sandwich), waar cm7 android 2.3(gingerbread) heeft.

Ja, ze zijn alle bij beschikbaar voor gio. Kijk maar eens op xda developers. Cm7 is helemaal af maar cm9 bijna ook, cm9 moet gwn nog een paar bug fixes en tweaks. Ik zal cm9 kiezen(run ik momenteel ook en runt goed)

Cm8 niet zo populair of is er niet? Ik weet het niet.

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 09:10

cm8 is honeycomb maar de niet populair onder de modders.

Grtz Barre

B@Zzz...

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 11:50

Dus eigenlijk is cm7 vrijwel hetzelfde als de standaard rom?

In cm9 zitten nog te veel bugs, daar wacht ik nog ff mee (al word ik wel steeds ongeduldiger)

Telefoon: Moto G6
Watch: Fossil Carlyle
Car: Isudar Android Car audio
Tablet: Asus TF300T (maar die is volgens mij al een tijdje dood…)

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 13:10

B@Zzz...;320439
Dus eigenlijk is cm7 vrijwel hetzelfde als de standaard rom?

In cm9 zitten nog te veel bugs, daar wacht ik nog ff mee (al word ik wel steeds ongeduldiger)

hehehe

cm7 is gebaseerd op gingerbread dus op de stock rom , dus veel veranderingen zijn er niet .
Grafisch wel en enkele tweaks tov de stock.
cm9 is gebaseerd op andere android sdk , grootste probleem bij cm9 zijn de producenten van android smartphones omdat deze geen sources vrijgeven , daardoor moeten DEVs alles zelf doen .
En dat kost tijd natuurlijk.

Grtz Barre

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 16:37

- Ja, er zit heel veel verschil tussen de CM7 en CM9, CM7 is namelijk gebouwd op Gingerbread en CM9 op ICS.
- Ja, zowel CM7 als CM9 is beschikbaar voor de Gio. Of het daar goed op loopt, kan ik vanuit persoonlijke ervaring geen antwoord op geven.
- Nee, er is geen CM8. CM8 was origineel vrijgehouden voor Honeycomb, maar aangezien Google de broncode hier nooit voor heeft vrijgegeven, is er nooit is mee gedaan verder,

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 16:43

barremans;320469
hehehe

cm7 is gebaseerd op gingerbread dus op de stock rom , dus veel veranderingen zijn er niet .
Grafisch wel en enkele tweaks tov de stock.
cm9 is gebaseerd op andere android sdk , grootste probleem bij cm9 zijn de producenten van android smartphones omdat deze geen sources vrijgeven , daardoor moeten DEVs alles zelf doen .
En dat kost tijd natuurlijk.
Dat klopt niet wat je zegt, in ieder geval voor het grootste deel niet.
CM7 is inderdaad gebaseerd op stock Gingerbread en CM9 is gebaseerd op stock ICS.
Echter wat jij zegt dat “Android Smartphones producenten” het probleem zijn, raakt kant nog wel, aangezien die niks van doen hebben met de custom rom van Cyanogenmod.

De enige “sources” die vrijgegeven moet worden, is de source code van ICS en die is gewoon voor iedereen te downloaden (Downloading the Source Tree | Android Open Source)
Wel zijn er andere oorzaken waarom het ontwikkelen van CM9 lang duurt: voor iedere telefoon dient er een aparte versie gemaakt te worden en nog belangrijker, CM9 is van de grond af aan helemaal opnieuw gebouwd tov CM7.

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 11 juli 2012
  • 18:02

producenten hebben inderdaad niks met modden te maken maar wel met de hardware erin , en zolang ze de hardware resource niet vrijgeven kan je niet alles optimaal gebruiken , zie de problemen over camera in ics mod van mcclaw .

met de android open source heb je inderdaad sdk voor android maar geen hardware info en dat is aan de producenten om vrij tegeven

grtz barre

Grtz Barre

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.