Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 11 september 2012
  • 18:32

Hallo,

Wellicht een beetje een onduidelijke titel maar ik kwam iets raar tegen.

Mijn mams heeft de galaxy Gio draaiend op Android 2.3.6 XEN ipv DB. Zij heeft hier al meer problemen mee gehad maar die heb ik zelf weten op te lossen.

Het probleem:

Moeders kreeg weer meldingen dat er updates beschikbaar waren voor enkele applicaties en aangezien zij daar nooit zin in heeft was het: “HIER! Mag jij doen.”
Goed, ik ga bezig en ik update de applicaties. Zij maakt tevens gebruik van battery indicator ( dat ding waarbij je je accupercentage in getallen ziet staan in je notificatie balk)
Deze gaf 47% aan. Ik denk: “Dat is netjes daar kan ze nog een dag mee doen aangezien zij deze niet altijd gebruikt.” Ik knipper een keer met mijn ogen en ik zie tot mijn verbazing dat de indicator 37% aangeeft en dat het symbool nu niet meer groen maar geel is geworden.

Goed ik denk al meteen: “Hier klopt iets niet.” Dus ik ga naar Instellingen > Applicaties > Batterij gebruik. Ik zie hier dus gelijk de grafiek. De grafiek laat een “trap” zien. Dus een rechte lijn voor een poos dan loodrecht naar beneden en dan weer een rechte lijn ( op het moment heb ik hier ,nog, geen screenshot van ). Ik zit heel droog te scrollen tussen het lijstje aan applicaties die je bij het grafiekje ziet staan en ik zie dat binnen 3 tellen de indicator 27% > 24% > 21% > 19% > 19% aangeeft. Ik zag gewoon letterlijk de hoeveelheid acculading droppen terwijl ik zat te scrollen.

Ik snap er dus niks van. De ROM zelf lijkt me sterk. De ROM is wel geflasht via ODIN, mocht deze informatie relevant zijn.

De vraag die dus brand: DAFUQ HAPPEND?

Bewerkt (24 april 2013 15:33)
Justindelta

Justindelta

• Lid sinds 22 december 2011
  • Berichten 180
  • Reputatie 0
  • 11 september 2012
  • 18:47

Hmm, Ik denk de rom eerder.
Of het moet een app zijn maar ik heb dit ook aan de hand gehad en heb het nog steeds, het is maar af en toe

Hydragon1

Hydragon1

• Lid sinds 09 mei 2012
  • Berichten 335
  • Reputatie 0
  • 11 september 2012
  • 19:39

misschien een keer een battery calibrate proberen? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nema.batterycalibration&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5uZW1hLmJhdHRlcnljYWxpYnJhdGlvbiJd

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 11 september 2012
  • 20:09

Na iedere flash , altijd je batterij hercalibreren, is een must.

Grtz Barre

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 11 september 2012
  • 20:16

barremans;338956
Na iedere flash , altijd je batterij hercalibreren, is een must.

Ik doe altijd wipe batterystats na het flashen van een ROM.

Froony

Froony

• Lid sinds 09 oktober 2011
  • Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 11 september 2012
  • 20:19

Dat is hetzelfde als wat er gebeurd bij het kalibreren, dus daar kan het in ieder geval niet aan liggen. Ik zou de ROM even opnieuw flashen of anders toch een andere ROM proberen
Heel vreemd dit.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.