Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

KoenK

KoenK

• Lid sinds 12 september 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 12 september 2012
  • 22:33

hallo,

ik heb een best wel cruciaal probleem met mijn galaxy gio S5660.
Het probleem is volgens mij een “wifi-fout”. Ik zal even vertellen hoe ik er bij kom.

Vanochtend zat ik in de trein en had mn telefoon daarvoor thuis 100% opgeladen (met bijbehorende oplader). Enfin, ik was een beetje naar buiten aan het kijken en na +/- 30 minuten merk ik dat mijn broekzak warm werd. Wat bleek mijn telefoon was heel heet geworden(zoals bij intensief gebruik). Echter, ik heb de telefoon de hele tijd in mijn zak gehad en geen apps of dergelijke geopend gehad. Toen ik mijn telefoon uit mn zak haalde zag ik de battery indicator ineens veranderen in 20%. Oftewel in 30 minuten was er 80% weg. vervolgens ik verbaasd kijken waar het aan kan liggen en wat getest, resultaat: 10 minuten later was mijn telefoon compleet leeg.

Op school gekomen heb ik de telefoon aan mn laptop gehangen. Echter, de telefoon ging sneller leeg dan dat mn laptop kon laden leek het wel. Ik dacht dus dat het probleem zat in de batterij, die kapot was ofzo. Dus ik wisselde mijn batterij met n vriend van me(die heeft dezelfde telefoon en accu) en daarmee deed mijn telefoon het opzich prima, maar ik zag wel dat zijn batterij ook snel leeggetrokken werd door mijn telefoon.

Bij instellingen –> draadloze netwerken –> wifi-instellingen staat bij het bovenste vakje(dat vakje van verbinding maken enzo) Fout.Zodra ik druk op dat bovenste vakje van wifi inschakelen en uitschakelen verandert “fout” heel kort in “wifi inschakelen” waarna het binnen een seconde weer op “fout” springt. Indien ik de telefoon helemaal heb uitgezet, batterij er uit heb gehad, en weer opnieuw heb opgestart staat er niet direct “fout”. Echter, zodra ik probeer wifi in te schakelen verandert het in hierboven beschreven wifi inschakelen en vervolgens in fout.

Bij geavanceerder wifi-instellingen staat geen mac-adres/ip-adres weergeven, statisch ip-adres is nietaangevinkt, dus dat kan het ook niet zijn.

Op verscheidene fora zag ik dat er een wlan test code was "*#*#526#*#*“. Hierbij geeft ie de melding dat ie de driver gaat loaden, maar tenslotte krijg ik de melding ”driver loading unsuccesfull".

Dit probleem heb ik trouwens overal. Ik heb mn telefoon ook al terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar ik blijf bij het zelfde probleem.

mijn eigen conclusie: het probleem ligt niet bij de batterij, maar bij de wifi-fout. Die op de achtergrond constant verbinding ofziets probeert te maken, waardoor de processor enrom warm wordt. Het constant zoeken naar verbinding/fout zal denk ik ook veel stroom kosten, vandaar dat de batterij leeg raakt.

Weet iemand wellicht meer van dit probleem? ik kan mijn telefoon nu niet langer aanhebben dan +/- 40 minuten en kan er niets mee, want ik heb geen wifi. Slechts wifi-fout.

Kan iemand bevestigen wat ik al denk en eventueel een oplossing of dergelijke kunnen aanrijken?

alvast bedankt.

mvg,

Koen

Bewerkt (24 april 2013 15:33)
barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 07:42

is hij nog in garantie?

Grtz Barre

KoenK

KoenK

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 09:17

ik heb de telefoon in november 2011 gekocht, dus ik neem aan van wel. Echter, voordat ik 'm daar na toe breng voor reparatie dacht ik dat er misschien een makkelijkere oplossing is, als hij gerepareerd moet worden zal ik deze namelij kwaarschijnlijk een tijdje kwijt zijn.

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 13 september 2012
  • 10:07

Waarom vraag ik dit , een telefoon die heel heet wordt of is geweest kan schade oplopen/opgelopen hebben.

Mocht ik jouw zijn , binnenbrengen en en een tijdelijke reserve toestel vragen/eisen.

Grtz Barre

Grtz Barre

KoenK

KoenK

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 14 september 2012
  • 14:13

Gisteren heb ik, om toch te beschikken over een telefoon de batterij,sd-kaart en de sim omgewisseld met die van mn moeder. S avonds wou ik terug gaan naar de winkel met mijn telefoon, echter toen ik de batterij, sd kaart en de sim terug wisselde deed mijn telefoon het gewoon weer. Wifi gaf geen fout en ik kon alles doen wat ik daarvoor kon, de batterij ging niet snel leeg en de de telefoon werd niet warm.

nu, 19 uur later zit ik in de collegezaal en maakt mn telefoon geen verbinding meer met wifi, ik probeer het in te schakelen –> resultaat “fout”. ik ben dus weer terug bij af.

toch maar terug gaan naar de winkel dan? of weet iem wellicht waardoor het kan dat dit nu weer ineens optreedt, terwijl dit eerst de afgelopen 19 uur niet aan de hand was.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 14 september 2012
  • 14:17

Kan je niet eerst proberen om eens een reset naar fabrieksinstellingen uit te voeren? Als er staat dat de driver niet kan geladen worden, lijkt dit me een goede optie om eens te proberen…

Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 14 september 2012
  • 16:43

Probeer eens de ROM te reflashen. Het niet kunnen laden van de driver betekend vaak een corrupte/kapotte driver. Dit heeft ontelbare oorzaken. Wat ik je adviseer is de ROM te flashen via ODIN. Echter dit vereist enige kennis

biogabber

biogabber

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2013
  • 02:52

bijmij blokeert hij nmijn netwerk insteling en kan da nie in die net werk insteling gaan en wiffi altijd fout melding

Bewerkt (21 mei 2013 13:53)
robby

robby

• Lid sinds 14 mei 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2013
  • 12:44

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn LG Optimus 2x, maar dit wifi probleem verdween na een tijdje rond te hebben gezocht in mijn instellingen. het laatste wat ik gedaan heb, echter, is het veranderen van de naam van mijn telefoon voor smartshare en bluetooth van LG p990 of iets in die richting naar een eigen naam naar keuze. erg bijzonder

Bewerkt (21 mei 2013 10:02)
swennieboy09022001

swennieboy09022001

• Lid sinds 04 augustus 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2013
  • 19:38

Hallo, ik al een half jaar een samsung galaxy gio en hij loopt eletijd vast. ik zette hem terug naar fabrieks instellingen. er stond alleen whatsapp en facebook op als app. toen ik hem had terug gezet naar fabrieksinstellingen kreeg de wifi er niet op. bij mijn laptop doet hij het wel. hij zegt verifiëren en dan ineens weer verbinding verbroken. daarna weer verifiëren en dan doet hij het ineens niet meer. ik heb er verder nog nooit wat op gedaan alleen whatsapp en facebook! ik hoop dat iemand mij kan helpen. groetjes: S.K.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.