Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Controlroom

Controlroom

• Lid sinds 13 juli 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2012
  • 19:01

Ik heb update android 4.1 binnen gekregen, na Google Services Framework leeg te hebben gemaakt.

Nu lukt het het niet om hem te updaten.
Reboot en dan begint die met updaten en dan krijg ik een driehoek met een rode uitroepteken.
Daarna battery eruit en terug naar af.

Heb een Nexus, root en unlocked, met 4.0.4 yakju.

Of zou ik het misschien via recover modus kunnen doen?
Weet alleen niet waar de update bewaard word.

Tnx alvast voor hulp,erg gewaardeerd!

Groet!

Bewerkt (24 april 2013 15:13)
inorde

inorde

• Lid sinds 30 maart 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2012
  • 13:13

Een geroot toestel zal denk ik niet werken met de OTA, dit wist je waarschijnlijk niet, maar het is een prijs die je betaalt voor het unlocken en rooten van je toestel. Meestal krijg je overigens waarschuwing als je unlockt of root dat OTA updates niet meer werken en je systeem naar de filestijnen kunnen helpen.

Ik weet er voor de rest het fijne niet van maar ik zou een van de volgende dingen doen:
0. Met de Galaxy Nexus Toolkit een backup maken van je data, als dit nog werkt
en dan:
1. Met de Galaxy Nexus Toolkit op XDA de 4.1 factory image flashen die ook op XDA te vinden is
2. Met de Galaxy Nexus Toolkit de originala factory 4.0.4 flashen en updaten (hiermee velies je root)

fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 14 juli 2012
  • 13:55

Root en-of het unlocken zorgt niet dat je geen OTA´s meer krijgt. Het installeren van een custom recovery echter wel

Marc

Marc

• Lid sinds 07 maart 2011
  • Berichten 55
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2012
  • 15:42

Ik heb 'm op de 1e dag dat ik mijn Galaxy Nexus had al gekregen, niets speciaals voor gedaan. 1 keer gekeken bij de software updates en toen was hij er alEcht lekker snel nu! ( Je zie verschil wel tegenover ICS)

luckyluke72

luckyluke72

• Lid sinds 16 maart 2011
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2012
  • 07:26

fifarunnerr;321742
Root en-of het unlocken zorgt niet dat je geen OTA´s meer krijgt. Het installeren van een custom recovery echter wel

Ik had mijn telefoon ook geroot en unlockt en geen custum recovery en hier het zelfde probleem!
Nadat ik de telefoon weer in “originele staat” had, dus root er af en weer gelockt kreeg ik de OTA wel binnen.
Had het zelfde als Controlroom de update werd gedownload en halverwege de installatie ging het mis.

Bewerkt (24 april 2013 15:14)
inorde

inorde

• Lid sinds 30 maart 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 15 juli 2012
  • 11:00

Je krijgt ze wel, maar je krijgt dan dus het probleem zoals hierboven beschreven.

Advies: Nooit updates binnenhalen met een geroot toestel, probeer daarvoor in de plaats op XDA de betreffende update handmatig te downloaden en installeren.

Bewerkt (24 april 2013 15:14)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.