Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Duo sim: 1x alleen data in note 10.1, 1x bellen en data in mobiele telefoon (4)

Mountainbikje

Mountainbikje

• Lid sinds 24 november 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 24 november 2012
  • 16:34

Duo sim: 1x alleen data in note 10.1, 1x bellen en data in mobiele telefoon

Is bovenstaande constructie mogelijk? Er mogen dus geen telefoontjes naar de note toe gaan, deze sim mag alleen benut worden voor data.

Of moet ik voor de note toch een apart data abbonement/prepaid sim moeten aanschaffen?

Grt, Mountainbikje

Bewerkt (24 april 2013 15:54)
Goof2000

Goof2000

• Lid sinds 05 april 2012
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 30 november 2012
  • 11:17

Let op dat je maar op 1 sim tegelijk data kan verbruiken. Als je beide aan zet dan gaat hij pendelen.

Het is volgens mij niet mogelijk om telefoontjes te voorkomen dat er telefoontjes naar de Note toe gaan, bij mij gaat eigenlijk altijd mijn mobiel alleen als ik op mijn note aan het werk ben dan zie ik hem alleen daarop binnen komen. (wel irritant)

Ik heb data op Note eigenlijk altijd uit omdat ik veel WIFI heb en als ik 3G wil gebruiken zet ik data op telefoon uit en op Note aan. (of ik deel de WIFI op mijn telefoon)

Omdat ik bijna nooit 3G nodig heb is dit voor mij geen probleem.

Als je weet hoe ik kan zorgen dat er geen telefoontjes op mijn Note binnen komen dan ben ik benieuwd hoe ik dit voor elkaar krijg.

Bewerkt (24 april 2013 15:56)
Maurice1970

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 6 december 2012
  • 18:47

Mountainbikje;360889
Duo sim: 1x alleen data in note 10.1, 1x bellen en data in mobiele telefoon

Is bovenstaande constructie mogelijk? Er mogen dus geen telefoontjes naar de note toe gaan, deze sim mag alleen benut worden voor data.

Of moet ik voor de note toch een apart data abbonement/prepaid sim moeten aanschaffen?

Grt, Mountainbikje

Volgens mij is het zelfs zo dat als je beiden hebt aan staan (dus beide sims in gebruik) je niet eens weet waar je binnenkomende telefoontjes gaan binnenkomen. Ik heb me eens laten vertellen dat de sim die je als eerste aanzet de telefoontjes krijgt. Maar of dat met dat ook zo werkt, of eigenlijk niet zo werkt weet ik niet. Stel mdat dat alleen geldt voor telefoongesprekken en niet voor data dan zou je in theorie (!) eerst je telefoon moeten aanzetten en daarna je tablet aanzetten. De telefoontjes komen dan op je telefoon binnen en beiden kunnen data gebruiken. let wel, dit is een theorie.

Een andere optie zou zijn om op je telefoon een grotere bundel data te nemen in je abonnement, maar 1 sim gebruiken in je telefoon en je telefoon als wifi punt gebruiken voor je tablet. Zo gebruikt de tablet de data van je telefoon zeg maar.

Ik neem aan dat je deze vraag stelt voordat je een duo sim gaat aanschaffen. Je zou dan bij de smartphone crew kunnen navragen bij Vodafone. Daar heb ik al meerdere vragen gesteld en altijd naar volle tevredenheid geholpen.

Bewerkt (24 april 2013 15:59)

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

Mountainbikje

Mountainbikje

• Lid sinds 24 november 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 9 december 2012
  • 18:59

Dank Goof en Maurice voor jullie reactie.
Het is mij ondertussen wel duidelijk. geen duo sim kaart kopen,maar een simpel prepaid data sim bij mijn abonnement of prepaid
telefoonsim.

Bewerkt (24 april 2013 16:00)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.