Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

pvkan

pvkan

• Lid sinds 26 juli 2013
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 18 november 2013
  • 10:25

Hoi,

Sinds ruim een week ben ik de trotse bezitter van de Samsung Galaxy Note 10.1 (2014).
Nu zijn de batterij problemen overal een hot issue, maar mijn Note maakte het gisteren wel erg bont.

De note heeft gisteren (zondag) aan het stopcontact gehangen en was rond 20.00 uur helemaal opgeladen.
Ik heb hem van de oplader gehaald en vervolgens in mijn tas gestopt (had hem verder niet meer nodig).
Vanmorgen bleek dat de batterij weer voor 50% (!!!!) was leeg gelopen. En dat terwijl de Note de hele nacht
in mijn tas heeft gezeten (standby).
Dat je een paar procentjes verliest kan ik mij nog voorstellen (sync etc), maar op standby in nog geen 12 uur
de helft van de capaciteit verliezen is wel erg veel.

Er zit dus ergens een battery drain, maar kan er niet echt de vingers achter krijgen.
Allerlei Samsung en Google geneuzel al uitgezet of gedeinstalleerd en Bluetooth en GPS staan standaard uit.

Heeft iemand nog een tip ?

Peter

Eric65

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 20 november 2013
  • 21:48

De mijne (WiFI model) was twee dagen geleden voor het laatst opgeladen en staat nu op 67%. Ik heb wel weinig gedaan met de Note.

Maar kan je zien welke programma's er draaien bij de batterij setting. Bij mij is dat nu Google Play Services (89%), Apparaat in standby-stand (6%), Android systeem (3%) en WiFi (2%). Verder kan je de Note eens herstarten (powerknop lang indrukken en voor opnieuw opstarten kiezen). Je kan denken aan een app die blijft hangen en constant bezig is.
Verder staat bij mij Bluetooth uit. Heb ik niet nodig. Brightness staat op ongeveer 20%, niet auto. GPS en WiFi staan constant aan. Verder heb ik de default achtergrond (met al die kleuren). Live wallpapers, widgets (vooral degene die data moeten ophalen van internet) kunnen een aanslag zijn op de batterij. Ook heb ik een lockscreen. De klokwidget met Weer zou in mijn geval misschien niet constant bezig zijn omdat de lockscreen als eerste staat, terwijl bij geen lockscreen dit misschien actiever zou kunnen zijn. Maar dat is gis werk. En dan heb je nog slecht geschreven apps, die op de achtergrond constant bezig zijn terwijl dit niet zou moeten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Maar als eerste even herstarten. Misschien dat je een update binnen hebt gehad die zonder herstarten voor problemen zorgt.

Bewerkt (20 november 2013 21:51)
pvkan

pvkan

• Lid sinds 26 juli 2013
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 21 november 2013
  • 14:57

@Eric65

Bedankt voor het meedenken.
Uiteraard zijn alle door jou genoemde voorstellen al door mij bekeken.
Echter bleek dat Google Play Services de grote boosdoener was.
Dit wordt nog eens bevestigd in een artikel op deze site van gisteren waarin melding wordt gemaakt van wereldwijde klachten omtrent een battery-drain veroorzaakt door Google Play Services.
(http://androidworld.nl/nieuws/google-play-services-gebruikt-uitzonderlijk-veel-accu/)

Nadat ik dit had uitgeschakeld was ik van het probleem af.
Mijn Note 2014 verbruikt nu in 10 uur standby nog geen 3% !

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Peter

pvkan

pvkan

• Lid sinds 26 juli 2013
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 21 november 2013
  • 14:57

@Eric65

Bedankt voor het meedenken.
Uiteraard zijn alle door jou genoemde voorstellen al door mij bekeken.
Echter bleek dat Google Play Services de grote boosdoener was.
Dit wordt nog eens bevestigd in een artikel op deze site van gisteren waarin melding wordt gemaakt van wereldwijde klachten omtrent een battery-drain veroorzaakt door Google Play Services.
(http://androidworld.nl/nieuws/google-play-services-gebruikt-uitzonderlijk-veel-accu/)

Nadat ik dit had uitgeschakeld was ik van het probleem af.
Mijn Note 2014 verbruikt nu in 10 uur standby nog geen 3% !

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Peter

i_murdock

i_murdock

• Lid sinds 27 september 2013
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 25 september 2014
  • 12:21

dit artikel is spijtig genoeg niet te vinden, heb jij nog een andere link ervan pvkan??

mvg
The Murdock

imurdock

imurdock

• Lid sinds 23 januari 2015
  • Berichten 40
  • Reputatie 0
  • 12 februari 2015
  • 00:46

Google play service op mijn note 10.1 2014 is 3%

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.