Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

melvintje

melvintje

• Lid sinds 17 september 2011
  • Berichten 2716
  • Reputatie 20
  • 28 juli 2012
  • 00:00

Je zou gewoon moeten bellen, is het beste eigenlijk

Bewerkt (24 april 2013 15:18)
Getalife

Getalife

• Lid sinds 19 mei 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2012
  • 22:08

Zal best dat dat het beste is, maar redelijk prijzig. 3e keer mailen heeft reaktie binnen 24 uur opgeleverd. Allerlei truukjes mogen uithalen en het vreemde is dat de sim in een andere telefoon en dan weer in mijn eigen telefoon tot nu toe schijnt te werken….

Bewerkt (24 april 2013 15:19)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2012
  • 22:37

Gisteren heb ik het ook gezien op de Nexus van mijn zoon. Geen mobiel internet. APN lijst is leeg, ook niet aan te maken, verdwijnt gelijk weer zodra je MNC=04 gebruikt.
Na een paar uur prutsen heb ik toen het volgende gedaan:

- APN naar standaardinstelling herstellen (dit heb ik gedaan toen er een wel werkende hn simkaart van me zelf inzat, maakt wellicht niet uit)
- telefoon opnieuw opstarten
- met simtoolkit Roaming Diensten naar automatisch zetten.
- in vliegtuigmode zetten
- uit vliegtuigmode (nu wordt de simkaart geschreven geloof ik)
- met simtoolkit Roaming Diensten naar manual/international zetten.
- in vliegtuigmode zetten
- uit vliegtuigmode (nu wordt de simkaart geschreven geloof ik)

Daarna was er spontaan een Vodafone APN in de lijst met APN's.
Deze verwijderd en een Hollandsnieuwe APN aangemaakt.
Daarna was het weer in orde.

Tussendoor ook nog een paar keer hollandsnieuwe als mobiele provider gekozen. Ik weet niet meer precies op welk moment en of het echt nodig was.

Ik heb het vermoeden dat de stappen met de simtoolkit het uiteindelijk gefixt hebben.
Heb ergens gelezen dat je alleen APNs in de lijst ziet die van toepassing zijn voor jou simkaart, dus er kunnen er meer zijn dan je ziet in de lijst. Dus als je sim in een verkeerde mode staat(?) Zie je misschien de APN niet. De simtoolkit fixt dat misschien.
Bij de overgang van mijn KPN abbo naar hn moest ik ook al even prutsen om de APN werkend te krijgen op de Nexus.

Ik heb APN-type op “default” staan, dat staat niet echt duidelijk op de hn site voor de toestelinstellingen. De Nexus staat er niet eens bij.

Als iemand baat heeft bij deze aanpak laat maar weten hier. Dat weet ik wat het geen toeval was. Als het niet werkt, ook graag zeggen, dan was het wel toeval…

Bewerkt (24 april 2013 15:27)
marcki23

marcki23

• Lid sinds 23 mei 2011
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 22 augustus 2012
  • 07:18

Gisteren had Vodafone wel een landelijke storing. Ik weet niet welk effect dat mogelijk heeft gehad. De sim toolkit heb ik overigens ook moeten gebruikem voor de telefoon van mijn vriendin, htc desire. Toen kreeg ik het ook pas werkend.

Bewerkt (24 april 2013 15:27)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.