Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Samsung Galaxy Gio laadt te snel op en is (daardoor) ook te snel weer leeg (19)

Mr._Blue_Sky

Mr._Blue_Sky

• Lid sinds 31 maart 2013
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 31 maart 2013
  • 18:54

Beste forumgebruikers,

Sinds een krap jaar heb ik een Samsung Galaxy Gio. Sinds ongeveer een maand liep mijn batterij van de een op de andere dag ineens heel snel leeg. Kon ik er eerst met normaal gebruik makkelijk 2 dagen op doen, nu lukt dat slechts voor één dagdeel en dan doe ik er eigenlijk niks mee… Ik was zo naïef om te denken dat de accu kapot was dus ik heb toen een nieuwe accu aangeschaft. Helaas is het probleem hier niet mee verholpen: het probleem van te snel leeglopen lag dus niet aan de accu! Vervolgens een reset gedaan naar fabrieksinstellingen, ook dit hielp niet.

Nu ben ik er inmiddels achtergekomen dat mijn telefoon niet alleen te snel loopt, maar ook buitensporig snel oplaadt. Mijn conclusie is dus dat mijn mobiel de accu niet volledig oplaadt of dat de accu nooit helemaal leeg is.

Ik heb het forum doorgekeken voor ik mijn vraag stelde, en ook het FAQ, maar vaak wordt daar gerefereerd aan een probleem met de batterij, maar dat is het dus niet bij mij. Nu is mijn vraag: zijn er mensen die ditzelfde probleem ervaren en/of mensen die hier een oplossing voor weten? Of is mijn mobiel nu dus echt stervende?

Nog even de punten op een rijtje:
- Mobiel laadt te snel op en is te snel leeg.
- Accu is vernieuwd dus daar ligt het probleem in ieder geval niet.
- Factory reset werkte ook niet.
- Mobiel is nooit geroot of iets dergelijks.
- Het gebruik van mijn mobiel is niet veranderd van de een op de andere dag.
- Hieronder enkele afbeeldingen om de situatie te verduidelijken:

748874897490

Alvast hartelijk bedankt voor de reactie(s).

Bewerkt (21 mei 2013 14:20)
Mrjraider

Mrjraider

• Lid sinds 23 april 2012
  • Berichten 1329
  • Reputatie 10
  • 31 maart 2013
  • 19:16

Haal even de batterij eruit en voel/kijk even of deze bol staat. Indien ja dan moet je een nieuwe accu kopen.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 31 maart 2013
  • 19:43

Mrjraider;396577
Haal even de batterij eruit en voel/kijk even of deze bol staat. Indien ja dan moet je een nieuwe accu kopen.

Hij geeft aan dat hij een nieuwe accu heeft, daar zal het dus niet zozeer aan liggen.

Wat mij opvalt aan je schermafbeeldingen is dat je toestel vrij veel bezig is terwijl het scherm uitstaat.
Je ziet dit door het verschil in ‘scherm aan’ en ‘wakker’.
Kijk ter vergelijking maar eens naar dit plaatje. Het is op mijn eigen toestel. Deze heb ik rond 11 uur van de lader gehaald, vervolgens niks mee gedaan tot een uur of 5.
Je ziet dat als bij mij het scherm uit is, maar heel af en toe een streepje dat het toestel wakker is. Bij jouw afbeelding is dat continu aan de gang.

Download GSam Battery Monitor eens en kijk wat je toestel, slechte vertaling, ‘activeert’. Want ik heb het idee dat er een appie je toestel onnodig bezighoud.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Mr._Blue_Sky

Mr._Blue_Sky

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 31 maart 2013
  • 22:25

Allereerst dank voor de reactie. Ik heb de app geïnstalleerd. Wat opvalt is dat 83% van het energieverbruik te wijten is aan het radiosignaal! Apps zorgen gezamelijk maar voor 5,4% van het gebruik.

