Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Froony

Froony

• Lid sinds 09 oktober 2011
  • Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 11 september 2012
  • 19:52

Hallo mensen,

Om de berichten over CM10 en het AOKP gescheiden te houden, even een nieuw topic. Alles over Cyanogenmod10 kan hier gedeeld worden, in deze thread gelieve alleen posten over de AOKP releases.

Android Open Kang Project.
AOKP staat voor Android Open Kang Project. Deze naam is afgeleid van Android Open Source Project, wat het “kale” Android is. Voor de grap werd het Android Open Kang Project, maar het werd uiteindelijk een succes.

Verschillen CM10 en AOKP.
​OnderdeelAOKPCM10ROM Manager optiesMeer opties, handig samengevoegdMinder te customizenVrije ruimteVeel meer vrije ruimteStaat snel vol

Wat werkt er niet?
Bij de eerste builds zijn er vrijwel altijd onderdelen die niet werken. In deze ROM zijn dat:

• Live Wallpapers
  • Camcorder
  • Panorama foto's
  • USB tethering
  • WiFi tethering
  • HQ video playback

Verder lijkt alles te werken, dit is gebaseerd op mijn eigen bevindingen, aangezien er nog geen changelog beschikbaar is.

Screenshots.

​

​

Het team.
De mensen die ervoor hebben gezorgd dat wij van deze ROM kunnen genieten zijn:

• TheWhisp
  • rohan007
  • michie
  • hrk
  • erikcas
  • tilal6991
  • KonstaT
  • marcin1147
  • lagloose
Downloads.
Je kunt de laatste downloads ook vinden op de site van Jellaxy:Gio | Welcome to Jellaxy
De bovenste is de meest recente versie, maar dat is natuurlijk ook aan de datum te zien.

Flash-instructies.Voor degenen die nog niet thuis zijn in de wereld van het flashen, zal ik uitleggen hoe je AOKP op je Samsung Galaxy Gio krijgt. Als dit de eerste keer is dat je een custom ROM installeert, heb je misschien je toestel nog niet geroot. Dit is noodzakelijk voor het flashen van welke custom ROM dan ook. Barremans legt uit hoe dit moet in de quote hieronder. Hierin wordt eveneens uitgelegd hoe je ClockworkMod installeert, waarmee je uiteindelijk de AOKP (of een andere ROM) kunt flashen. Ik heb de quote aangepast aan deze ROM.
Mocht er iets fout gaan tijdens deze stappen zijn wij niet verantwoordelijk, het is dus op eigen risico!

barremans;309866
Hoe te rooten?
Root je Gio met Gingerbread 2.3.3:

1. Download: Update.zip
  2. Kopieer de .ZIP file naar je SD-kaart.
  3. Zet je telefoon uit.
  4. Nu moet je je telefoon opstarten in recovery modus, dit kan je door de volgende combinatie te doen; midden knop en power knop tegelijkertijd indrukken en blijven induwen tot hij in recovery modus opstart.
  5. In recovery modus, zal je de optie zien: “update from SD Card”, selecteer deze, daarna zie jeeen lijst met daarin een file met de naam Update.zip, selecteer deze.
  6. Wacht enkele seconden (MAX 5 seconden!)
  7. Je telefoon is nu geroot

Je ziet wanneer je telefoon is opgestart dat Superuser bij je apps staat. Als dit niet het geval is, is het rooten mislukt.

Hoe Clockwork mod installeren?

1. Download: px-CWM-v2.zip
  2. Plaats het op de root van je SD-kaart (gewoon op de sd kaart plaatsen en niet onder een sub map)
  3. Start je telefoon op in Recovery Mode (zie hierboven voor instructies)
  4. Installeer deze CWM vanuit recovery modus (zelfde handeling als rooten maar dan de px-cwm file selecteren)

Back-up maken via CWM.
Terug in recovery modus opstarten. Selecteer backup mode en backup je complete ROM. Deze kan je nodig hebben om terug te keren naar je originele rom.

Backup via de Titanium Backup app.
Dit is optioneel dus niet direct nodig maar een aanrader want hiermee kun je een back-up maken van al je gegevens.
Deze kan je na het flashen of een factory reset terug zetten met alle opgeslagen gegevens:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.keramidas.TitaniumBackup&hl=nl

Flashen naar AOKP met CWM.

