Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Ardi

Ardi

• Lid sinds 04 augustus 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2013
  • 00:04

Hallo,

De Galaxy Gio van mijn vrouw maakt sinds vandaag geen contact meer met de router (linksys WRT54G). Hij ziet de router, vol bereik. Zodra ik wil verbinden staat er ineens "Herinnerd' en daarna staat er ‘verbinding verbroken’. Vervolgens staat de router ineens ‘niet in bereik’. De storing is ineens gekomen, ze heeft geen software update gedaan o.i.d.

Hij blijft alleen verbinding houden als je hem op de router legt, haal je hem er af verbreekt hij de verbinding meteen. Verwijder je het wifi punt uit de lijst dan ziet hij even later de router weer met vol bereik, waar je ook bent in het huis. Maar verbind je dan is hij meteen bereik kwijt en komt de melding ‘niet in bereik’ weer terug.

Ik heb de router gereset, beveiliging er af gehaald, open dus. De telefoon heb ik terug gezet naar fabrieksinstellingen maar het probleem is er nog steeds. Ook een ander kanaal proberen helpt niet, firmware upgrade helpt ook niet. MAC filter staat uit.

Wie heeft de juiste tip die er voor kan zorgen dat de telefoon weer op de wifi kan?

(Andere apparaten (ook mijn E7) kunnen gewoon wel op de wifi.)

Alvast dank!
Ardi

Bewerkt (5 augustus 2013 00:08)
barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2013
  • 11:17

Doe eerst eens een scan met wifi analyser, dan zie je direct hoe het signaal is en op welke kanalen de andere wifi zendingen zijn.

Heb je hetzelfde probleem ergens elders op een andere wifi, zaols een hotspot?

Grtz Barre

Grtz Barre

Hielko

Hielko

• Lid sinds 12 juni 2011
  • Berichten 515
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2013
  • 17:45

Het lijkt inderdaad het meest op een verstoring door een andere zender. Dat kan een wifi zender zijn van de buren, maar ook een draadloos apparaat in huis waarvan de batterij bijna leeg is. Check anders eens of de telefoon wel wifi verbinding kan houden bij iemand anders in huis. Dan weet je of het misschien toch aan het toestel ligt.

Ardi

Ardi

• Lid sinds 04 augustus 2013
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 6 augustus 2013
  • 23:55

Inmiddels is het ‘opgelost’. Bij mijn schoonouders kon de telefoon zonder problemen op de wifi en dus heb ik hun router omgewisseld met de onze. Nu werkt alles weer helemaal goed, blijkbaar is er een conflict ontstaan tussen onze router en de Gio. Bij haar ouders kan ze nu alleen niet meer op de wifi :-)

Thanks anyway!

Bewerkt (6 augustus 2013 23:56)
barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2013
  • 08:01

effe de channel veranderen in de router, meestal staat hij op channel 6.

Bewerkt (7 augustus 2013 08:01)

Grtz Barre

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.