Bewerkt (21 mei 2013 14:21)
johanroelfs

johanroelfs

• Lid sinds 20 oktober 2012
  • Berichten 197
  • Reputatie 0
  • 1 april 2013
  • 01:44

Zet je gps en b/t uit. Dit scheelt veel energie. De maar je kan ook je scherm donkerder zetten. Ook kan het automatisch synchroniseren wel op een keer per uur.

Bewerkt (14 mei 2013 12:07)

LG G6
Lenovo Tablet
Apple iPad

Mr._Blue_Sky

Mr._Blue_Sky

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 april 2013
  • 15:47

Dank je wel voor de reactie. Helaas staan bij mij GPS en b/t standaard uit. Ik kan mijn scherm eventueel wel donkerder zetten bijvoorbeeld, maar daarmee is het probleem niet opgelost. Het gaat er dus om dat ik altijd met de huidige instellingen heb kunnen werken, maar dat dat nu ineens niet meer gaat. De vraag is dus waarom ik vroeger wel met deze instellingen kon werken en dat dat nu ineens niet meer gaat.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1246
  • Reputatie 10
  • 1 april 2013
  • 16:15

Het lijkt mij dat er duidelijk iets mis is met je toestel. Je hebt het toestel krap een jaar, dus wellicht nog garantie: daar zou ik maar gebruik van maken en Samsung het probleem laten oplossen!
Op sammobile zie ik dat er nieuwe firmwares uitgeleverd zijn rond januari. Weet niet of jouw toestel ook een update geeft gehad, maar dat zou ook oorzaak van het probleem kunnen zijn? Kunje daar iets over zeggen? Welke firmware heb je (evt met*#1234# in telefoon op te vragen)

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

Mr._Blue_Sky

Mr._Blue_Sky

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 1 april 2013
  • 17:17

Dank je wel voor de reactie. Ik heb inderdaad nog garantie (voor zover ik weet) maarja, als ik daar gebruik van maak ben ik mijn toestel wel enige tijd kwijt (en kan ik bijvoorbeeld dus niet whatsappen) en ik moet nog maar zien of en wanneer ik hem dan terug krijg. Daarom los ik liever het probleem zelf op ALS dat mogelijk is natuurlijk

Over firmware weet ik niks, ik heb voor zover ik weet niets geupdate, maar misschien dat ie dat zelf doet. In het menu INSTELLINGEN ->OVER HET TOESTEL -> SOFTWAREUPDATE heb ik gekeken of ik daar iets kon bijwerken, maar er waren geen updates beschikbaar.

Ik heb even gecheckt welke firmware ik heb en dit is het resultaat:
7497
PDA: S5660XXKTK
PHONE: S5660XXKT6
CSC: S5660OXXKT5

Bewerkt (14 mei 2013 12:08)
OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 1246
  • Reputatie 10
  • 1 april 2013
  • 18:15

Lijkt op een Vodaphone branded toestel, volgens sammobile, met firmware van april 2012. Is wel de laatste, dus lijkt erop dat je geen recente update hebt gekregen en daar zal het dan waarschijnlijk niet aan liggen.
Ik zeg garantie v voordat je zelf gaat rommelen. Zeker met te snel opladende/ontladende accu. Kan nooit helemaal zonder gevaar zijn!

Bewerkt (14 mei 2013 12:08)

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 9.0.0
Galaxy Note 10+ N975F/DS - 10 (Main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock
Galaxy Watch - stock

Mr._Blue_Sky

Mr._Blue_Sky

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 2 april 2013
  • 01:24

Hmm ik denk dat ik hem dan binnenkort maar opstuur naar de verkoper… Dat zal wel een zware tijd worden zo zonder whatsapp. :shy:
Heb nog 2 plaatjes bijgevoegd, hier zie je goed hoe belachelijk snel dat ding oplaadt:
75157516

Heeft de batterij om 01:02 nog slechts 5% capaciteit over, om 01:13, slechts 11 minuten later (!) is dit gestegen naar 53%!
Ging het maar écht zo snel ;-)

Bewerkt (21 mei 2013 14:21)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.