Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Harro

Harro

• Lid sinds 08 maart 2010
  • Berichten 195
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2012
  • 17:02

Hallo allemaal,

Sinds vanochtend begint mijn Galaxy Nexus spontaan met het opladen van mij telefoon terwijl hij niet aan de lader ligt.
Aangezien hij niet in het stopcontact zit, kan hij helemaal niet opladen, ook al denkt de telefoon van wel. :eek:

En dat opladen wil hij nu ook nog wel eens om de paar seconden doen, waardoor het scherm dus de hele tijd aan blijft staan en m'n accu dus supersnel leeg gaat, hij laadt immers niet “echt” op.

Ik heb de telefoon al een paar keer gereboot, ook heb ik de accu eruit gehad. Ook heb ik het vuil, voor zover dat aanwezig was, uit de USB-aansluiting geblazen. Maar dit heeft helaas niet geholpen…

Iemand een idee?

Bewerkt (24 april 2013 14:16)
joentjebe

joentjebe

• Lid sinds 13 januari 2010
  • Berichten 135
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2012
  • 17:16

Je bent duidelijk niet de enige met dit probleem:
My Galaxy Nexus goes crazy (battery/charging issue) - xda-developers

Sommige mensen lossen het op door het vervangen van de usb poort, maar de beste optie lijkt me het eisen van vervanging via de garantie?

Óf dit:
"I recently had the same issue… here's what fixed it for me. I took the battery out and left the phone plugged into the outlet. Let it sit. I then installed the battery and let it finish its charge while the phone was off. I then took the battery out, unplugged the charger from the phone, and reinserted battery. Power on, VOILA! Mine was back to normal. Hope this helps."

Bewerkt (24 april 2013 14:16)
Harro

Harro

• Berichten 195
  • Reputatie 0
  • 21 februari 2012
  • 21:59

Ik heb alles wat ik op fora heb kunnen vinden geprobeerd, maar niks heeft geholpen…
En er is nu zelfs nog een probleem bijgekomen.

Omdat de telefoon dus denkt dat hij wordt opgeladen (wat in werkelijkheid niet zo is), zou hij in theorie altijd aan moeten blijven staan, hij ligt immers aan de lader (wat dus in werkelijkheid niet zo is). De accu loopt dus eigenlijk gewoon leeg, terwijl de telefoon denkt dat hij aan het opladen is, en op een gegeven moment is de accu natuurlijk leeg. Op dat moment begint de telefoon te boot-loopen.. Ik heb dit probleem nu een paar dagen, en sinds die tijd is hij al twee keer vast komen te zitten in een bootloop, terwijl ik hier voorheen nog nooit last van heb gehad.

Ik zie eigenlijk maar 1 oplossing, en dat is de USB-connector te vervangen. Ik neem aan dat dit onder de garantie valt (net nieuw high-end toestel..)?! Alleen ik hoor altijd zulke slechte verhalen over de RMA. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Alvast bedankt.

Bewerkt (24 april 2013 14:17)
Winterink

Winterink

• Lid sinds 22 juni 2010
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 24 februari 2012
  • 19:46

Hier precies hetzelfde probleem. Overal gezocht naar oplossingen e.d. Wat ik zo kan lezen is dat die er eigenlijk niet is. Enige wat mogelijk is het vervangen van de USB-connector. Ik wacht nog tot dinsdag om te kijken of er een oplossing is. Zo niet gaat de telefoon fijn weer terug naar waar die vandaan kwam. Kostenloos repareren lijkt me het minste wat ze kunnen doen.

Mocht er iemand hierover nog iets weten, graag bericht.

Bedankt….

(1 week nexus eigenaar)

Bewerkt (24 april 2013 14:18)
Harro

Harro

• Berichten 195
  • Reputatie 0
  • 25 februari 2012
  • 13:23

Ben donderdag naar een service point van Samsung geweest. Daar heb ik het probleem uitgelegd.
De reparateur wilde eerst 4.0.2 er opnieuw op flashen, dat heeft hij toen dus ook gedaan.
Ik had al verwacht dat het probleem weer terug zou komen..

En ja, nog geen 2 dagen later kwam het probleem alweer terug. Ik ga binnenkort maar weer langs, ik vermoed dat hij dan opgestuurd wordt. Nu maar hopen dat het opsturen en repareren en what not, een beetje snel verloopt.