1. Download de laatste versie van AOKP van de Jellaxy Site en de Google Apps (http://dl.dropbox.com/u/24259958/gapps-jb-20120815-KonstaKANG.zip).
  2. Zet deze allebei op de root van je SD-kaart.
  3. Start je toestel op in Recovery Mode.
  4. Selecteer “Install zip from SD card”
  5. Selecteer “Choose zip from SD card”
  6. Selecteer de zip die je zojuist gedownload hebt.
  7. Selecteer “Yes - Install update”
  8. Wacht tot de installatie is uitgevoerd (niet panikeren op een zwart scherm, gewoon geduld hebben!)
  9. Kies meteen weer voor “Choose zip from SD card”
  10. Selecteer de gapps die je hebt gedownload.
  11. Selecteer “Yes - Install update”
  12. Ga terug naar het hoofdmenu van CWM en selecteer “Wipe data/factory reset”
  13. Bevestig je keuze.
  14. Selecteer “Reboot now”
  15. Laat de telefoon rustig opstarten.
  16. En geniet van Jelly Bean AOKP van Jellaxy op jouw Samsung Galaxy Gio!
Bedankt barremans!

Bewerkt (24 april 2013 15:33)
Justindelta

Justindelta

• Lid sinds 22 december 2011
  • Berichten 180
  • Reputatie 0
  • 11 september 2012
  • 20:36

Dit lijkt mij een interssante rom.

bruce_the_boss

bruce_the_boss

• Lid sinds 20 april 2011
  • Berichten 157
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 07:23

Heeft iemand hem misschien al eens gestest?

Ben vooral benieuwd of de GPS goed werkt?!

Galaxy Ace 2
ROM 5.0.2 Resurrection Remix® Lollipop v5.3.6

asro

asro

• Lid sinds 05 juli 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 09:01

GPS werkt zonder a2sd goed. Alleen als je a2sd gebruikt, dan onstaan er problemen(althans bij mij). De GPS doet het dan niet. Ik gebruik a2sd omdat ik navigon als navigatie heb.
Misschien dat er een oplossing is om gps in combinatie met a2sd wel werkend te krijgen?

michie

michie

• Lid sinds 12 september 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 11:10

Wij zijn inderdaad hetzelfde team als van CM10. GPS moet ik even inkijken, gebruik je mijn a2sd script ?

asro

asro

• Lid sinds 05 juli 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 16:35

Ja ik gebruik jouw script. (Via de jellaxy site)

Froony

Froony

• Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 16:52

GPS heb ik niet aan de praat gekregen, ondanks dat ik geen a2sd gebruik.
Verder werkt het tot nu toe prima.

Hydragon1

Hydragon1

• Lid sinds 09 mei 2012
  • Berichten 335
  • Reputatie 0
  • 14 september 2012
  • 06:50

iemand de AOKP al goed getest wil hem ook proberen want er werdt gezegt dat de AOKP variant sneller is en beter omgaat met het geheugen

Froony

Froony

• Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 14 september 2012
  • 17:31

Ik draai ‘m al een tijdje, maar ben weer terug naar CM10. Ik merk weinig verschil qua snelheid, batterij gaat wel iets langer mee, maar is ook geen extreem verschil. Blijft nog over de vrije ruimte en de ROM Manager opties. Je hebt wel duidelijk veel meer vrije ruimte, maar die heb je eigenlijk niet nodig met een SD-kaart erin. En wat betreft de ROM Manager opties, die zijn leuk, maar ook niet meer dan dat. Het verschil is niet heel groot met CM10, al was het bijv. wel handig dat je een weerwidget in de notificatiedrawer kon zetten. Het vergrendelscherm vond ik in AOKP wel minder mooi, rare indeling (alles rechtsboven).
Maar de stabiliteit is voor mij het grootste probleem. Na het indrukken van de home-button als het scherm vergrendeld is, duurt het nog een paar seconden voor het scherm ook daadwerkelijk oplicht en je kunt ontgrendelen. Ook is ie al enkele keren vastgelopen (niet overdreven vaak hoor) en zat er niets anders op dan een reboot. Maar vandaag was toch wel het dieptepunt. Op school liep die ineens vast tijdens het WhatsAppen en toen startte ie opnieuw op, althans, probeerde opnieuw op te starten. Hij bleef gewoon steken op het bootlogo waardoor ik ’m opnieuw moest flashen.

Misschien had ik me iets te positief ingesteld op deze eerste release van AOKP, maar ik zie er zeker wel toekomst in!

Froony

Froony

• Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 21 september 2012
  • 16:43

Nieuwe build beschikbaar!

Download 'm hier: Gio | Welcome to Jellaxy

Bewerkt (24 april 2013 15:35)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.