Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Eefje1807

Eefje1807

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2012
  • 22:14

Goedeavond iedereen

Ik wil graag van mijn samsung gio fotos overzetten naar de pc. Er word op internet heel netjes aangegeven hoe dit te doen en op mijn vriend zijn galaxy 2 lukt dit prima maar ik stagneer bij instellingen-draadloos en netwerken- dan moet er usb optie zijn die tussen bluetooth en tethering moet staan. Alleen heb ik die niet en kan geen fotos over zetten nog iemand dit porbleem en hoe is he op te lossen?

Groetjes en alvast dank! Eva

Bewerkt (24 april 2013 15:15)
jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 17 juli 2012
  • 22:22

Je kunt altijd de gratis app airdroid gebruiken. Werkt via wifi en werkt goed.

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2012
  • 22:34

En via usb?lukt het dan?

Grtz Barre

jwhoutepen

jwhoutepen

• Lid sinds 18 juli 2011
  • Berichten 1561
  • Reputatie 50
  • 17 juli 2012
  • 22:38

Niet met airdroid. Heb geen idee waarom het via usn niet wil lukken bij je.

Eefje1807

Eefje1807

• Lid sinds 17 juli 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2012
  • 22:46

Eefje1807;323084
Goedeavond iedereen

Ik wil graag van mijn samsung gio fotos overzetten naar de pc. Er word op internet heel netjes aangegeven hoe dit te doen en op mijn vriend zijn galaxy 2 lukt dit prima maar ik stagneer bij instellingen-draadloos en netwerken- dan moet er usb optie zijn die tussen bluetooth en tethering moet staan. Alleen heb ik die niet en kan geen fotos over zetten nog iemand dit porbleem en hoe is he op te lossen?

Groetjes en alvast dank! Eva

Dank voor de reacties ik ga op zoek

soukyaki

soukyaki

• Lid sinds 03 januari 2012
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2012
  • 06:52

Er staat geen USB functie tussen bij jou mobiel (misschien wel bij de S2, die heb ik zelf niet), ik heb een galaxy ace en ik heb het ook niet, je moet je mini usb naar pc kabel in je mobiel stoppen en op je pc aansluiten, en de goede drivers installeren, en dan zou het allemaal moeten werken.

Froony

Froony

• Lid sinds 09 oktober 2011
  • Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2012
  • 13:58

Er zijn anders nog genoeg alternatieven, uploaden in Dropbox, Google Drive of andere Cloudservice, op SD-kaart zetten en die in je PC stoppen of eventueel via bluetooth sturen/mailen.

Hielko

Hielko

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 515
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2012
  • 19:32

Als je de usb kabel verbindt tussen je computer en je gio, dan zou je in het menubalkje een melding moeten krijgen, als je het menubalkje openveegt, kun je op de melding de optie aanklikken om bestandsoverdracht te gaan doen. Zo is het in ieder geval bij mij. Succes!

jhmobile

jhmobile

• Lid sinds 18 juli 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2012
  • 21:59

Natuurlijk zijn er allerlei manieren en heeft eenieder zijn voorkeur. Voor diegenen die even het usb kabeltje in de pc willen steken en dan bestanden met de pc wil uitwisselen ken ik 2 methodes:

1. Methode-1 (gio)
Er is een windows driver nodig om een usb verbinding via de verkenner op te zetten (zoals met geheugenkaarten en usb sticks). Dit is via een lastige weg mogelijk. Maar bij mij lukte het ook door Samsung Kies op de windows PC te installeren (Kies kun je gratis van de officiele samsung website downloaden). Dan wordt ook de usb driver voor de gio meegeinstalleerd. Je hoeftKies niet op te starten (dit raad ik zelfs sterk af, behalve als je je firmware wilt upgraden). Na installatie van Kies even PC herstarten. Na opstarten PC (niet Kies opstarten)prik je via de USB kabel de telefoon in de PC. De eerste keer duurt dit even en dan krijg je in de verkenner een schijfletter met je bestanden. Hier kun je zelf mappen aanmaken, bestanden naartoe kopieren en ook overhalen naar de PC. Laat staan wat je niet kent, want je ziet ook systeem-mappen van bijvoorbeeld Android App's.