Ik houd iedereen hier op de hoogte!

daikenas08

daikenas08

• Lid sinds 11 november 2010
  • Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 25 februari 2012
  • 22:49

Winterink;272843
Hier precies hetzelfde probleem. Overal gezocht naar oplossingen e.d. Wat ik zo kan lezen is dat die er eigenlijk niet is. Enige wat mogelijk is het vervangen van de USB-connector. Ik wacht nog tot dinsdag om te kijken of er een oplossing is. Zo niet gaat de telefoon fijn weer terug naar waar die vandaan kwam. Kostenloos repareren lijkt me het minste wat ze kunnen doen.

Mocht er iemand hierover nog iets weten, graag bericht.

Bedankt….

(1 week nexus eigenaar)

De beste optie lijkt me om net zoals Harroje toestel terug te dragen naar de winkel. Dit lijkt me een zaak voor de garantie op je telefoon aangezien dit probleem zoveel maal vermeld is zitten we vast met een fout in de productielijn.
Zelfs al kunnen we dit probleem waarschijnlijk zelf opgelost krijgen dan nog heb jij €600 betaalt voor een productiefout wat niet echt terecht lijkt.

Winterink

Winterink

• Lid sinds 22 juni 2010
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2012
  • 19:16

Het lijkt er op dat mijn Nexus de problemen zelf heeft opgelost, want heb er vanaf maandag ochtend geen last meer van gehad. Haal de stekker er nu wel op een andere manier uit. I.p.v. loskoppelen vanaf de telefoon, eerste het kabeltje los halen van de adapter, vervolgens het stekkertje uit de telefoon halen. Works for me.

Nu ben ik nog wel het volgende tegengekomen. Vanuit een bepaalde hoek kan ik een barst in het OLED scherm zien zitten. Deze is niet voelbaar aan de buitenkant en eveneens niet zichtbaar als het scherm aan is.

Wat adviseren jullie hiermee te doen? Vervangen display of lekker doorgaan omdat je er (op dit moment) toch geen last van hebt.

Groeten

Bewerkt (24 april 2013 14:19)
japjum

japjum

• Lid sinds 27 november 2009
  • Berichten 145
  • Reputatie 0
  • 2 maart 2012
  • 17:41

ook ik heb heb problemen … alleen met het opladen dat doet ie niet meer zou dat ook de usb connector zijn of de batterij stuk

Bewerkt (24 april 2013 14:20)
Winterink

Winterink

• Lid sinds 22 juni 2010
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2012
  • 12:58

Winterink;274010
Het lijkt er op dat mijn Nexus de problemen zelf heeft opgelost, want heb er vanaf maandag ochtend geen last meer van gehad. Haal de stekker er nu wel op een andere manier uit. I.p.v. loskoppelen vanaf de telefoon, eerste het kabeltje los halen van de adapter, vervolgens het stekkertje uit de telefoon halen. Works for me.

Nu ben ik nog wel het volgende tegengekomen. Vanuit een bepaalde hoek kan ik een barst in het OLED scherm zien zitten. Deze is niet voelbaar aan de buitenkant en eveneens niet zichtbaar als het scherm aan is.

Wat adviseren jullie hiermee te doen? Vervangen display of lekker doorgaan omdat je er (op dit moment) toch geen last van hebt.

Groeten

Na enkele dagen keerde het probleem toch weer terug. Telefoon opgestuurd en inmiddels weer terug ontvangen.
Probleem vooralsnog opgelost met het opladen. Ze hebben tevens een nieuw scherm in mijn Nexus gezet.

Kon niet afleiden of ze nu de USB - connector ook vervangen hebben.

Geen kosten, dus reparatie viel volledig onder de garantie.

Bewerkt (24 april 2013 14:26)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2012
  • 16:25

Winterink;280822
Na enkele dagen keerde het probleem toch weer terug. Telefoon opgestuurd en inmiddels weer terug ontvangen.
Probleem vooralsnog opgelost met het opladen. Ze hebben tevens een nieuw scherm in mijn Nexus gezet.

Kon niet afleiden of ze nu de USB - connector ook vervangen hebben.

Geen kosten, dus reparatie viel volledig onder de garantie.

Kun je de Sensation weer aan de kant leggen hè, verwend schaap

Bewerkt (24 april 2013 14:26)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.