Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Froony

Froony

• Lid sinds 09 oktober 2011
  • Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2012
  • 20:59

BOOTANIMATIONS

Hallo!

Ik heb het eigenlijk niet zo met het CM9 bootlogo, dus ik ging op zoek naar iets anders en ik wil graag met jullie delen wat ik gevonden heb.

In deze thread de beschikbare bootanimations voor ons toestel en een uitleg hoe je ze moet gebruiken. Bovendien staat hierboven een poll waarmee je kunt aangeven wat jouw favoriete bootanimation is. Je kunt je keuze eventueel toelichten in een post. Ook voor andere bootanimations, graag een reactie plaatsen.
Het is mijn eerste echte thread op dit forum, dus verbeter mij gerust!

Bootanimations
Bootanimation of bootlogo is het opstartscherm van je telefoon. Eerst krijg je een Samsung logo te zien, daarna een Galaxy Gio logo en tenslotte de bootanimation. En die laatste kun je zelf aanpassen, mits je roottoegang hebt. De standaard bootanimation die op je toestel staat is er eentje van Samsung. Als je een custom ROM flasht kan je bootanimation daarmee ook veranderen. Enkele bootanimations:

Beschikbare bootanimations voor de Galaxy Gio
Je kunt alle beschikbare bootanimations voor Android veilig gebruiken, al zullen sommigen niet werken omdat ze niet voor ons toestel geschikt zijn. In dat geval blijft het scherm gewoon zwart in plaats van dat er een bootlogo verschijnt, maar dit heeft verder geen gevolgen.
Als je zeker wilt weten dat de bootanimation voor je toestel geschikt is kun je het best op XDA kijken. Je mag toch aannemen dat hier alleen bootanimations worden gepost die werken op ons toestel. Je kunt ook op sites als Android Boot Animations - Your One Stop Source for Bootanimation.zip for Android! kijken en gewoon uitproberen of een logo werkt. Mocht je keuzes krijgen qua formaten, ga dan voor 480×320 pixels (HVGA), dat is de schermresolutie van de Galaxy Gio. Bootanimations van dat formaat zullen dus vrijwel altijd werken. Zelf gebruik ik het Android Scribble bootlogo.

Hoe gebruik ik een custom bootanimation?
Benodigdheden
  • Een toestel met roottoegang.
  • Indien je het vanaf je PC wilt downloaden een kabeltje of SD-kaart voor het overzetten.
  • Een paar minuten van je tijd.
  • Een bootanimation.zip file.
  • Bestandbeheer-app waarmee je op de root van je toestel kunt komen.
Tutorial - Handmatig
  1. Maak een back-up van je huidige bootanimation.zip. Deze is te vinden onder /system/media. Kopieer het bestandje naar je SD-kaart of sla het op in de cloud.
  2. Zorg dat de bootanimation die je gedownload hebt, de naam bootanimation.zip heeft. Bij Windows Vista & 7 wordt het .zip niet weergegeven, let dus op dat je straks niet .zip.zip krijgt. Als dit het geval is, verplaats je dit bestand naar je SD-kaart.
  3. Kopieer het bestand vervolgens vanaf je SD-kaart naar /system/media, en kies plakken (Paste). Mogelijk moet je de /system/media map nog uit de read-only modus halen. Hoe je dit doet verschilt per File Manager, bij Root Explorer staat het rechtsbovenin.Er zal gevraagd worden of je het zeker weet, omdat er al een bootanimation.zip in de betreffende map staat die dan overschreven wordt. Kies voor Confirm, Yes of Ja (o.i.d.).
  4. Als er geen foutmelding komt is je bootanimation succesvol geïnstalleerd, start je toestel opnieuw op om te kijken of ie werkt!
Bootanimation apps
Het kan nog gemakkelijker, er zijn namelijk verschillende apps beschikbaar in de Google Play Store waarmee je met enkele aanrakingen je bootanimation kan veranderen. Ook hiervoor zul je roottoegang nodig hebben.

Zelf een bootanimation ontwerpen
Vind je geen leuk bootlogo of wil je zelf ermee aan de slag? Volg dan deze tutorial om er een te creëren. Hierbij ook een video-tutorial:
http://youtu.be/FBDNIESLUQM
Dit is wel wat lastiger, maar als je goed de stappen volgt moet het te doen zijn.
Minder moeilijk is het ontwerpen van je bootanimation met Boot Animation Factory. Dit is een programma waarmee je ook meteen een preview kunt zien van je bootanimation, zodat je 'm niet steeds op je toestel hoeft uit te proberen.
Bedankt barremans voor de tip!

Hopelijk kunnen jullie er wat mee
Groet,
Frank

Bewerkt (24 april 2013 15:19)
Verwijderd_Account_07112017

Verwijderd_Account_07112017

• Lid sinds 18 mei 2012
  • Berichten 213
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2012
  • 21:49

Froony;326268
Ik kan het me haast niet voorstellen, maar mocht je toestel toch schade oplopen tijdens dit proces, ben ik NIET aansprakelijk, even voor de duidelijkheid

Je moet niet bang zijn, in het ergste geval krijg je zwart beeld te zien omdat je bootanimation er niet is, dit heeft geen effect op je telefoon, hij boot dan nog gewoon normaal!

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2012
  • 09:16

nice intro voor het instellen van de bootanimation screen

voor de mensen die zelf een willen maken , gebruik het gratis graphic proggie namelijk GIMP GIMP - Downloads

meer info How to make your own boot animations (with sound if you want) - xda-developers

of gebruik Bootanimation Factory http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1678540

Grtz Barre

Jwz-Swa

Jwz-Swa

• Lid sinds 20 mei 2012
  • Berichten 212
  • Reputatie 0
  • 30 juli 2012
  • 16:22

Nog een leuk weetje. Als je een leuke bootanimation gevonden hebt die helaas niet voor jou schermgrootte is, kun je de grootte gewoon veranderen. Er zijn twee manieren:

1e -Pak een hamer, en sla aan de zijkanten van je toestel om zo de gewenste schermgrootte te creeren.

2e - open bootanimation.zip en ga naar desc.txt. Edit dit bestand en verander de standaard resolutie die in de desc staat.

Bewerkt (24 april 2013 15:20)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.