2. Methode-2 (gio)
Deze methode viel me pas onlangs op. Mijn gio heeft Android 2.3.6 (evt. naar laatste firmware, te updaten via Samsung Kies), ik weet niet of de vorige telefoon software versie deze mogelijkheid ook had. Gewoon even testen dus (en zo niet dan desgewenst via Kies updaten).
Voordat je begint mag de gio niet met de PC verbonden zijn (usb kabel dus uit de PC).
Ga nu vanuit hoofdscherm van de gio met de menuknop linksonder naar "Instellingen“, kies daar ”Draadloos en netwerken“, vervolgens ”USB-hulpprogramma's“, druk op één of twee keer op OK, druk dan op ”Opslag verbinden met pc" en volg de aanwijzingen (=USB kabel aansluiten op PC). Je kunt dan via de verkenner de telefoon benaderen.
Dit werkt op iedere windows pc (je hoeft Kies niet te installeren).
(je hebt nu de usb instelling van de telefoon verandert, de volgende keer krijg je automatisch de vraag of je met de pc wilt verbinden zonder dat je door menu's heen hoeft (zoals gemeldt in de post hierboven)).
Let op: als je verbonden bent, kun je de telefoon in principe niet gebruiken want de SD-kaart is dan aan de PC gekoppeld. Verder laadt de accu op zolang de telefoon via USB aan de PC hangt.

Succes.

NB: voor de samsung galaxy-S werkte het altijd al eenvoudiger (zonder Kies te installeren om deze als een USB stick te benaderen). Iedere windows PC herkent deze telefoon automatisch en kent schijfletters toe (ja, bij deze telefoon zijn het er 2: 1x intern en 1x externe SD kaart). Wel bij USB-instelling op de telefoon kiezen voor Massaopslag (voordat je met pc verbindt).

jhmobile

jhmobile

• Lid sinds 18 juli 2012
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2012
  • 22:05

Natuurlijk zijn er allerlei manieren en heeft eenieder zijn voorkeur. Voor diegenen die even het usb kabeltje in de pc willen steken en dan bestanden met de pc wil uitwisselen ken ik 2 methodes:

1. Methode-1
Er is een windows driver nodig om een usb verbinding via de verkenner op te zetten (zoals met geheugenkaarten en usb sticks). Dit is via een lastige weg mogelijk. Maar bij mij lukte het ook door Samsung Kies op de windows PC te installeren (Kies kun je gratis van de officiele samsung website downloaden). Dan wordt ook de usb driver voor de gio meegeinstalleerd. Je hoeftKies niet op te starten (dit raad ik zelfs sterk af, behalve als je je firmware wilt upgraden). Na installatie van Kies even PC herstarten. Na opstarten PC (niet Kies opstarten)prik je via de USB kabel de telefoon in de PC. De eerste keer duurt dit even en dan krijg je in de verkenner een schijfletter met je bestanden. Hier kun je zelf mappen aanmaken, bestanden naartoe kopieren en ook overhalen naar de PC. Laat staan wat je niet kent, want je ziet ook systeem-mappen van bijvoorbeeld Android App's.

2. Methode-2
Deze methode viel me pas onlangs op. Mijn gio heeft Android 2.3.6 (evt. naar laatste firmware, te updaten via Samsung Kies), ik weet niet of de vorige telefoon software versie deze mogelijkheid ook had. Gewoon even testen dus (en zo niet dan desgewenst via Kies updaten).
Voordat je begint mag de gio niet met de PC verbonden zijn (usb kabel dus uit de PC).
Ga nu vanuit hoofdscherm van de gio met de menuknop linksonder naar "Instellingen“, kies daar ”Draadloos en netwerken“, vervolgens ”USB-hulpprogramma's“, druk op één of twee keer op OK, druk dan op ”Opslag verbinden met pc" en volg de aanwijzingen (=USB kabel aansluiten op PC). Je kunt dan via de verkenner de telefoon benaderen.
Dit werkt op iedere windows pc (je hoeft Kies niet te installeren).

Succes.

NB: voor de samsung galaxy-S hoef je Kies niet te installeren om deze als een USB stick te benaderen. Iedere windows PC herkent deze telefoon automatisch en kent schijfletters toe (ja, bij deze telefoon zijn het er 2: 1x intern en 1x externe SD kaart). Wel bij USB-instelling op de telefoon kiezen voor Massaopslag (voordat je met pc verbindt).

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.